• Anders­Fl
    Äldre 8 Jan 14:31
    3422 visningar
    4 svar
    4
    3422

    Nära vän får inte träffa sina barn..

    Ja det rör sig om en alkoholiserad kille som pga sitt missbruk förvägras rätten att träffa sina barn. Hans f.d. sambo har förtalat honom inför hela hans släkt och alla sina vänner och fått dem alla att se honom som ett svart får som inte ens är värd uppmärksamhet.

    Den här killen är djupt deprimerad och förtvivlad och har sagt till mig att om han bara fick träffa sina barn skulle det vara motivation nog för honom att sluta dricka.

    Men hans f.d. sambo bara fortsätter att vända alla emot honom.

    Tycker ni att detta är Ok och vad hade ni gjort för att hjälpa honom?

  • Svar på tråden Nära vän får inte träffa sina barn..
  • Äldre 8 Jan 14:33
    #1

    Hjälpt honom att sluta dricka, och sedan hjälpt honom ta kontakt med familjerätten. Men han ska sluta missbruka innan det blir tal om umgänge. Barnens välmående gpr först. Detta är min åsikt

  • Äldre 8 Jan 14:35
    #2

    Dessutom så tror jag det är mycket inbillning/skitsnack, missbrukare brukar inte vara sena på att ställa till det för sig själva, och sen skylla på alla andra.

  • Anders­Fl
    Äldre 8 Jan 14:40
    #3
    AndersFl skrev 2013-01-08 14:31:34 följande:
    Ja det rör sig om en alkoholiserad kille som pga sitt missbruk förvägras rätten att träffa sina barn. Hans f.d. sambo har förtalat honom inför hela hans släkt och alla sina vänner och fått dem alla att se honom som ett svart får som inte ens är värd uppmärksamhet.

    Den här killen är djupt deprimerad och förtvivlad och har sagt till mig att om han bara fick träffa sina barn skulle det vara motivation nog för honom att sluta dricka.

    Men hans f.d. sambo bara fortsätter att vända alla emot honom.

    Tycker ni att detta är Ok och vad hade ni gjort för att hjälpa honom?
    Naturligtvis går barnens väl och ve i första hand. Grejen är den att de gånger han haft sina barn hemma hos sig har han alltid hållt sig nykter och gjort allt för att de ska trivas. Men det tål inte hans f.d. då hon inte unnar honom att få sina barns uppskattning. Av rent hämndbegär har hon förtalat honom inför alla släktingar och vänner bara för att hon inte vill att de ska känna tillit till honom. Ganska elakt.

  • Äldre 8 Jan 14:50
    #4

    Av ren elakhet?

    Det kan ju vara så. Men vet du exakt vad han gjort mot henne och barnen? Du kanske inte får hela storyn.


    42.
Svar på tråden Nära vän får inte träffa sina barn..