• Virraan

Funderar på Phil and Teds syskonvagn!!

Har kikat runt lite på syskonvagnar och funderar på en Phil and Teds Explorer eller en Verve.
    Men vet inte om dom är bra eller om man ska välja någon annan??
    Åker mycket buss å sånt som jag inte har något körkort.
    Behöver eran hjälp och åsikter vad ni tycker..
    Så snälla hjälp mig!!  

• Svar på tråden Funderar på Phil and Teds syskonvagn!!
  • viseversa

Vi har haft en sport. är både bra och dåliga saker med den.

Bra...
    *Den är väldigt lättkörd och går in i dom flesta hissar samt affärer.
    *Tar bara en plats på bussen.
    *Skön att kära för "föraren"
    *Snygg =)

Dåligt...
    *Liggdelen är väldigt liten så min dotter växte ur den redan efter 4,5 mån=(.
    *Sittdelen på den vi hade hade bara lite viloläge vilket var för lite för en 4,5månaders.
    *Barnet ligger väldigt långt ner. och på sommaren kan det bli VÄLDIGT varmt i liggdelen då dom ligger så isolerat. 
    *Sätet bak ät för litet oavsett var det sitter.
    *ryggstödet är för kort.

• Virraan

Jaha okej, dom nackdelarna var ju inte alls bra:/  Fördelen som du sa är ju de att den tar liten plats i bussen.. Får fundera lite till på detta då:/
    Du har ingen annan syskonvagn som du kan rekomendera i stället?? :) 

• viseversa
    Virraan skrev 2013-01-06 10:08:20 följande:

Jaha okej, dom nackdelarna var ju inte alls bra:/  Fördelen som du sa är ju de att den tar liten plats i bussen.. Får fundera lite till på detta då:/
    Du har ingen annan syskonvagn som du kan rekomendera i stället?? :) 

Ja vi sålde våran då jag tyckte nackdelarna var fler än fördelarna. Men som sagt vi hade ju sport så dom nyare modellerna kan ju vara mycket bättre?
  • Virraan

Ja de kan dom absolut vara :) Tycker detta är jätte svårt med syskonvagn, att hitta rätt modell som passar en.

• viseversa

Vi har haft en gammal hedelig Emmaljunga syskonvagn(med 4 fasta hjul)där dom sitter bredvid varandra. Och ja den är bred men dom satt väldigt bra i den=).

Nackdelen med den är ju att den är STOR oavsett hur man gör. Tar en massa plats och går inte in genom vissa dörrar vilket P&T alltid gjorde. Finns det bara en enkelplats på bussen får man vänta på nästa mm mm.

Nu väntar vi ett barn till. Kommer ha 2 år exakt mellan nr 3 och 4. Men jag kom mer INTE skaffa syskonvagn denna gång. är så trött på vagnar helt enkelt. Vi kommer fixa det på annat sett. 

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

Hej!

jag funderar också på phil and ted. velar mellan navigator och explorer.
    navigatorn har viloläge på sätet under och det verkar inte explorern ha?

men ska kolla noggrannare om två veckor då vi ska åka och kolla "på riktigt"
    här finns iaf. en bra review på explorern:

• hallontryffel

Hade en p&t vibe och trivdes väldigt bra med den. Vi har 2 år mellan barnen som använde vagnen och bor i Stockholms innerstad och här var den klockren; tar liten plats på tåg och bussar, lätt att ta med i trånga affärer, lättstyrd osv.

Ska man främst använda vagnen i stadstrafik skulle jag klart rekommendera den, men ska vagnen i huvudsak köras på grusvägar och/eller där utrymme inte är ett problem skulle jag nog välja en annan vagn med bättre fjädring.

Svar på tråden Funderar på Phil and Teds syskonvagn!!