sirikit skrev 2013-03-14 23:09:17 följande:
Hej! Jag fick en begagnad och ärvd gammal babybjörn sele från nittio-talet. Använde den inte alls mycket då jag inte tyckte om passformen och att det blev för tugnt.
Min dotter är nu snart 11 månader och vääldigt mammig och klängig. Hon vill hela bli buren pä för att vara med där det händr saker (i rätt höjd antar jag)
Är det någo vits med att testa att köpa en nyare annan modell. Hon är ju trots allt snart ett årmen hon väger bara 8.2. Har ni tips p. Någon särskild modell?
Tack
Självklart

.
Vi har inte använt vagn till våra barn och har burit låååångt över året. Yngsta fyller 4 år i april och han hoppade fortfarande upp på ryggen en stund under hela förra sommaren när vi gick lite längre. Finns inget mer praktiskt heller när man t.ex. hämtar trött och lite gnällig 2,5-åring från förskolan och ska laga middag. Liten upp på ryggen bara och så alla nöjda och glada

.
Vilken man väljer beror huvudsakligen på vilken kroppsform man har. Jag är liten på alla håll och kanter och har tyvärr inte så många alternativ. Från runt året har jag burit i en Boba och en Oh snap. Bästa toddlerselen är nog Tula toddler (jag är tyvärr för liten för den), men ditt barn är nog för liten för den ännu.
www.bobafamily.com/
www.babyhawk.com/Gallery/
Här har du en 3-åring i en Tula toddler: