• ewis1

Disneyland Paris...och sedan?

Vi tänkte ta bilen till Disneyland Paris i sommar. Tänkte ta två dagar i parken men sedan vet jag inte vad vi ska hitta på. Vilket boende är bäst? Disneys egna hotell med entré? Vad finns det för kul man kan göra? Vi tänkte väl vara borta 14 dgr ungefär. Förra året tog vi bilen till Costa Brava för en helt underbar solsemester så vi funderar på att åka dit efter Disneyland men det är ju en bit att köra och vi kan inte stanna längre än kanske 10 dgr. Vi kanske borde ge Frankrike en chans istället :) Vi var så nöjda med Spanien, alla var så trevliga och barnen var välkomna överallt. Hur är det i Frankrike med det?
    Barnen är 5 och 11 år.
    Vi har inte gjort upp budgeten än men det får inte dra iväg och bli jättedyrt.

• Svar på tråden Disneyland Paris...och sedan?
  • Clear1

Jag har jobbat på Disneyland Paris ett par år, och det är DYRT att resa dit och bo där, det är ca 3 timmar från havet, så en sommar resa att vara där ett par veckor i regionen, hade jag nog inte rekommenderat.

Man kan bo på Ranch Davy Crocket om man har bil, lite längre bort men lite lugnare och de har pool, fortfarande Disney Hotell men den lite billigare varianten. Fördelen med de Disneyhotellen och Mövenpick, Explorer och se som ligger närmre är att de har gratis shuttlebus till parkerna och  tåget in till paris tar ca 45min, nu är era barn inte i barnvagns ålder, så det bör gå bra på de flesta ställen i Paris. Jag hade rekommenderat er att åka ett par dagar till Paris och Disneyland, och sen kanske åka upp till Normandie, Mont St Michel, Cancale och St Malo, Caen... Vackra stränder, städer och historia..

Det finns massor av campingar och hotell med små stugor, lite billigare, och kan ni åka på semester i 
    Juni eller början av Augusti innan syd Europas semester startar blir det nog lugnare och billigare både på Disney och resten av resan..    

• Bubblan2

Svarade just på ett lknande så jag kopierar in det igen... :)

Vi var nere för några år sedan och förutom två resdagar hade vi 4 dagar där och de delade vi upp så det blev Disneyland dag 1, Paris dag 2, Disneyland och det andra landet intill dag 3 och Paris dag 4.

Vi bodde i lägenhetshotell som man kom till om man klev av på hållplatsen innan Disneyland om man åkte pendeln. Tror att det gick att boka genom Sembo. Hade pool....  Intill fanns ett gigantiskt köpcentrum och en outletby. Fördelen med att bo så var ju att vi kunde laga vår egen mat om vi ville. Fanns en jättestor mataffär i källaren på köpcentrat.

• Clear1
    Bubblan2 skrev 2013-01-20 13:03:00 följande:
    Svarade just på ett lknande så jag kopierar in det igen... :)

Vi var nere för några år sedan och förutom två resdagar hade vi 4 dagar där och de delade vi upp så det blev Disneyland dag 1, Paris dag 2, Disneyland och det andra landet intill dag 3 och Paris dag 4.

Vi bodde i lägenhetshotell som man kom till om man klev av på hållplatsen innan Disneyland om man åkte pendeln. Tror att det gick att boka genom Sembo. Hade pool....  Intill fanns ett gigantiskt köpcentrum och en outletby. Fördelen med att bo så var ju att vi kunde laga vår egen mat om vi ville. Fanns en jättestor mataffär i källaren på köpcentrat.

Stället som nämns här är SERRIS, köpcentret heter Val d´Europe
Svar på tråden Disneyland Paris...och sedan?