• Idorf

Ska någon till Böda Sand, Öland, i sommar?

Hej.

VI är ett gäng (familj och släkt) som alltid åkte till Öland, böda sands camping varje sommar. Och så även i år.
    Är de fler som ska dit?

• Svar på tråden Ska någon till Böda Sand, Öland, i sommar?
  • Kilallen

Hej!!
    Ja, vi har tänkt åka dit i sommar med husvagnen ... (1:a gången för oss)
    Vi har länge velat åka dit på husvagnssemester ( redan innan det blev känt på tv)

Vi var nere på öland förra sommarn och hälsade på mina föräldrar som hyrde stuga i Köpingsvik... och då passade vi på att åka upp till Böda Sand och kollade in campingen!!
    Det blev en heldag på stranden och lekparken.....
      Vi blev ännu mer sugna på att åka dit...

Vi är dock väldigt osäkra på var på campingen man ska ligga... 
     Du som har avrit där flera gånger... Kan du rekomendera nått bra område!!?

Vi har en dotter som är 3 (blir 4 i år) och så väntar vi en till som är beräknad i april..

Väntar på nr 2....
  • Idorf

Åh va roligt :) Jag tycker de är kanon där nere..

Min mamma och hennes kille (man) har långliggar plats där nere, de betyder att dom får ha sin vagn där april-sept. Den får stå uppställd o klar o så kan dom komma och gå som dom vill hela tiden.

Så vi åker alltid ner ungefär samma veckor varje sommar, 27-29  blir de i år. Men vi (min lilla familj, kille, son på snart 3 och en liten i magen som inte kommer förren agusti) har hyrt en egen stuga i år. Annarss har vi kunnat bott alla i mammas vagn o tält.

Men vi tänkte vi ville ha eget nu i år.

Min mamma och dom har plats längst upp på campingen, dom älskar den platsen.
    Bor man liksom mitt i smeten, dvs kring "centrumet" som är där och vid stora lekparken ska man vara bereed på att de är mkt liv på kvällar, både från folk och även från scenen osv. Även om de är nära lekarken så har vi trivs en bit ifrån just för de är mkt liv annnars.
    Och de är ju inte långt att gå i vilket fall som helst om man nu ska ner o haandla, kolla på scen osv.

Vi har hyrt stuga , ungefär mitten av camingen.

Har ni bokat plats eller ska ni?

Jag kan även tipsa om att försöka få en plats nära toaletterna&duscharna , om man inte använder toan i vagnen :) de är inte alltid de roligaste o springa i kolsvarta natten till toahusen om de är för långt dit =) 

Svar på tråden Ska någon till Böda Sand, Öland, i sommar?