svårt för sonen att somna vid nattning, vad göra!?
hej på er.
känner att jag måste skriva av mig lite & kanske få lite tips.
Vår son på snart 5 år är för det mesta envis som bara den om kvällarna vid nattningen.
detta handlar alltså om 4-6 kvällar i veckan & snart blir jag "galen" (fatta mig rätt)
men nu har detta pågått i några månader & jag orkar snart inte längre & mitt tålamod är 0 & inget alls just nu, mkt beror nog på min "utbrändhet" men man vill ju också ha sin egentid på kvällen.
eftersom sambon jobbar borta mån-tors så nattar jag ju honom själv 3 nätter då + att vi delar upp helgerna.
men till saken.
innan det är kväller för sonen här hemma, så äter vi kvällsfika, tittar på bompa, toalett, pyjamas & tandborstning
brukar ligga i säng mellan 19-20 tiden. då läser vi en liten saga, pratar lite & sen kram, puss & säger god natt. ibland får han lyssna på sago cd.
detta har aldrig vart några större problem annars, han har alltid oftast bara sagt god natt, surrat en liten stund & sen somnat efter max en kvart.
men nu kan han ligga i 1-2 timmar, härja, grina, ropa på oss så vi får springa upp x-antal gånger, ska fråga saker osv.
såhär kan det ju vara för barn i korta perioder ibland & det är väl helt förståligt.
men när det pågår sån lång period.
vad ska man ta sej till.eller ändra på?
någon med tips?
blir snart "flintskallig"