Anonym (ts) skrev 2013-03-21 09:00:33 följande:
Tack för ditt inlägg flerbarns mamma. Jag har fortsatt med mannen jag blev så vansinnigt förälskad i. Vi bor numera tillsammans med vårt lilla gemensamma gryn och alla våra barn vv. Vissa dagar kan vi vara 10 personer här ibland mer om barnen har kompisar:). Men sen vv är det bara vi tre. Jag har haft så många som sagt negativa saker om honom och att jag (som är såååå snygg, fräsch, smart och trevlig) kan få någon som är så mycket bättre. Det har gjort väldigt ont många gånger men jag har lyssnat på mitt hjärta och gjort mitt val efter det.
Jag är är stolt över min man, jag är stolt över mitt valt och jag är stolt över vår familj.
Och mest av allt, jag äääälskar min man
Kul att höra att det verkar gå bra...förstår inte riktigt tidsperspektivet (snart tre månader sedan trådstart, är det allt eller har jag missat ngt).
Jag hade nog aldrig ryggat för många barn, älskar barn och allt vad det innebär. Däremot hade jag nog varit lite försiktig om jag kände att den jag blev tillsammans med inte riktigt klippt (de relationsmässiga) banden med sitt ex. Inte bara gällande om förhållandet/känslor verkligen är slut, men även framtida förhållande kring barn.
Gemensamt i många trådar här på FL där 'bonusmammor' beklagar sig över biomammor är att relationen inte avslutats bra mellan mannen och hans ex, och att dessa inte löst eventuella konflikter när mannen träffar en ny (det handlar alltid om mannen som träffar ny kvinna här). Risken är då att bli indragen i en konflikt som 'spiller över' på ditt liv...(fråga flera i den här tråden tex).
Hoppas det fortsätter lika bra som det verkar börjat!