• Anonym (Nyfiken)

Omskuren penis - skönare??

(Är tjej) 

Läste runt lite på nätet att en omskuren penis ska vara skönare än en ''icke omskuren''.
    Jag själv vet att de flesta islamiska länderna omskärr killens penis vid tidig ålder pga att de anser att det är mer hygieniskt... Läste även att ca 85% av alla männen i USA har omskuren kuk.. Verkar intressant.. Många som anser att sådana kukar är skönare/härligare.. Vad tycker ni?? Finns det tjejer här som har provat att rida på en omskuren penis, och isf, hur kändes det?

Endast seriösa svar tack, håll er till ämnet 

• Svar på tråden Omskuren penis - skönare??
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nej usch)
    Anonym (Muslimah) skrev 2024-07-28 00:51:13 följande:
    Ok haha så feministiskt av dig. Nu vet vi varför ni knappt föder några barn och är otrogna mot varandra hela tiden.

Handlar inte i sig om att bli tvingad utan handlar om att vara en bra man eller fru och ställa upp för den andras skull. Men att gå och ligga med grannen för att man inte vill tvinga sin man eller fru för att man anser att personen man själv valt att gifta sig med inte har rätt till ens kropp låter som ett genidrag. Hur är en klapp på axeln, är det tillåtet eller måste ni få samtycke innan ni gör det också?
    I Sverige behöver man inte genomlida våldtäkter för att anses vara en bra fru eller man. 

Men om du tycker att det är din plikt som fru att bli knullad/rövknullad eller vad nu din man har lust att göra med din kropp så tycker jag uppriktigt synd om dig. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (gg)
    Anonym (Muslimah) skrev 2024-07-28 00:51:13 följande:
    Ok haha så feministiskt av dig. Nu vet vi varför ni knappt föder några barn och är otrogna mot varandra hela tiden.

Handlar inte i sig om att bli tvingad utan handlar om att vara en bra man eller fru och ställa upp för den andras skull. Men att gå och ligga med grannen för att man inte vill tvinga sin man eller fru för att man anser att personen man själv valt att gifta sig med inte har rätt till ens kropp låter som ett genidrag. Hur är en klapp på axeln, är det tillåtet eller måste ni få samtycke innan ni gör det också?
    Är du muslim? Väldigt många av era män är otrogna så fort de får chansen, många köper även prostituerade.
  • Anonym (Nej usch)
    Anonym (Muslimah) skrev 2024-07-28 01:14:53 följande:
    Analsex är förbjudet enligt Islam. Men ja jag anser det är min plikt att se till så att min har det bra på samma sätt som det är hans plikt att se till så jag har det bra. Trodde faktiskt att även ni svenskar också tänkte så. Men tydligen så är ni för själviska för att ens bry er om er make maka.
    Är det något som är självinsikt så är det att knulla sin fru när hon inte har lust bara för att mannen är lika underutvecklad som en 3 åring och saknar både empati och tålamod. Men muslimska män har tydligen inte högre förväntningar på sig än att tänka med kuken. Tragiskt. Inte konstigt att kvinnor behöver gömma sig under metervis av tyg för att inte bli antastade när muslimska män beter sig värre än djur och ser kvinnor som ägodelar med fri tillgång kroppsöppningarna när helst de vill. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nej usch)
    Anonym (Muslimah) skrev 2024-07-28 01:14:53 följande:
    Analsex är förbjudet enligt Islam. Men ja jag anser det är min plikt att se till så att min har det bra på samma sätt som det är hans plikt att se till så jag har det bra. Trodde faktiskt att även ni svenskar också tänkte så. Men tydligen så är ni för själviska för att ens bry er om er make maka.
    Det är rätt komiskt att muslimer alltid säger att andra muslimer inte är riktiga muslimer som inte följer reglerna som man ska, alla......det verkar finnas lika många tolkningar av islam som det finns muslimer. 😂
  • En med många djupa tankar
    Anonym (Muslimah) skrev 2024-07-28 00:10:48 följande:
    Sant såklart inte alla svennar, men det är en sak som är överlag accepterat bland svenskar att göra. 

Nämde inte söner då det inte är lika lätt eller lika viktigt för de att förbli oskulder som det är för oss tjejer. Men visst ser jag gärna att mina söner också kan hålla sig och vänta tills de skaffar en fru och istället för att göra något utanför äktenskapet.

Ber också om ursäkt att jag hoppade på dig och kallade dig islamofob innan. Det är bara islamofober konstant försöker attackera omskärelse som ett sätt att håna och jävlas med oss muslimer så trodde att du också gjorde det.

Men säger fortfarande att omskärelse är en fördelaktig sak att göra och alla ned en penis bör göra det.

Jag kan hålla med om att det bland en del etniska svenskar finns en för stor acceptans för promiskuitet och tidiga sexdebuter, men de flesta skulle absolut inte stödja 13 år. Svensk lag förbjuder ju sex med en 13-åring. Då kan man dömas för våldtäkt.

För min del tänker jag att det är precis samma sak för pojkar/ flickor. Jag går i kyrkan i konservativa församlingar i Svenska Kyrkan och ibland i andra samfund. t.ex i St Pauli Göteborg stöder inte prästerna sex utanför äktenskapet kvinna-man. Men SVenska Kyrkan är inte enhetlig. Det finns andra församlingarmed präster som accepterar både praktiserat homosex och hetrosex utanför äktenskap. Men jag väljer konservativa präster som förkunnar ett klassiskt krisett budskap, och i vissa etiska frågor är de överens med vad en mulla skulle uttrycka.

Ursäkten accpeteras, för jag skriver inte för att "j-s" utan av övertygelse. Ja, i t.ex USA tycker en del också att män bör vara omskurna, och där kostar det ev mellan 100 och 200 barn livet varje år  Dvs ca 0.1 promille  av fallen om man räknar med ca 1 000 000 som omskärs -så de fallen "försvinner i statistiken". Jag håller inte rirktigt med om att alla bör omskäras, men det kan vara en behandling vid förhusförträngning och hudsjukdomen Lichen Sclerosis.

Ja, vi har ju det gemensamt att vi är troende, och på vissa punkter har vi gemenam tro. Ingen kristen kan säga att allting i islam är osant. Tvärtom som kristen menar jag att det finns många sanningar i andra religioner, även om det också finns klara skillnader, t.ex i den för mig väsentliga frågan: "Vem är Jesus?"

Svar på tråden Omskuren penis - skönare??