• Väntarochlängtar

Är du förälder till ett barn med trotssyndrom/odd?

Håler på med ett skolarbete och tänkte skriva om odd... Skulle vilja ha mycket information som möjligt ang detta. Skulle vilja ha en beskrivning hur en dag hos er kan se ut... Vill du inte skriva här så kanske du kan skicka ett PM?

Tips på länkar? Bloggar? Hemsidor?

Vad har ni gjort för att hjälpa ert barn ? Tips till andra föräldrar?

Tacksam för snabbt svar!       

• Svar på tråden Är du förälder till ett barn med trotssyndrom/odd?
  • vicks74

Hej, min 16 årige son fick diagnosen adhd och trots syndrom för några dagar sedan.... Kan säga att min vardag har varit ett rent helv--- hela hans uppväxt. Man gör allt för detta barn, köper iphones, datorer, dyra kläder, och allt annat för att livet ska va bra för han MEN ändå är jag värdelös, fattar trögt så han ska slå in skallbenet på mig tills jag fattar, kläderna är fula så dom ska klippas sönder.. Regler hemma, jo man kan ju försöka o försöka men det hjälper inte för han är ju kungen o bestämmer o jag ska bara hålla tyst för jag är ful o trög o fet o stinker. Typiskt för barn med trots syndrom, kort stuben, agressiva vändningar ofta, tål inte att någon försöker bestämma över dom, och oftast är det mammorna som trampas på..

• vicks74

Vad har jag gjort för att hjälpa min son? Som sagt så fick han ju diagnosen för några dagar sedan så just nu så inser jag bara att diagnosen gav mig ett stort svar på varför min son varit o är som han är. Men varje gång han sårat mig så får jag verkligen förklara hur jag mår o få han att se att hans agerande sårat mig så han blir mer medveten om sitt agerande mer o mer för varje gång.

Svar på tråden Är du förälder till ett barn med trotssyndrom/odd?