• teamme

recept på barnmat sökes

Hej

Min 6 månaders son ska börja äta mat och jag vill gärna laga maten själv men kommer inte på något som jag kan laga som han också kan äta.

så jag söker tips och ideer tack =)

• Svar på tråden recept på barnmat sökes
  • Tirem

Bara googla barnvakt och ålder på barnet t.ex. barnmat +"6 månader"

• FlitigaLis

Kokt torsk med ägg och persiljesås

Köttfärssås och pasta, va lite försiktigt om du inte vet hur han reagerar på tomat.

Frikadeller/köttbullar koka hans och stek dina

Kokt kyckling med mild currysås, efterkrydda din.

Potatis- och purjolökssoppa. På din kan du ha lite knaperstekt bacon

Majssoppa, , finns saltfri buljong på hälsokosten. Din tallrik toppar du med kryddiga korvslantar

Ugnsomelette med grönsaker tex potatis och broccoli, till dig kan du ta nån skinkskiva etc.

• strojes

Jag rekomenderar Mosböckerna. 1:a mosboken är en bilderbok för barnet och 2:a mosboken innehåller recept till föräldrarna att laga en massa god barnmat av + en massa bra tips kring barn och mat.
    www.adlibris.com/se/product.aspx

• teamme
    Tirem skrev 2013-01-04 19:44:51 följande:
    Inte barnvakt såklart Jäkla autokorrigering!

jag tänkte väl de :p
    FlitigaLis skrev 2013-01-04 19:42:04 följande:
    Kokt torsk med ägg och persiljesås
    Köttfärssås och pasta, va lite försiktigt om du inte vet hur han reagerar på tomat.
    Frikadeller/köttbullar koka hans och stek dina
    Kokt kyckling med mild currysås, efterkrydda din.
    Potatis- och purjolökssoppa. På din kan du ha lite knaperstekt bacon
    Majssoppa, , finns saltfri buljong på hälsokosten. Din tallrik toppar du med kryddiga korvslantar
    Ugnsomelette med grönsaker tex potatis och broccoli, till dig kan du ta nån skinkskiva etc.

tack för tipsen =)
  • teamme
    strojes skrev 2013-01-04 19:50:01 följande:
    Jag rekomenderar Mosböckerna. 1:a mosboken är en bilderbok för barnet och 2:a mosboken innehåller recept till föräldrarna att laga en massa god barnmat av + en massa bra tips kring barn och mat.
    www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9129674...

Tack den ska jag köpa! :D
  • FlitigaLis
    teamme skrev 2013-01-04 19:53:46 följande:
    Tack den ska jag köpa! :D

Biblioteken har mycket om du inte vill lägga pengar på nått som du har användning av så kort tid
  • FlitigaLis

Vill du frysa in barnmat funkar de bra att göra det i tomma barnmatsburkar av glas bara du lämnar en cm luft upptill. Muffinsformar i silikon är också bra att frysa i

• teamme
    FlitigaLis skrev 2013-01-04 20:04:39 följande:
    Vill du frysa in barnmat funkar de bra att göra det i tomma barnmatsburkar av glas bara du lämnar en cm luft upptill. Muffinsformar i silikon är också bra att frysa i
  • PappaPappaPAPPAAA

teamme skrev 2013-01-04 19:08:26 följande:

Hej

Min 6 månaders son ska börja äta mat och jag vill gärna laga maten själv men kommer inte på något som jag kan laga som han också kan äta.

så jag söker tips och ideer tack =)

Nu kanske har det ju gått några månader så det kanske är en annan flik (äldre) på sidan nedan som är intressant för dig men här finns lite recept:
    http://www.barnmatsburken.se/index.php?from=6&to=8

Kom att tänka på den för det är ju även silikonformar på den sidan (FlitigaLis: muffins går säker att baka i dem också även om de är gjorda för barnmat och inte tvärtom) 

Svar på tråden recept på barnmat sökes