• Anonym

Hur vanligt att få minus på bim-1 fastän man är gravid?

Man har ju alltid hört att man ska vänta tills några dagar efter beräknad mens innan man testar sig för att det kanske inte visar innan. Men på denna sida så plussar ju folk hej vilt från typ äl +7. Och det verkar ju nästan mer vanligt att man plussar innan bim än före bim. 

Jag är på bim -1 om man utgår från en 28 dagars cykel, men den pendlar mellan 26-35 dagar så är inte säker. Men imorse tog jag ett test som var negativt. Då är väl hoppet rätt kört va? Jag har vid min andra graviditet (missfall) plussat några dagar innan bim. Så det känns ju som att det inte är något denna månad då.

• Svar på tråden Hur vanligt att få minus på bim-1 fastän man är gravid?
  • RöttÄrSött

Jag fick ett svagt plus först BIM+1, starkt först några dagar senare. Jag har aldrig haft utslag före BIM, tyvärr för nyfikenheten

• Anonym

Så här står det på Clearblue's hemsida:

Clearblue Graviditetstest med färgindikator gav följande resultat vid klinisk testning med prover under tidig graviditet: 53 procent av kvinnorna fick resultatet "Gravid" fyra dagar innan, 74 procent tre dagar innan, 84 procent två dagar innan och 87 procent en dag innan väntad mens.

Dvs, av kvinnor som var gravida fick 87% pos resultat på BIM-1 (13% som faktiskt var gravida fick neg resultat).

På BIM-dagen anges känsligheten vara 99%, dvs bara 1% av de med neg resultat visar sig sedan vara gravida.

• Anonym (Digitalt)
    Anonym skrev 2013-01-06 10:51:27 följande:

Så här står det på Clearblue's hemsida:

Clearblue Graviditetstest med färgindikator gav följande resultat vid klinisk testning med prover under tidig graviditet: 53 procent av kvinnorna fick resultatet "Gravid" fyra dagar innan, 74 procent tre dagar innan, 84 procent två dagar innan och 87 procent en dag innan väntad mens.

Dvs, av kvinnor som var gravida fick 87% pos resultat på BIM-1 (13% som faktiskt var gravida fick neg resultat).

På BIM-dagen anges känsligheten vara 99%, dvs bara 1% av de med neg resultat visar sig sedan vara gravida.

Fast på digital var det 65 % som plussade bim -4
Svar på tråden Hur vanligt att få minus på bim-1 fastän man är gravid?