• Anonym

Träffat en man med många barn

Ni träffar en man som har sex barn sedan innan, fem av dem vv. Ingen vidare ekonomi och ett ex som det inte är helt klippt med. Nu är du gravid med denna man, förälskad till tusen. Vad hade ni gjort, accepterat och flyttat samman eller dragit?

• Svar på tråden Träffat en man med många barn
  • Ess
    Anonym skrev 2013-01-09 07:53:18 följande:
    Vi lever som grannar idag, perfekta lösningen:).

Bra att ni hittat nåt som fungerar.
  • Anonym (förälskad)
    Anonym skrev 2013-01-09 07:53:18 följande:
    Vi lever som grannar idag, perfekta lösningen:).

• Anonym (Flerbarns mamma)

Tycker det är väldigt många med väldigt tråkig inställning till pappor med många barn. Är själv mamma till 4 barn (med samma pappa). Jag o barnens pappa gick isär för några år sedan och jag har sedan en tid tillbaka en ny man och vi planerar att skaffa barn. Det betyder att jag blir mamma till 5, ev 6 barn. Varför skulle det vara fel? Mina nuvarande barn bor hos mig vv och min "nya" är kanon med barnen och jag är övertygad om att han är det med sina egna, om vi får fler. När jag läser komentarerna skrivet till ts, blev jag illa berörd. Det var så jag kände mig som nyskild, att jag var "begagnad" och att ingen vettig karl vill ha en tjej med 4 barn sedan tidigare. Men det var det och jag är väldigt glad över det!  

• Anonym (ts)

Tack för ditt inlägg flerbarns mamma. Jag har fortsatt med mannen jag blev så vansinnigt förälskad i. Vi bor numera tillsammans med vårt lilla gemensamma gryn och alla våra barn vv. Vissa dagar kan vi vara 10 personer här ibland mer om barnen har kompisar:). Men sen vv är det bara vi tre. Jag har haft så många som sagt negativa saker om honom och att jag (som är såååå snygg, fräsch, smart och trevlig) kan få någon som är så mycket bättre. Det har gjort väldigt ont många gånger men jag har lyssnat på mitt hjärta och gjort mitt val efter det. 
    Jag är är stolt över min man, jag är stolt över mitt valt och jag är stolt över vår familj. 

Och mest av allt, jag äääälskar min man  

• Ess
    Anonym (Flerbarns mamma) skrev 2013-03-21 07:51:20 följande:
    Tycker det är väldigt många med väldigt tråkig inställning till pappor med många barn. Är själv mamma till 4 barn (med samma pappa). Jag o barnens pappa gick isär för några år sedan och jag har sedan en tid tillbaka en ny man och vi planerar att skaffa barn. Det betyder att jag blir mamma till 5, ev 6 barn. Varför skulle det vara fel? Mina nuvarande barn bor hos mig vv och min "nya" är kanon med barnen och jag är övertygad om att han är det med sina egna, om vi får fler. När jag läser komentarerna skrivet till ts, blev jag illa berörd. Det var så jag kände mig som nyskild, att jag var "begagnad" och att ingen vettig karl vill ha en tjej med 4 barn sedan tidigare. Men det var det och jag är väldigt glad över det!  
    Jag tillhör dem som sprungit för livet. Men det beror på mina personliga åsikter och tidigare upplevelser. Jag har noll och inget intresse för att varken bidra ekonomiskt eller ta del av det praktiska runt andras barn, hade jag hört 4 barn så hade jag sett framför mig både att jag fått hjälpa till att ta hand om dem och att bidra ekonomiskt för att vi inte skulle sitta som packade sillar. Vilket kan bli ett stort problem när det inte är ens egna barn. 

Jag har själv tre barn, skiljer jag mig från min man så hade jag inte sett mig som begagnad, men samtidigt är jag realistisk nog att inse att jag inte är ett kap direkt så länge dom är små.
    Men sen har man ett lite annat utgångsläge som mamma många gånger eftersom man är van vid att ta ansvaret för barnen och det fortsätter man med även när man träffar en partner. En man däremot är inte alltid lika inställd på det, även om min man var det och fortsatte som innan han träffade mig. Men då hade han varit skiljd i ganska många år, så han hade alla rutiner inarbetade.
  • Ess
    Anonym (ts) skrev 2013-03-21 09:00:33 följande:
    Tack för ditt inlägg flerbarns mamma. Jag har fortsatt med mannen jag blev så vansinnigt förälskad i. Vi bor numera tillsammans med vårt lilla gemensamma gryn och alla våra barn vv. Vissa dagar kan vi vara 10 personer här ibland mer om barnen har kompisar:). Men sen vv är det bara vi tre. Jag har haft så många som sagt negativa saker om honom och att jag (som är såååå snygg, fräsch, smart och trevlig) kan få någon som är så mycket bättre. Det har gjort väldigt ont många gånger men jag har lyssnat på mitt hjärta och gjort mitt val efter det. 
    Jag är är stolt över min man, jag är stolt över mitt valt och jag är stolt över vår familj. 

Jasså ni har flyttat ihop nu. Det var nog smart att ta det lugnt och känna sig för och vänja sig pö om pö.
    Kul att du/ni trivs och får det att funka. 
  • Anonym (ts)

Ja, det var bra att jag inte rusade iväg utan tog det lugnt. Det är mycket praktiskt som ska klaffa. 
    Det är egentligen inte barnen som är problemet utan exen:)

• Anonym (herregud)

Oj, jag är imponerad att du ger dig in i en sådan relation. Jag skulle ALDIG nånsin göra det....Ingen man med barn sedan innan och ex som man får dras med...Nej jag vill ha min man för mig själv.

• Anonym (B)

Kul höra ni har det bra:) .För mig hade inte det livet/ förhållandet varit något satsa på. Hade tyckt det var jobbigt behöva planera o kompromissa så mycket jag antar man måste göra med så många barn med ett ex:). Men är man förälskad gör man ju allt för få det funka.

• Gung Ho
    Anonym (ts) skrev 2013-03-21 09:00:33 följande:

Kul att höra att det verkar gå bra...förstår inte riktigt tidsperspektivet (snart tre månader sedan trådstart, är det allt eller har jag missat ngt).

Jag hade nog aldrig ryggat för många barn, älskar barn och allt vad det innebär. Däremot hade jag nog varit lite försiktig om jag kände att den jag blev tillsammans med inte riktigt klippt (de relationsmässiga) banden med sitt ex. Inte bara gällande om förhållandet/känslor verkligen är slut, men även framtida förhållande kring barn.

Gemensamt i många trådar här på FL där 'bonusmammor' beklagar sig över biomammor är att relationen inte avslutats bra mellan mannen och hans ex, och att dessa inte löst eventuella konflikter när mannen träffar en ny (det handlar alltid om mannen som träffar ny kvinna här). Risken är då att bli indragen i en konflikt som 'spiller över' på ditt liv...(fråga flera i den här tråden tex).   

Hoppas det fortsätter lika bra som det verkar börjat!   
Svar på tråden Träffat en man med många barn