När blir det bättre med sömnen???
Hej alla mammor!
Här jag går under snart av sömnbrist sen min son föddes för 10,5 månader sen! Jag vill ha hjälp, mirakel vad som helst! Han äter bra med mat, tar dock inte välling eller ersättning, och inte napp som kan trösta på natten, det är bara bröstet som gäller när han vaknar 4-5 ggr på nätten. Han ammas på dagarna, och äter mat, han mår bra just nu, men annars har han väldigt lätt och bli sjuk. Han har även en storasyster på 2,5 år som går på förskola. Han har aldrig kunnat återhämta sig ordentligt på 4-5 månader. Kan det vara det som påverkar hans sömn, eller är det nån fas på 9-10 månader?? Nån erfaren som kan svara, eller haft det likadant och blivit bättre när dem kom upp på 1 år?
Jag får absolut inte lämna rummet när han ska sova, då gallskriker han. Han vägrar sova i sin säng, älskar sin vagn, och sover mest där, men den vanan vill jag också bryta, och allt känns så påfrestande. Han är så mammig, och vill vara hos mig, och mycket klängig, får inte gå på toaletten, får inte laga mat, han är bara där hela tiden..
Jag ger mycket tid för honom, ger mycket närhet, men snart faller jag i bitar. Jag vill ha sömn, så jag kan orka på dagen när storasyyran kommer från förskolan!
Han är så krävande, och all min tid går åt han. Men sömnen är största problemet, han kan vakna på natten ibland och är vaken 1-2 timmar, och då är vi tvungna och vagga honom i vagnen, för vi vill också sova! Men hur länge kan jag vagga honom i vagnen, han fyller ju år snart!
Nån som haft det så här med sömnen, och det har blivit bättre sen??? När blir det bättre?
Han sover 1 timme på dagen och 1,5-2 timmar eftermiddag, sover han för mycket kanske?
Jag har hört att det blir bättre med sömnen ju äldre dem blir, men vår son verkar helt tvärtom, och blir bara VÄRRE!
Tacksam för svar