• Little

Någons mer bebis som inte äter.....

Min dotter på 2 mån äter althera nu pga förra ersättningen gav henne ont i magen och förstoppning, men hon verkar inte tycka om althera, hon slutar äta och blir grinig, dessutom när hon har ätit så tar hon i och stånkar och gnyr/gnäller och hon vill då gärna ligga mage mot mage med mig (jag har dock inte orken att sitta upp och sova så varje natt) men hur göra? Vad finns de mer för ersättning från apoteket som funkar? Någon som ger henne lugn och mindre krångliga nätter och som mättar, vilket ja inte alltid tycker att althera verkar göra, den verkar så blaskig. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någons mer bebis som inte äter.....
  • Erfdgt

Vad har ni haft för ersättning tidigare? Visst borde det finnas fler att pröva?

Nu kan det väl vara så att hon får magknip ändå och att det är därför hon gnyr, blir gnällig och vill ligga på mage. Jag antar att ni redan prövat med minifom? Sempers magdroppar? Magmassage? Har ni en pilatesboll så kan ni pröva att som studsa bebisen på den, det hjälper väldigt bra för att få upp luft och bebisen rapar ordentligt.

Nu är det ca 5-6år sedan vår dotter var bebis, men hon hade det väldigt jobbigt med magen och maten också och jag kommer ihåg hur jobbigt och frustrerande det var. Jag hoppas att det ska bli bättre snart.

• Eleonor01

Min son ville också ligga mage mot mage. Vi sov så i cirka tre månader. Det e bara att palla upp kuddar bakom ryggen. Gå mycket m. Bärsele funkade också. Magmassage funkar det med. Men om hon blir hårt i magen m den andra å så här med denna så hade jag nog gått tillbaka till den andra igen. Ingen allergi e konstaterad? Eller ta hälften hälften å se om det blir bättre?!?!? Lycka till

• Little

Innan hade hon prenan (hon är prematur) och dom kan ju ha mag problem men nått måste man kunna göra, vi har semper magdroppar och laktylos, jag masserar magen jämt, använder vetekudde mot magen, med prenan fick jag hjälpa henne att bajsa jämt, genom att använda tempen och de funka näatan aldrig så istället blev de barnakuten oxh lavemang, som gav mig då ny mat alltså althera. Ja gav henne av prenan för nån dag sen 1gång men då blev hon värre. Ska till läkaren i dag så får vi se va dom säger, när ja ser att hon lider av de då är de inte ok.

Svar på tråden Någons mer bebis som inte äter.....