För lite sex
Hej, Jag skulle behöva lite råd, särskilt ifrån er tjejer.Min sambo och jag har varit tillsammans i dryga fem år och har bott ihop i fyra. Vi har inga barn. Problemet är sexlivet. Vi hade det jättebra de första två-tre åren sen har det blivit sämre och sämre. Nu det senaste året har vi haft sex i snitt 2 gånger i månaden. För mig är det här ett problem. Det är förmodligen inte helt ovanligt att man som man har större sexdrift än kvinnor. Nu till det egentliga problemet. Min sambo vill inte ens diskutera detta. jag har försökt ett antal gånger och hon blir mest arg, och jag försöker vara konstruktiv och inte anklagande att det skulle vara hennes fel. Vilket det inte behöver vara, det skulle ju lika gärna kunna vara något som jag gör eller inte gör. Men enda svaret är att sånt är livet. Det blir vardag och då är man inte lika kåt som förut. Jag köper inte riktigt det resonemanget det måste breo på något annat men vad lyckas jag inte få ut av henne. Hon till och med säger att om det inte duger så får vi göra slut och jag får hitta en annan tjej. Det kanske är den lösningen som finns men det vill jag helst undvika då jag förstås älskar henne och vill spendera mitt liv med henne. Vi pratar också om att skaffa barn inom den närmsta tiden. Det ska också tilläggas att jag har försökt många olika sätt att få det bättre. Romatiska helger lite här och var, ordna något mysigt hemma en vanlig kväll etc, etc. Så. Har ni några tips och idéer? Finns det någon lösning eller ska vi gå skilda vägar?