• jag25

hjälp ang barn som ALDRIG sover

min son är 15 månader
    de första månaderna va mest skrik, amning skrik, sov amning SKRRIIIIK

han sov hela nätterna från 4-6 veckor sen fick jag magsjuka och jag ammade så min mjölk va väl inte så näringsrik så då började han vakna på nätterna sen dess har det bara blivit värre
    han somnar själv i sin säng med välling, runt 19.00 tiden
    sen vaknar han vid 21, somnar om efter amning (jag vill inte amma längre men det är det enda som funkar att söva honom)
    sen vaknar han runt 23

sen runt 2 da ger jag välling

runt 4 vaknar han igen,

sen 6 vaknar han för dagen

jag vet inte avd jag ska göra, låta han ligga o skrika sig till sömns funkar inte, jag har en dotter som jag helst inte vill ska vakna..

han sover i sin egen säng, jag har testat att ha han i våran men han vaknar av minsta rörelse och de nätterna jag somnar när jag ammar honom sover han inte bra utan de brukar sluta att jag bär in han till hans säng igen.

min man jobbar hemifrån och är bara hemma på helgerna så jag är rätt sliten, 
    jag vill bara att han ska sova bra

hans dagsvila är runt timman på dagen.. han sover bara vid ett tillfälle

han skriker inte länge på nätterna utan blir nöjd när jag tar upp han, fattar bara inte varför han vaknar heela tiden

jag har en snart 4 årig dotter som också har sovit extremt lite och började runt 3 år att sova hela natten men hon vaknar fortfarande kanske var tredje natt..

behöver inte mina barn mycket sömn eller vad är det som är grejen, är det en vana för min son att vakna?

andras tankar eller upplevelser vore tacksamt    

• Svar på tråden hjälp ang barn som ALDRIG sover
  • Venne

Jag hade vant bort mat på natten och tagit amningen antingen på morgonen eller kvällen istället. Försökt lära honom att somna om på egen hand. Typ inte ta upp honom, prata, rända osv utan kanske bara ligga bredvid så han inte känner sig övergiven. Han är lien och de vaknar oftare än vuxna, men om han kan somna om själv så blir det inget problem av det. 

• Venne

För om du räknar lite så sover han ju rätt många timmar egentligen, han bara vaknar upp mycket mellan sömnen.

• Momalicious

Försök ta bort maten. Han behöver inte äta längre, alltså på nätterna. Vi gjorde samma runt den åldern och det gick jättebra. Han blev sur när han inte fick nåt på natten förutom vatten men efter två nätter sov han hela natten. Vi lät honom inte skrika ensam eller så utan helt enkelt tog bort maten.

• jag25

glömde att skriva att han hela tiden gått upp dåligt i vikt, så därför inte velat ta bort maten på natten men nu har han stabiliseras eller va man kan säga.. så kanske borde testa att ta bort målen på natten.

ang att han sover ganska mycket om man räknar timmarn?? om ett barn aldrig sover mer än 4 timmar i streck och är vaken många perioder på natten ibland korta stunder ibland långa stunder, sen enbart har 1  timmas vila på dagen... jag tycker inte att det ska vara tillräckligt med sömn, om man jämnför med andra barn men det kasnke man inte ska göra....  

• Momalicious

Jag tror du kommer märka att han äter bättre på dagen om han inte får mat på natten. För vår son gjorde det kolossal skillnad. Från att i princip knappt ätit på dagen så åt han jättebra.

Svar på tråden hjälp ang barn som ALDRIG sover