• Anonym (fia)

nu behöver jag hjälp av er behöver råd omgående

ror jag blir galen snart de är så här vi har varit tillsammans i 17 år inga barn pga av jag har pco   och hade diskbråck .. men nog om de  han tycker att jag aldrig tar första steget då de gäller sex men  jag  vill ha mer ömhet i sängen  han pillrar på brösten och mellan benen och tror att de räcker jag har frågat varför han slutat kyssas och  vi kör alltid samma ställningar .  han har gått upp en hel del på dessa år , och inte sköter hygienen speciellt bra .  de jag undrar vi hade de bra till för 5-7 år sen i sängen men nu är de kasst så vad göra jag vill ha lust men hittar den inte .  jag har även sagt att jag behöver mer uppvärming än vad han behöver . jag tycker de är jobbigt men frågar jag han ngt så säger han jag vet ej  , samma sak är om vi har samtal  han brukar säga att jag har lovat bättra mig  men inte håller de men jag gör de mesta här hemma känns som man är en piga i stället . så har ni nå tips vi behöver hitta tillbaka till varann  vad ska vi göra  

så svar tar tacksamt emot  . 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-13 13:31
    behöver mer råd av er jag blir galen tror jag
  • Svar på tråden nu behöver jag hjälp av er behöver råd omgående
  • Mariana 580

Hej Fia.

För det första vill jag gratulera till era 17 år! Ni måste ha en hel del i bagaget och ha övervunnit otroligt många relations-hinder i er väg :)

Jag känner igen ditt dilemma, jag har haft relation med någon som "tappat" hgienen påvägen. :s vet inte hur det kan ha blivit så. men men.

Förutom att använda sig av det mest uppskattade "språket" män förstår sig på är: säg det rakt ut!
    - jag har märkt att du inte riktigt tar lika väl hand om dig nu som förr, vad kan det bero på? Jag blir orolig. (osv)
    - Du/vi har även lagt på oss ett par extra kilon, vad sägs om att vi börjar promenera av oss lite av det?

Tips: köp en presentbox med luktagott och mans-produkter. sök efter något du tycker luktar sexigt och manligt, berätta det sedan för honom "titta älskling vad jag hittade, det luktar otroligt gott, du skulle passa jättebra med denna parfym (osv) Peppa, charma och motivera - kan funka!

När det gäller sex. Jadu.. svårt det där.
    Ett tips kan vara att duka upp en picknick. Tända ljus å gott att äta å dricka. Tar han inte ansvar för att få dig på "humör", då får man göra det själv kanske :P Karlar kan vara lite enkelspåriga. Pang på rödbetan syndromet.
    Strunta i vem som ska göra vad enl överenskommelsen och löften. Ta eget ansvar för det du själv vill förändra.
    Gör man något man VILL göra så är det mycket lättare att hålla det.
    Om han inte kan starta stämmningen, så vet ju du det. du känner ju digsjälv bäst. Visa honom vad du gillar.
    Det är som att ha en dejt med sigsjälv och låta honom följa med som åskådare.
    Jag är lite så, vill jag ha romantik, då ordnar jag det själv, för jag å min karl har heeelt skilda uppfattningar om vad som är romantiskt :P å han får hänga med. haha

Förspel å sex är en annan sak. Pilla på digsjälv under och före sex. Samma här, gör inte han det, gör det skönt själv! Va lika självisk som du kan uppfatta honom att vara när han bara vill klättra på.

Du har ju uttryckt din önskad om mer förspel osv. nästa steg e lite "gör själv". :P

Sen ska sex vara KUL! Att förbereda och planera, ha lite sexiga underkläder och fantisera INNAN han kommer hem, det e vi kvinnor bäst på juh!

lyckatill!

• Anonym (fia)

tack för svaret men att pillra på sig själv har jag aldrig kunnat eftersom de har man fått höra hela tiden när man bodde hemma händerna på täcket och att de var tabu .  och de blir ju inte bättre att han INTE är romatisk för 5 öre . hur ska jag få han att förstå hur jag vill ha de de var bättre förr men nu anser han att de oftast är mitt fel att de är som de är att jag aldrig tar första steget , om jag gör de då kan han kläcka urt sig nämen kors i taket . jag blir galen vill ha de bättre men de funkar inte , han blir förbannad när jag tar bort handen  om vi ligger i soffan och ser tv han tror de hjälper bara att pillra påbröst och mellan benen 

• Mariana 580

Humm..
    Jag blir förvånad av att du inte pillar själv. Jag förstår att man blir uppfostrad att det är något "fult" osv. Men i vuxen ålder behöver man ta reda på vad man själv tycker.
    Då du inte själv tillfredställer digsjälv, lägger du ett extremt stort ansvar på din man. Det enda man KAN förändra är sigsjälv. Man kan be och önska förändring av någon annan, men det är i stort sett allt.

Onani eller att man smeker sigsjälv under sexakt/umgänge är inte något fult. Privat, ja för många är det så. Men när man delar något sexuellt med någon, då bjuder man in och delar på den upplevelsen.

Du behöver arbeta med digsjälv här. Vad du vill och hur du skall få det du vill. Utan att lägga ansvaret på någon annan. Du kan be din karl om stöd, men inte kräva all förändring från honom.
    Då blir detta problem mycket lättare att lösa och ta sig igenom.

Och romantik, jadu. Det är något som tog tid för mig att se i fler nyanser. Och som det alltid har sagts, män och kvinnor är olika. Min karl är inte romantisk på samma sätt som jag, vi ser inte romantiken på samma sätt helt enkelt.
    Min karl är praktisk, att fixa bilen, ge en kram, skicka ett normalt sms under dagen osv. det är vad som är romantiskt. - för honom
    Medans jag är lite mer för gulliga lappar, mysa i soffan och vill gärna bli tagen med storm, (som i böcker å på film)

När du säger att han inte är romantisk, menar du kanske att du inte kan tolka hans sätt av romantik?

Fråga honom om varför han gör vissa saker, jag lovar att några/många av sakerna gör han för er och din skull.
    Ser man omtanken bakom saker en man gör, så ser man romantiken i det mycket bättre.

Men det absolut bästa tipset jag kan ger er. är att sluta tala om vad den andra "brister" i. som - du tar aldrig första steget - du är inte romantisk - Du gör inte si eller du gör inte så.

Om ni vänder på det och lägger fram det som en önskan tex.
    - Jag önskar du kunde förföra mig oftare, du är så sexig och jag älskar det!
     - Jag önskar vi kunde göra något extra romantiskt ihop, vad sägs om att vi XXXXX, det har jag alltid vetalt göra med dig.
    - jag önskar vi kunde ha lite mer förspel, du får mig att smälta som smör i solsken i dina händer,
    - ochhh jag älskar när du gör så på mig!

POSITIV feedback fungerar 1oooo ggr bättre än att man "klagar". För att när man klagar väcker det känslor att man är otillräcklig, inte duger eller rent av oro för att den andre skall finna det på annat håll.

Positiv positiv poooositiv!

• Haskel

Jag tror inte det behövs så oerhört mycket mer förspel i sängen. Det som måste ändras är eran allmänna syn på varandra och hur ni behandlar och trivs med varandra. Det är erat liv som måste ändras, för att du ska känna mer ömhet och kärlek för honom, och tvärtom. Sluta beskylla honom för hans fel och brister, hans fel och brister måste han själv inse och ta hand om. Det är väldigt svårt att ändra på en annan människa som inte inser sina brister. Börja istället med dig sjäv, fundera på vad du kan göra. Motionera, ta hand om dig själv, gör sånt du tycker om, piffa upp dig själv. Försök trivas med dig själv, detta kommer att göra dig oerhört attraktiv, och detta kommer förhoppningsvis "smitta" av sig på din man. Detta kommer även ge dig mer energi att ta hand om dig själv och ert förhållande. Ett förhållande måste ständigt underhållas, förvänta dig inte att din man ska göra det. Inser inte han att något måste göras så ta tag i det själv. Blir det inte bättre, kommer du ändå gå starkare ur detta. Oavsett vad som händer sedan. Din man har givetvis lika stort ansvar i detta, men så länge han inte inser att något är fel, trots att du påtalar detta. Men du måste nog börja med dig själv.

Lycka till 

Svar på tråden nu behöver jag hjälp av er behöver råd omgående