Humm..
Jag blir förvånad av att du inte pillar själv. Jag förstår att man blir uppfostrad att det är något "fult" osv. Men i vuxen ålder behöver man ta reda på vad man själv tycker.
Då du inte själv tillfredställer digsjälv, lägger du ett extremt stort ansvar på din man. Det enda man KAN förändra är sigsjälv. Man kan be och önska förändring av någon annan, men det är i stort sett allt.
Onani eller att man smeker sigsjälv under sexakt/umgänge är inte något fult. Privat, ja för många är det så. Men när man delar något sexuellt med någon, då bjuder man in och delar på den upplevelsen.
Du behöver arbeta med digsjälv här. Vad du vill och hur du skall få det du vill. Utan att lägga ansvaret på någon annan. Du kan be din karl om stöd, men inte kräva all förändring från honom.
Då blir detta problem mycket lättare att lösa och ta sig igenom.
Och romantik, jadu. Det är något som tog tid för mig att se i fler nyanser. Och som det alltid har sagts, män och kvinnor är olika. Min karl är inte romantisk på samma sätt som jag, vi ser inte romantiken på samma sätt helt enkelt.
Min karl är praktisk, att fixa bilen, ge en kram, skicka ett normalt sms under dagen osv. det är vad som är romantiskt. - för honom
Medans jag är lite mer för gulliga lappar, mysa i soffan och vill gärna bli tagen med storm, (som i böcker å på film)
När du säger att han inte är romantisk, menar du kanske att du inte kan tolka hans sätt av romantik?
Fråga honom om varför han gör vissa saker, jag lovar att några/många av sakerna gör han för er och din skull.
Ser man omtanken bakom saker en man gör, så ser man romantiken i det mycket bättre.
Men det absolut bästa tipset jag kan ger er. är att sluta tala om vad den andra "brister" i. som - du tar aldrig första steget - du är inte romantisk - Du gör inte si eller du gör inte så.
Om ni vänder på det och lägger fram det som en önskan tex.
- Jag önskar du kunde förföra mig oftare, du är så sexig och jag älskar det!
- Jag önskar vi kunde göra något extra romantiskt ihop, vad sägs om att vi XXXXX, det har jag alltid vetalt göra med dig.
- jag önskar vi kunde ha lite mer förspel, du får mig att smälta som smör i solsken i dina händer,
- ochhh jag älskar när du gör så på mig!
POSITIV feedback fungerar 1oooo ggr bättre än att man "klagar". För att när man klagar väcker det känslor att man är otillräcklig, inte duger eller rent av oro för att den andre skall finna det på annat håll.
Positiv positiv poooositiv!