• Anonym (a)

Olika sextänk

Hej

Jag och min sambo har olika syn på sex och sextänk. Själv har jag onanerat och fantiserat om allt och alla sen jag upptäckte sex, men för min sambo är det inte lika självklart. Hon känner sig sårad och bedragen när hon får höra att jag fantiserar om andra, samtidigt som hon inte vill styra mig. Vi försöker köra med öppna kort nu men jag tycker det är skitjobbigt att hela tiden berätta vad och vem jag fantiserar om, jag försöker låta bli för hennes skulle men min hjärna vill annat. Hur ska vi kunna lösa detta problemet? Jag är 22 och min sambo är 20, vi har ungefär lika stor sexerfarenhet från innan vårt förhållande. Jag vill kunna tänka på vad jag vill men vill inte såra henne, och hon vill inte hindra mig från det jag vill men samtidigt inte bli sårad.

Tack    

• Svar på tråden Olika sextänk
  • Sexolog Camilla

Hej.

Sexfantasier får vara privata. Du kan behålla dem för dig själv om konsekvensen av att berätta om sexfantasiernas innehåll, blir att du sårar din partner. Det är vanligt att den ena i relationen har mer lust och fantasier än den andra. Sexfantasier är ofta bra, fokuserar man på sex väcks lusten till att vilja ha sex. Märker du att din partner inte bemöter dina sexfantasier på ett bra sätt och som en del av ett förspel utan istället blir sårad, vad är då anledning till varför du ska berätta om dem? Att köra med öppna kort mellan dig och din partner är bra för det gör att ni fokuserar på att stärka tilliten mellan er. Inkluderar sexfantasier som har ganska så lite med verkligheten att göra verkligen att köra med öppna kort?

Hälsningar

Camilla

Svar på tråden Olika sextänk