• Anonym (Träffas?)

Någon ofrivilligt barnlös i Stockholmsområdet?

Jag har inga vänner som är i samma situation som mig, dvs. aktivt försöker få barn utan resultat. Finns det någon i samma situation i Stockholmsområdet som kanske vill ses för en fika eller liknande någon dag och prata om hur hemskt allt är? Solig

• Svar på tråden Någon ofrivilligt barnlös i Stockholmsområdet?
  • Wile

Hej hej Vet inte om vi kan räkna oss till ofrivilligt barnlösa.. Men vi har försökt i ett och ett halv år ungefär och fått tre mf på vägen.. Sista var i somras och sen dess har det inte hänt nåt.. Vi har genomgått en mf utredning som inte visade nåt annat än att mitt sköldkörtelvärde låg lite för högt för att lätt bli gravid.. Så äter nu levaxin o mena värden har gått ner och blivit bra! Kommer oxå få ta fragmin sprutor när jag väl blir gravid igen.. Skrivs och pratar gärna om du vill!

• SofieBerglund

Jag och sambon har försökt i över 2,5 år och fortfarande barnlösa. Står nu i kö för IVF.... Allt känns bara så hopplöst, och inte har man någon i sin närhet som förstår hur det är. Alla blir gravida och vi står kvar...

Hur kommer det sig att ni inte har lyckats? Har ni gått någon utredning?

• Snövit81

Hej hej, jag är i nästan samma sits som er, klimakteriet=väntan på äggdonation..jag vill så gärna också träffa någon att prata med och fika.. Bor i Stockholm.. Hör gärna av er..

• Wile

Hej Snövit o Sofie Berglund
    Hur går det för er? Kommit igång med ivf Sofie?
    Snövit har ni gjort nån utredning? När ska ni få äggdonationen? Hur går det till?

• Anonym (Träffas?)
    Wile skrev 2013-01-20 11:36:33 följande:
    Hej hej Vet inte om vi kan räkna oss till ofrivilligt barnlösa.. Men vi har försökt i ett och ett halv år ungefär och fått tre mf på vägen.. Sista var i somras och sen dess har det inte hänt nåt.. Vi har genomgått en mf utredning som inte visade nåt annat än att mitt sköldkörtelvärde låg lite för högt för att lätt bli gravid.. Så äter nu levaxin o mena värden har gått ner och blivit bra! Kommer oxå få ta fragmin sprutor när jag väl blir gravid igen.. Skrivs och pratar gärna om du vill!
    Har helt missat att svara, förlåt! 

Vi är i en väldigt snarlik situation. Vi har försökt i 1,5-2 år med 2 tidiga missfall precis i början när vi försökte. Nu har jag dock inte lyckats bli gravid på drygt ett år. Har också gjort en utredning som visade att mitt skölkörtelvärde var lite för lågt så äter levaxin nu. Vi fick remiss för IVF-kö för 1 månad sedan ungefär så nu väntar vi bara ivrigt på att få börja försöka! 

Hur går det för dig? 
  • Anonym (Träffas?)
    SofieBerglund skrev 2013-01-21 12:13:19 följande:
    Jag och sambon har försökt i över 2,5 år och fortfarande barnlösa. Står nu i kö för IVF.... Allt känns bara så hopplöst, och inte har man någon i sin närhet som förstår hur det är. Alla blir gravida och vi står kvar...

Hur kommer det sig att ni inte har lyckats? Har ni gått någon utredning?
    Åh, vi står också i kö nu (äntligen!). Ja det är verkligen så, allt känns hopplöst. Jag blir så ledsen och frustrerad varje gång någon i min närhet blir med barn, och så vill jag ju inte reagera så klart :(

Vi har genomgått en utredning som bara visade på lite för lågt sköldkörtelvärde så äter levaxin nu, annars var allt på topp. Men ändå lyckas det inte.

Hur går det för er? Är kön väldigt lång eller får ni snart göra IVF?

{#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (Träffas?)
    Snövit81 skrev 2013-02-17 02:21:08 följande:
    Hej hej, jag är i nästan samma sits som er, klimakteriet=väntan på äggdonation..jag vill så gärna också träffa någon att prata med och fika.. Bor i Stockholm.. Hör gärna av er..
    Usch vad jobbigt, hur går det till? Är det lång väntan? Hjärta
  • SofieBerglund

Vi har stått i kö sen 13/9-12, har fortfarande inte fått tid till infomöte än :( Hoppas verkligen vi får börja snart, vill så gärna bli gravid! Idag fick min kusin en liten flicka, är så avundsjuk. Hatar att jag reagerar så här...

• Anonym (Träffas?)
    SofieBerglund skrev 2013-02-17 22:01:34 följande:
    Vi har stått i kö sen 13/9-12, har fortfarande inte fått tid till infomöte än :( Hoppas verkligen vi får börja snart, vill så gärna bli gravid! Idag fick min kusin en liten flicka, är så avundsjuk. Hatar att jag reagerar så här...
    Vad jobbigt :( Vår gyn hade glömt att skicka i vår remiss först så vi trodde att vi hade stått sedan i november. Men sedan när jag hörde av mig nu i januari om att vi fortfarande inte fått könummer så upptäcktes missen. Den var inte så kul! 

Förstår precis, min kompis som varit tillsammans med hennes kille i 5 månader bestämde sig nu innan julen för att skaffa barn. Det tog på andra försöket. Jag ville skjuta mig själv i princip.  
  • Snövit81

Nej Anonym, jag har gjort en resa till Grekland men mer än så har jg inte gjort.. Jag har alltid haft en önskan om att någon av de fem läkarna ska säga att IVF skulle funka men blev lika besviken varje gång..
    Nu väntar vi på att Huddinge ska kalla på oss, det står ju att det kan ta upp till 1,5 år.. Men jag är jätte nyfiken på hur de hittar donatorn, l

• Snövit81

Liknar den en eller vad?? Åååå hoppas att det går lila bra på mig så som det har gjort för er/vissa.. :(((((((((

Men det där med missen gjorde st: Göran på oss också.. Fast min man ringde in och vart skogstokig så de skickade en ny remiss, den skulle gälla från den första dagen, alltså från dec 2012.. Ja jag är bara på början av min väntan. Så ring och kräv att det ska stå på remissen att den ska gälla från nov..
    Visat kan man inte få tvillingar här??

Svar på tråden Någon ofrivilligt barnlös i Stockholmsområdet?