• villvetavadsomhänder

Vad väger ditt barn på 2 år som inte kan gå?

Hej
    Jag har ett barn på 2 år & 6 månader som inte kan gå eller stå själv.
    Hur mycket väger era barn som inte kan gå?

• Svar på tråden Vad väger ditt barn på 2 år som inte kan gå?
  • vännen

Knepig fråga. Varför undrar du det ?

• Busbellan

Min son lärde sig gå vid 3,5 år och han vägde kanske ca 15 kg då

Mamma till Nora, August och Ella
  • babybaby

Min son är två år på måndag och han lärde sig gå för ca 2 månader sedan och han väger 10-11 kg

• Paisley

Om du undrar över vikten så kan jag bara tillägga att det är ofta som dessa barn väger mindre. Inte pga att de inte går utan att just att inte gå i den åldern ofta är förenat med en störning i utvecklingen och många av dessa störningar påverkar så att man blir lite småväxt av sig, eller så kan man ha problem med näringsupptag, kräkningar, matvägran eller tugg/sväljsvårigheter ja det är mycket som kan påverka. Jag säger som sagt inte att det måste vara så, men det är ofta det.

Vad har ditt barn för funktionsnedsättning? Mitt barn är 2 år, går i och för sig men har autism och psykomotorisk utvecklingsförsening. Han väger 11 kg till sina 83 cm, det är ungefär som en 14-15 månaders i storleken.  

Detaljerna är helheten
  • Tiger201008

Min son är 2 1/2 kan inte gå el krypa pga av ovanligt kromosomfel. Han väger 11.5 kg och är 85cm lång

• medow

Min dotter nu 18 år :) va 2 år och 8 månade vägde ca 11 kg när hon tog sin första steg ..

• MirakelNemo

Min yngsta son är 2,5 år och kan inte heller gå eller stå själv, han går med rullator och kan stå med stöd. Han väger 11 kg och är ca 90 cm lång. Han har hög muskeltonus i benen.

• Michaela1984

Min son Leo väger 11,4 kg och är 84 cm lång, fyller 2 år 9 april han kan inte gå själv men kryper.

Svar på tråden Vad väger ditt barn på 2 år som inte kan gå?