recept på barnmat sökes
Hej
Min 6 månaders son ska börja äta mat och jag vill gärna laga maten själv men kommer inte på något som jag kan laga som han också kan äta.
så jag söker tips och ideer tack =)
Hej
Min 6 månaders son ska börja äta mat och jag vill gärna laga maten själv men kommer inte på något som jag kan laga som han också kan äta.
Favoritar :)
Kolla baby food på youtube!
Gryta på kött och rotfrukter, fast du får salta på din mat i efterhand:)?
Bara googla barnvakt och ålder på barnet t.ex. barnmat +"6 månader"
Kokt torsk med ägg och persiljesås
Köttfärssås och pasta, va lite försiktigt om du inte vet hur han reagerar på tomat.
Frikadeller/köttbullar koka hans och stek dina
Kokt kyckling med mild currysås, efterkrydda din.
Potatis- och purjolökssoppa. På din kan du ha lite knaperstekt bacon
Majssoppa, , finns saltfri buljong på hälsokosten. Din tallrik toppar du med kryddiga korvslantar
Ugnsomelette med grönsaker tex potatis och broccoli, till dig kan du ta nån skinkskiva etc.
Inte barnvakt såklart Jäkla autokorrigering!
Jag rekomenderar Mosböckerna. 1:a mosboken är en bilderbok för barnet och 2:a mosboken innehåller recept till föräldrarna att laga en massa god barnmat av + en massa bra tips kring barn och mat.
www.adlibris.com/se/product.aspx
Vill du frysa in barnmat funkar de bra att göra det i tomma barnmatsburkar av glas bara du lämnar en cm luft upptill. Muffinsformar i silikon är också bra att frysa i
Hej