Nu måste vi få tips och hjälp! 10 månaders som har svårt med sömnen.
Dottern som är 10 mån har alltid haft ett konstigt sömnmönster...eller inget mönster alls faktiskt.
När hon var nyfödd osv hon jämt, sen blev hon allt mer vaken, fast detta skedde då vi själva gärna ville att hon skulle sova, på kvällen.
När hon var mellan 3-7 månader var det omöjligt att få henne att sova innan 1 på natten!
Sen har hon blivit bättre på att somna lite tidigare, runt 21. Men vi har en del bekymmer som ja hoppas få hjälp med.
1 Hon har supersvårt att somna i sin säng, skriker tills hon tappar andan - så vi ger upp och tar upp och vaggar henne eller så ammar jag (fast jag VET att man inte ska amma till sömns).
2 När hon somnat vaknar hon igen ca 30-60 min efter insomning. Ibland kan vi då ta upp henne och gunga henne till sömns. Annars har jag ammat, men det ska jag sluta med nu när jag börjar jobba.
3 Hon vaknar ibland varje timme på natten och ger sig oftast inte förrän hon får bröstet. Ersättning eller välling vägrar hon. Jag kan inte hålla på så när jag ska till jobbet halv 7! Hon skriker supermycket om mannen tar henne. Jag kan ibland lugna utan tutte, men det är inte ofta.
4 Jag ska sluta nattamma, men hur får man det att funka när hon skriker som en besatt när pappan tar henne?