• sadrakanna

Jag e bara så trött!!

Son på snart 6år. Autismspek. utredn vid 3 gav diffusa svar. Ados test visade diagnos m han hade viss samlek på förskolan vid observation så de avvaktar....ny utredn efter sex års önskar vi och då även koll av ADHD....Men, hur som diagnos el ej så kräver han ju sitt och jag e bara såååå slut. Det är bråk, skrik och rutiner och missförstånd i det oändliga. Lillebror härmar storebror och ger numer igen å följer inte storebrors ALLA regler = mer kaos och utbrott! När jag läser vissa inlägg så är det så många som blivit så stärkta och lärt sig så mkt...men jag känner mer att jag håller på att gå under. Vi som familj får kämpa t tusen f att överleva och att vi ska hålla ihop vårt äktenskap å försöka få lillebror att förstå och inte göra lika....jag känner mig ledsen. Jag är utbildad redan i både autism och adhd och lärare till just dessa barn så vet ju hur jag ska göra vilket såklart underlättat massor f min son och det är ju underbart....men ändå....jag önskade inte detta i mitt hem och jag har vetat sen BB...jag e bara ledsen...finns det ingen mer som känner så?? jag är orolig f framtiden och jag äter tabletter nu f att inte få en depression. Och INGEN hjälp kan man ju får pga att han EJ har diagnos..samtidigt som om man har diagnos får man ju knappt hjälp heller!! VI har handlplan på fsk å följer upp så de e ju bra...men snälla lite stöttning önskar jag.

• Svar på tråden Jag e bara så trött!!
  • Aimee68

Men snälla du, det låter jättejobbigt för er:( Får ni inte hjälp från BUP ens? Vet ju inte hur det fungerar men ni behöver ju hjälp! Det är så lätt att falla mellan ramarna just för att det inte finns tydliga diagnoser men nog måste ni kunna få hjälp och stöttning. Man måste nog tyvärr stå på sig för att få den hjälp som krävs. Hoppas det löser sig för er på nåt sätt. Kram.

• sadrakanna

Nej ingen hjälp m ska prata m hab igen. Jag ser att massor läst tråden men bara ett svar så jag antar jag e helt ensam om att känna såhär... :( men jag kanske bara inte kommit till full acceptans än och att vi är i en jobbig period. Jag vill bara det bästa f min son och hela familjen. Kämpar till tusen och har i och med mitt jobb kunnat ordna vissa hjälpmedel att ha hemma som schema, timglas osv. Men kanske är det bättre om ett tag...Tack f ditt svar.

• Aimee68

Ja det är klart man vill sitt bästa för sina barn, det är ju det bästa som finns. Hoppas det blir lättare med tidenHjärta

Svar på tråden Jag e bara så trött!!