• elinile

3D-ultraljud, värt pengarna?

Ni som gjort 3D-ultraljud, var det värt pengarna? Sugen på det, men inte helt hundra...

Vad tyckte ni om det? Kändes det konstigt att se bebisen på det viset?

• Svar på tråden 3D-ultraljud, värt pengarna?
  • älskarlivet81

Vad,är ditt problem?

Ts undrade om 3d-ultraljud var värt pengarna..

Bor du i.Skåne borde du veta att på de flesta (alla?) platser i Skåne gör man ett andra ultraljud och där kan man ibland få 3d-bilder och de kostar runt 20 kr/styck.

Hade vi inte haft ul 2 så hade man fått gå privat och det kostar runt 1500 kr..

Suzén skrev 2013-01-15 21:58:49 följande:
    Haha diora, skiter fuuuullständigt i vad du tjänar. 28-gravid-chef? Grattis! Haha själv varit chef sen 22år sen bestämde jag och min man att starta eget. Så nu,

Miljonär

29

Gravid m andra

Hus i Skanör Falsterbo (Skåne om du inte visste det)

Hemmafru -mannen sköter företaget

Stenen på mitt finger är nog mer värd än din lya på Östermalm.

Vill du veta hur många millar på banken vi har? Och vad jag kör??

Och oj då, här var det tydligen en till som TOM fick sina 3d bilder GRATIS?

Ts skrev inte vad privata kliniker tar heller så ni kan bara lägga ner...

• kiddiee
    Haha diora, skiter fuuuullständigt i vad du tjänar. 28-gravid-chef? Grattis! Haha själv varit chef sen 22år sen bestämde jag och min man att starta eget. Så nu,

Miljonär
    29
    Gravid m andra

"hur många millar på banken vi har?" haha, så jävla fjantig du låter alltså! HAHAHAH
  • Anira

Oj jösses vilken dålig stämning det var här. Vågar knappt skriva, men eftersom jag ändå är nyfiken på det här med 3D UL så gör jag det ändå Solig

Ni som fått betala eller fått gratis 3D UL, eller vad ni än gjort, kan ni inte säga vilken klinik eller vilket landsting det var och vad det kostade  så man får någon slags bild av hur möjligheterna ser ut?

Glad 

• älskarlivet81
    Anira skrev 2013-01-16 21:35:55 följande:
    Oj jösses vilken dålig stämning det var här. Vågar knappt skriva, men eftersom jag ändå är nyfiken på det här med 3D UL så gör jag det ändå Solig

Ni som fått betala eller fått gratis 3D UL, eller vad ni än gjort, kan ni inte säga vilken klinik eller vilket landsting det var och vad det kostade  så man får någon slags bild av hur möjligheterna ser ut?

Glad 
    I Skåne (eller i Malmö och Lund i alla fall, vet inte nhur det ser ut i övriga Skåne) får man två ultraljud.. Det andra ultraljudet görs i vecka 32-34 och där kunde i alla fall förra graviditeten få bilder i 3d.

Skulle man vilja gå privat av någon anledning så finns Emma Ultraljudsklinik och där kostar det väl 1200-1500 kr!
  • elinile
    Anira skrev 2013-01-16 21:35:55 följande:
    Oj jösses vilken dålig stämning det var här. Vågar knappt skriva, men eftersom jag ändå är nyfiken på det här med 3D UL så gör jag det ändå 

Jag funderade på att gå på Crocusmottagningen i Linköping, men har nog bestämt mig för att inte göra det. Kostar iaf 1500:-.
  • deecember

I mitt landsting får vi bara 2d bilder vid Rul o v 18.

Gjorde vårat 4d på Tittut i Stockholm, med dvd, färgbilder o svartvita gick det på 1700:-.
    Då kollade hon organ etc och vi fick veta könet. (Vilket de vägrade berätta här)

• Anira
    deecember skrev 2013-01-16 22:00:01 följande:
    I mitt landsting får vi bara 2d bilder vid Rul o v 18.

Gjorde vårat 4d på Tittut i Stockholm, med dvd, färgbilder o svartvita gick det på 1700:-.
    Då kollade hon organ etc och vi fick veta könet. (Vilket de vägrade berätta här)
    Du kanske inte vill berätta, men vilket landsting var det?
  • jelicka

i hbg får vi se både i 2d och 3d på rutin ultraljudet och får köpa bilder för 40 kr styck. Här får man bara ett ultra ljud som standar.
    När jag va gravid sist ville dom inte kolla könet här så då betala vi för det på emma ultraljudsklinik i malmö och betalade väl 1500-2000 något och fick dvd och bilder i 3d/4d.

• Blgebo

Har gjort 12 UL och ett 3D, landstinget Dalarna. Alla bilder gratis. 
    1 UL är standard, man får veta könet, jag fick tydligt se både klitoris och blygdläppar, så det är ingen diskussion om vilket kön det är.  

• Miss A
    Suzén skrev 2013-01-11 23:52:03 följande:
    Om du inte har en hundring över så borde du nog inte skaffat barn.
  • frestelsen

Miljonär

29

Gravid m andra

Men jösses... är du full människa? Hur beter du dig? Ska du uppfostra dina barn att ha sån attityd på sociala medier? Tror nog ts blir en betydligt bättre mamma än någon som klassar ut människors olika värde! Snacka om fel i skallen.. ta du och nyktra till för de är inte bra att va packad när man är gravid!
Svar på tråden 3D-ultraljud, värt pengarna?