• Eba

Ni som har Brio Primo babyskydd - titta hit!

Hej!

Vi väntar vårt första barn i slutet av mars, och igår inhandlade vi ett Brio Primo babyskydd med tillhörande bas. Det jag undrar över är hur solskyddet ska fällas fram och tillbaka? Stämmer det att jag bara liksom tar tag i det och puttar på det? Tycker det känns så trögt och att det låter så mycket. Det är ingen knapp eller så som jag ska hålla in? Stod ingenting om hur solskyddet ska fällas i instruktionsboken. Jag undrar även om hur man gör för att ta bort solskyddet om man tex vill tvätta tyget?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som har Brio Primo babyskydd - titta hit!
  • MeAngeleyes

Du måste hålla nertill, nära fästet på sidorna. Drar du upptill så kan du dra sönder det!
    För att ta lös det så drar du upp det ur fästet på ena sidan och drar av tyget.

• Eba

Tack för svar. Tycker det är lite trögt även om jag håller nere vid fästet, men så kanske det ska vara. Hur exakt får jag loss fästet? Ska jag bara dra upp det eller ska man hålla in nåt på fästet?

• MeAngeleyes

Du ska bara dra rakt upp.

Det ska vara lite trögt!

• bakawas

Precis som ovanstående säger, det är segt och "klickar" när du drar fram&tbx. Fästet drar du upp på ena sidan (spelar ingen roll vilken) och det kan vara segt så dra mer bara rakt upp med kraft. :)

• Eba

Okej tack så mycket! Pillade lite på det igår, men var livrädd att ha sönder det:)

• bakawas

Jo jag var också så i början, dem är inte billiga haha. Men dom är tåliga :) slit inte överdrivet hårt bara!

• Eba

Nu har jag en fråga till: vi kan inte ha babyskyddet i framsätet pga airbagen, så jag undrar nu vad som är vanligast/bäst, att ha det bakom förarplatsen eller bakom passagerarsätet?

• bakawas

Spelar absolut ingen roll.
    Är det du som kör bilen så tkr jag bakom passagerarsätet, om du sitter i passagerar sätet så tkr jag bakom förarsätet.

Lättare att glimta bak till bebis om det är snett bakom. Om du förstår vad jag menar :)

• Typiskt
    Eba skrev 2013-01-14 10:29:37 följande:
    Nu har jag en fråga till: vi kan inte ha babyskyddet i framsätet pga airbagen, så jag undrar nu vad som är vanligast/bäst, att ha det bakom förarplatsen eller bakom passagerarsätet?
    Ha det i mitten om det går. Det är allra säkrast!
  • Eba

Går tyvärr inte där. Tror det blir bakom passagerarsätet för att man då slipper stå ute i vägen för att greja med bebis.

Svar på tråden Ni som har Brio Primo babyskydd - titta hit!