• Superapa

    Stanna el gå utan 6 i flera år

    Har sån ångest över mitt liv,känner mej ensammast i världen har den finaste dottern man kan önska.Men det blir inga fler barn för min man vägrar(han säger nej till allt)trots att jag skött allt sen hon föddes han kunde inte ens gå upp och ge henne nappen om hon vakna ''för han ser inte i mörkret''.Det har alltid varit svårt att få sex men när jag var i 6e mån så slutade han helt ta i mej.vi har legat ett par ggr de senaste åren -han skulle aldrig ge en komplimang el uppmuntran.hur mkt jag än sliter så säger han inte ens tack-nu har vi varit ihop i 14år vår dotter ber honom att pussa mej ,suck,han är bara intresserad av sig själv han spelar i band och jag sitter hemma själv och är med 3åriga tjejen.jag har inga släktingar alls åker till andra sidan Sverige varannan mån för att flickan ska få träffa farmor(35mil en väg)han följer inte med -är hemma och hänger m bandet.stannar för flickans skull men börjar dö inombords vad ska jag göra?????


    Stanna el gå utan 6 i flera år
  • Svar på tråden Stanna el gå utan 6 i flera år
  • Flickan och kråkan

    Nej men vännen, så kan du inte leva. Det handlar ju inte enbart om sex-biten......han lever ju som om han vore barnlös ungkarl och inte tillfälligt. Jag hade lämnat, för egen del och för mitt barns skull.

  • Superapa

    Först blev jag skräckslagen vid tanken att hon måste bo hos honom varannan v. Och tänkte att jag kan nog stå ut-men börjar bli aggresiv inuti,har svårt att va trevlig på jobbet osv -vill såååå gärna känna att ngn vill ha mej-känner att tiden rinner ifrån mej - är samtidigt livrädd att jag blir ensam för alltid .Har väl tappat självförtroendet.Vill inte att min tjej ska leva utan kärlek som vuxen heller.

  • sabina02
    Flickan och kråkan skrev 2013-01-06 21:06:06 följande:
    Nej men vännen, så kan du inte leva. Det handlar ju inte enbart om sex-biten......han lever ju som om han vore barnlös ungkarl och inte tillfälligt. Jag hade lämnat, för egen del och för mitt barns skull.
    Där har du det. Din dotter blir INTE lyckligare av att du stannar mot din vilja - tvärtom. Om du lämnar har du ett hav av möjligheter, du kan bli lycklig och visa din dotter hur underbart livet borde vara. Om du "dör inombords" så är det rätt klart att du måste gå.

    STORT lycka till! :) 
  • sabina02

    :)

    Gör upp en plan, vart du ska, hur du ska komma dit, vad du kan göra. Försök tänka på allt, ekonomiskt och praktiskt, innan du pratar med din man tycker jag. Så när ni väl pratar så är är det redan liksom bestämt och du kan inte lockas tillbaka... Inte hur lätt som helst i alla fall :)

    Börja drömma nu om småsakerna som kommer bli lättare, typ inte behöva ta hans disk/tvätt/whatever, kunna inreda lägenheten precis som du vill, bara köpa mat du tycker om osv. Våga längta bort!

    Och även om du velar fram och tillbaka ett tag till, så blir det nog bra tillslut. Det är ok att tveka också.

    Uppdatera gärna 

  • Superapa

    Blir så glad att det finns så fina människor som orkar peppa mej,ovant men härligt, tack!!!!

  • greta2
    Superapa skrev 2013-01-06 21:17:34 följande:
    Först blev jag skräckslagen vid tanken att hon måste bo hos honom varannan v. Och tänkte att jag kan nog stå ut-men börjar bli aggresiv inuti,har svårt att va trevlig på jobbet osv -vill såååå gärna känna att ngn vill ha mej-känner att tiden rinner ifrån mej - är samtidigt livrädd att jag blir ensam för alltid .Har väl tappat självförtroendet.Vill inte att min tjej ska leva utan kärlek som vuxen heller.

    Det som ofta skrivs här på FL är att man är förebild för sina barn så till vida att man lär dem hur ett kärleksförhållande skall vara. De tar med sig den bilden i livet och skapar delvis sina egna relationer efter förebilden hemifrån. Vill du att dottern skall ha din man som förebild? Om du flyttar så kan du hitta någon kille som "späder ut" bilden av hur en man ska vara för din dotter. Hon får fler förebilder. Kanske är inte pappan intresserad av vav så att du får mer tid med henne. Det är nog bra om han kan ha dottern en del av tiden ändå för deras relations skull. Han är ändå hennes pappa och viktig därför.
  • HannaS

    Tycker de råd du fått hittills här låter riktigt bra. Det är dags för dig att gå vidare i livet och hitta dig själv igen. Det kommer både du och din dotter få ut mycket av i framtiden, även om själva uppbrottet från nuvarande relation kommer vara en jobbig process. 

    Stort lycka till! 

Svar på tråden Stanna el gå utan 6 i flera år