Anonym (Orkar jag?) skrev 2013-01-13 01:04:58 följande:
Det är väl skönt att du kommit då långt o dins tankar Husfrid. Själv har jag en underbar trevlig man hemma just nu. Då trevlig som jan är nu har han inte varit på många år. Men det klart han vet nu i vilka banor jag tänker och han lägger in stora charmen och hoppas på att jag ska falla sig igen för att sedan uppräcka om en månad igen att allt är som vanligt!! Man prövas verklige här i livet känna inte rättvist
Lite bättre har det väl även blivit här, men det är ju ändå inte i närheten av att ens vara bra och kommer han att hålla "uppgraderingen" denna gång?
Här har det nämligen blivit så storstilat att han någon gång efter kl16 kan ringa och tala om att han kommer hem ex kl17 eller 18.30. Förr hörde han aldrig av sig så jag visste aldrig när han tänkte komma hem...
Han har lite oftare börjat byta ifrån jobbarkläder - skitiga eller mjukisbyxor och sweatshirt, till jeans och t-shirt/skjorta.
Han ser nog till att komma hem lite tidigare och han undviker att jobba massor på helgerna (jobbar bara "lite" nu), men han gör ju inte direkt någonting när han är hemma.
Vad är skillnaden på att han jobbar mot att han kommer hem och sitter framför datorn hela kvällen? Visst finns han i huset nu, men han gör ju inget!
Även om jag ber honom om hjälp eller påtalar saker som behöver göras/fixas så händer det ingenting utan jag får i vanlig ordning fixa det själv.
Innan jag rasade ihop ordnade barnen och jag en lite lördagsgrej som vi utförde ett par lördagar i månaden. Nu har maken varit med ett par gånger och tar numera åt sig äran över hans förträffligt trevlig tilltag. Det är ju SÅ bra dessa lördagar och han slår sig stolt för bröstet för vad han gör. Det var ju min idé och barnen och jag som började långt innan han kom in i bilden, vaddå hans grej? Ska han ta åt sig "äran" för något som inte är hans och sedan komma undan med det för då behöver han ju inte hitta på något eget...
För mig är det normalt beteende att man som partners meddelar när man tänker komma hem, men i makens ögon räknas detta som stordåd och han är numera näst intill en perfekt pappa och make...