• Anonym (För lite sex)

För lite sex

Hej, Jag skulle behöva lite råd, särskilt ifrån er tjejer.Min sambo och jag har varit tillsammans i dryga fem år och har bott ihop i fyra. Vi har inga barn. Problemet är sexlivet. Vi hade det jättebra de första två-tre åren sen har det blivit sämre och sämre. Nu det senaste året har vi haft sex i snitt 2 gånger i månaden. För mig är det här ett problem. Det är förmodligen inte helt ovanligt att man som man har större sexdrift än kvinnor. Nu till det egentliga problemet. Min sambo vill inte ens diskutera detta. jag har försökt ett antal gånger och hon blir mest arg, och jag försöker vara konstruktiv och inte anklagande att det skulle vara hennes fel. Vilket det inte behöver vara, det skulle ju lika gärna kunna vara något som jag gör eller inte gör. Men enda svaret är att sånt är livet. Det blir vardag och då är man inte lika kåt som förut. Jag köper inte riktigt det resonemanget det måste breo på något annat men vad lyckas jag inte få ut av henne. Hon till och med säger att om det inte duger så får vi göra slut och jag får hitta en annan tjej. Det kanske är den lösningen som finns men det vill jag helst undvika då jag förstås älskar henne och vill spendera mitt liv med henne. Vi pratar också om att skaffa barn inom den närmsta tiden. Det ska också tilläggas att jag har försökt många olika sätt att få det bättre. Romatiska helger lite här och var, ordna något mysigt hemma en vanlig kväll etc, etc. Så. Har ni några tips och idéer? Finns det någon lösning eller ska vi gå skilda vägar?

• Svar på tråden För lite sex
  • Anonym

Om din sambo inte vill lyssna på dina problem så är hon inte intresserad av er relation.  Oberoende av vilket problem man har så ska ens partner lyssna..... Så ni verkar ha större problem än bara sexet.

Jag tycker du ska börja prata med henne om varför hon inte är intresserad av att prata med dig om sånt du tycker är jobbigt.

Ps. Hur tror hon det går till när man ska skaffa barn? 

• Cheeses
    Anonym skrev 2013-01-07 14:57:23 följande:
    Om din sambo inte vill lyssna på dina problem så är hon inte intresserad av er relation.  Oberoende av vilket problem man har så ska ens partner lyssna..... Så ni verkar ha större problem än bara sexet.

Jag tycker du ska börja prata med henne om varför hon inte är intresserad av att prata med dig om sånt du tycker är jobbigt.

2 gånger i månaden är fullt tillräckligt för att kunna skaffa barn om man inte har svårigheter med att bli gravid vill säga, men det är en minoritet som har det. 

Till ts: Ert sexliv låter fullt normalt, vill du ha mer sexuell tilllfredsställelse så är det onani som gäller. Jag tror varken du eller din sambo är intresserade av ställa-upp-sex.   
  • Prodigal

"Hon till och med säger att om det inte duger så får vi göra slut och jag får hitta en annan tjej." TS just det här visar ju att hon har problem i ert förhållande. Älskar hon dig på riktigt? Jag tycker du ska börja med att fråga henne det. Man låter inte så likgiltig inför tanken att ens partner ska vara med någon annan. Min ex-fru lät såhär ibland de sista två åren, och ja, hur det slutade? Jag förstod såklart att hon inte hade de rätta känslorna för mig, lyckligtvis råkade jag träffa en annan tjej som jag senare blev tillsammans med och lämnade mitt dåliga äktenskap. Obs! jag tar endast upp detta som ex. såklart var det andra faktorer inblandade i det som hände.

• jomen64

Du, lyd ett gott råd och stick medans du kan. Har ni inga barn nu så finns det inga sådana som behöver ta smällen!
    Mitt råd är att INTE ignorera problemet. Det blir inte bättre!
    Var hård och ställ saken på sin spets. Läs boken "orgasms for two" av betty vad-hon-nu heter. Ett fungerande samliv behövs för att förhållande och vill hon inte ställa upp på att få till det bra mellan er båda är det bara att sticka medans tid är.

DRA DIG UR!!

eller

SE FÖR F-N TILL Å FIXA DET HÄR INNAN NI SKAFFAR BARN!!

• Mariana 580

Hej.

Då detta är ett av det vanligaste "problemet" i en relation så håller jag inte alls med om att det bara är att ge upp, problemet kommer å går i majoriteten av förhållanden och går helt klart att komma förbi.
    Med det sagt vill jag oxå berätta att detta har hänt mig, lusten tappas ibland. Både för kvinnor och män!

Vardagen är en av de största anledningarna, p-piller ställde till det för mig. Vantrivnad på jobbet ställde till det för min fästman.
    Andra orsaker kan vara: något har förändrats, utseende eller kanske självkänslan i övrigt. Som jag själv känner när jag nu gått upp ca 10kg.. Oattraktiv och obekväm i migsjälv. Men min fästman tycker ju jag e det finaste på jorden, så det underlättar, men man måste själv vara nöjd för att känna sig attraktiv.
    Att förlora jobbet tär mycket på sin känsla av egenvärde. Vilket är vanligt idag för både manligt och kvinnligt.
    Tanken att skaffa barn i min relation gör mig lycklig, men min fästman har sina egna demoner i ämnet, rädslor och oro som han måste övervinna, det påverkar.

Alltså: problemet är inte tappad lust, utan tappad lust är en biefekt av ett annat problem.

Viktigaste är att man talar om problemen, allt som sker och påverkar en som person. Att man tar ansvar för sigsjälv och sina egna känslor. Att man ser vad som är baserat i rädslor och oro. Att man tar itu med sina egna demoner.
    Men även att man utvecklas tillsammans och låter sin partner veta vad man är rädd för och vad man jobbar med sjigsjälv med.

Att hon uttrycker att du kanske skall söka någon annan, behöver inte rakt av tolkas som att hon faktiskt menar det. Hon kan känna sig otillräcklig och tycka att du förtjänar bättre. Det är även det en vanlig kännsla när man mår riktigt dåligt över något, men resonemanget är taget ur rädslor och dåligt måeende, inte det hon faktiskt önskar.- jag har själv gjort exakt samma sak.... å lärde mig något utifrån det :)

Människan gör så. Säger saker de inte igentligen menar, låter känslorna styra och tala utan att ens egna önskningar och tankar är med.

Har ni svårt att tala om era känslor med varandra, då kommer vänner och familj in som ett extremt bra stöd. Samt att familjerådgivning kan hjälpa oerhört om man inte kan eller vill ha privata samtal med de andra närståeende. Det tar lixom udden av alla känslor som kan beblanda sig i ett svårare och känsligare samtal med sin partner så det kan vara lätt att spåra ur och det blir ickekonstruktivt utan mer av en spiral av skuld, rädsla , skam och beskyllningar om vem som sagt och gjort vad.

Relationer är  inte lätt, och att växa med en annan person kräver mycket energi. Men allt man kan vinna från det gör allt det jobbiga så otroligt värt det :)

Lycka till!

• Anonym (Kung Kisstank)
    Cheeses skrev 2013-01-07 15:05:34 följande:
    2 gånger i månaden är fullt tillräckligt för att kunna skaffa barn om man inte har svårigheter med att bli gravid vill säga, men det är en minoritet som har det. 

Till ts: Ert sexliv låter fullt normalt, vill du ha mer sexuell tilllfredsställelse så är det onani som gäller. Jag tror varken du eller din sambo är intresserade av ställa-upp-sex.   
    Men att hon inte ens vill kännas vid att det är ett problem för honom eller diskutera det tyder på en ganska stor respektlöshet från hennes sida.

Tyvärr känner jag igen det. Sex ska man alltid kunna strunta i, men fan ta dig om du inte har lust att kramas, mysa eller pussas 24/7. Då ska det minsann pratas relationsproblem och saker måste redas ut. Snacka om dubbelmoral.
  • pontus1992

2 ggr i månaden är inte normalt. har lärt mig här på FL att allt som inte är i majoritet är onormalt.
  • twain
    pontus1992 skrev 2013-01-08 09:11:40 följande:

2 ggr i månaden är inte normalt. har lärt mig här på FL att allt som inte är i majoritet är onormalt.
    FL i ett nötskal... Tomte

TS:
    Allt blir mycket mer komplicerat med barn. Om det inte fungerar nu så kommer det att bli ännu svårare efteråt. Var ärlig. Säg till henne att om ni inte jobbar mer med ert förhållande och sexet så behöver du gå vidare i livet.

Livet är för kort för att gå och må dåligt och lägga besluten i någon annans händer.
    I like sensual sex... If it's rough...
  • Anonym

DRA DIG UR! Blev lite avensjuk ju..... Ni gör ju det riktikt ofta Jag har varit ihop men min fru i snart 19 år. Till en början hade vi sex några ggr i veckan, men allt eftersom veckorna gick så blev det färre gånger. Det var först när vi beslöt oss för att skaffa barn Som intensiteten ökade......... Direkt efter att hon blev gravid, så upphörde vi ha sex. Sedan 1999 har vi haft sex kanske 2 - 4 ggr om året. Jag har tagit upp detta med henne och får följande svar: 1. Jag har pratat med min väninna och hon säger att de inte heller har sex så ofta. 2. Usch nä, jag är alldeles för trött, men i morgon bitti! (det blir givetvis inte av) 3. Äsch, det där med sex intresserar mig inte och det har det aldrig gjort. Känner inget behov helt enkelt. 4. Jag kan inte bara gå rakt på sak, men om du masserar mig i huvudbotten först, så kanske det leder till....... (vilket det ALDRIG gör) .....och jag kan säga att de 2 - 4 ggr som vi gör det, så är det hon som kommer och sen är det bra med det! Så jag kan bara ge dig ett tips (såtilvida du inte vill få valkar i högerhanden) ..... Dra dig ur NUUUUUU! Jag satt häromdagen och räknade ut, att om vi fortsätter med 2ggr om året, så lär jag inte få knuXXa mer än 80ggr till i mitt liv........

• Tom Araya

Cheeses, hur kan man citera ett inlägg (det ovanför ditt här) som tar upp ett relations- och kommunikationsproblem och helt negligera innehållet utan bara fokusera på sexet?Obestämd Helt ofattbart!Förvånad
  • Tom Araya

Prodigal skrev 2013-01-07 15:11:54 följande:
    "Hon till och med säger att om det inte duger så får vi göra slut och jag får hitta en annan tjej." TS just det här visar ju att hon har problem i ert förhållande. Älskar hon dig på riktigt? Jag tycker du ska börja med att fråga henne det. Man låter inte så likgiltig inför tanken att ens partner ska vara med någon annan. Min ex-fru lät såhär ibland de sista två åren, och ja, hur det slutade? Jag förstod såklart att hon inte hade de rätta känslorna för mig, lyckligtvis råkade jag träffa en annan tjej som jag senare blev tillsammans med och lämnade mitt dåliga äktenskap. Obs! jag tar endast upp detta som ex. såklart var det andra faktorer inblandade i det som hände.
    Tänkvärt och jag håller med.

• Anonym
    pontus1992 skrev 2013-01-08 09:11:40 följande:

Då är du inte heller normal menar du?
  • pontus1992
    Anonym skrev 2013-01-30 08:58:29 följande:
    Då är du inte heller normal menar du?

Nä fan hur kan du tro det??
  • Anonym
    pontus1992 skrev 2013-01-31 05:18:56 följande:

Nä fan hur kan du tro det??

Du sa ju själv att allt som inte är i majoritet är onormalt. Du tillhör en minoritetsgrupp.
  • pontus1992

men jag är inte normal tack och lov.

Anonym skrev 2013-01-31 07:24:34 följande:
    Du sa ju själv att allt som inte är i majoritet är onormalt. Du tillhör en minoritetsgrupp.

• Anonym (Också sällan)

Jag är man och vi har också sex sällan, 2-3 gånger per månad. Men för oss funkar det. Det är lite i minsta laget för mig, men jag har valt att acceptera det. Hur ofta skulle du vilja ha då? Om ni skulle ha t.ex. 4 gånger per månad, behövs det inte så stor förändring hos henne. Men om du vill ha 3-4 gånger per vecka, så måste det ju till en rejäl omställning hos henne för att det ska kunna förverkligas.

• Anonym
    pontus1992 skrev 2013-01-31 07:32:41 följande:
    men jag är inte normal tack och lov.

Tack, då har vi rett ut det.
  • jomen64
    Anonym skrev 2013-01-30 02:19:20 följande:
    DRA DIG UR! Blev lite avensjuk ju..... Ni gör ju det riktikt ofta Jag har varit ihop men min fru i snart 19 år. Till en början hade vi sex några ggr i veckan, men allt eftersom veckorna gick så blev det färre gånger. Det var först när vi beslöt oss för att skaffa barn Som intensiteten ökade......... Direkt efter att hon blev gravid, så upphörde vi ha sex. Sedan 1999 har vi haft sex kanske 2 - 4 ggr om året. Jag har tagit upp detta med henne och får följande svar: 1. Jag har pratat med min väninna och hon säger att de inte heller har sex så ofta. 2. Usch nä, jag är alldeles för trött, men i morgon bitti! (det blir givetvis inte av) 3. Äsch, det där med sex intresserar mig inte och det har det aldrig gjort. Känner inget behov helt enkelt. 4. Jag kan inte bara gå rakt på sak, men om du masserar mig i huvudbotten först, så kanske det leder till....... (vilket det ALDRIG gör) .....och jag kan säga att de 2 - 4 ggr som vi gör det, så är det hon som kommer och sen är det bra med det! Så jag kan bara ge dig ett tips (såtilvida du inte vill få valkar i högerhanden) ..... Dra dig ur NUUUUUU! Jag satt häromdagen och räknade ut, att om vi fortsätter med 2ggr om året, så lär jag inte få knuXXa mer än 80ggr till i mitt liv........

Höhö, helt rätt inlägg!
    Inte ett så där jädra föruftigt-psykolog-prata-med-varrandra-har du-sagt-det-råd.
    Jag har läst en jädra massa trådar i ämnet och inte fasen är det många (om ens någon) där det löst sig.
    Stick medans du kan å se till att träffa någon som det funkar med.
Svar på tråden För lite sex