• Dujagföralltid

"Oförklarlig barnlöshet" och insemination.

Hej!

Har idag varit hos läkaren och gjort en insemination. Efter utredningen va jag och min man helt friska.
    Vi har försökt 1 1/2 år nu. Jag har barn sen innan men inte han.
    Är det fler i min situation här? =)
    Skulle vara kul att följas åt...

• Svar på tråden "Oförklarlig barnlöshet" och insemination.
  • ina

Hej!

Vi är ett gäng i en annan "inseminationstråd" om ni vill haka på:

www.familjeliv.se/Forum-7-129/m67262769.html

Det verkar verkligen som att alla läkare säger olika. Till oss har de sagt att de gör 3-4 försök och att det är ca 25% chans på varje försök. Med mig kanske de till och med gör fler än 4 försök för att jag började med nässpray (som ska förhindra att ett ägg släpper för tidigt) först nu på tredje försöket. Det är verkligen en "djungel" alllt det här - så mycket som ska stämma för att det ska gå vägen! 

Lycka till och som sagt, hoppa gärna in i den andra tråden så blir vi ännu fler som kan heja på varandra! 

• PatKay83

Hej, vi har hållt på i 1,5år nu och över 13 barn(vänner och kompisars) har blivit till medan vi försökt. Vi är också oförklarligt barnlösa och ska börja med insemination i slutet av februari, början på mars om deras kötider stämmer. Vår läkare påstod att det är 15-18% chans att lyckas med insem. när man försökt i två år och att det bara är 1% chans att lyckas naturligt. Dessa siffror känns lite nedslående men hoppet är ju det sista som överger oss.

• isadora81
    PatKay83 skrev 2013-01-17 11:04:39 följande:

Hej, vi har hållt på i 1,5år nu och över 13 barn(vänner och kompisars) har blivit till medan vi försökt. Vi är också oförklarligt barnlösa och ska börja med insemination i slutet av februari, början på mars om deras kötider stämmer. Vår läkare påstod att det är 15-18% chans att lyckas med insem. när man försökt i två år och att det bara är 1% chans att lyckas naturligt. Dessa siffror känns lite nedslående men hoppet är ju det sista som överger oss.

Ja siffrorna blir man ju verkligen deprimerad av. Men man får väl trösta sig med att läkarna inte skulle slösa sina resurser på insemination om de inte trodde att man hade en god chans att lyckas.

Idag har jag varit på VUL (cd14). Det fanns en äggblåsa som var 12 mm så det är nog minst fyra dagar kvar till ägglossning. Tyvärr var slemhinnan väldigt tunn men jag hoppas att den växer till på de här sista dagarna. Insemination blir troligtvis på tisdag nästa vecka.  
  • PatKay83
    isadora81 skrev 2013-01-17 16:23:01 följande:

Ja siffrorna blir man ju verkligen deprimerad av. Men man får väl trösta sig med att läkarna inte skulle slösa sina resurser på insemination om de inte trodde att man hade en god chans att lyckas.

Idag har jag varit på VUL (cd14). Det fanns en äggblåsa som var 12 mm så det är nog minst fyra dagar kvar till ägglossning. Tyvärr var slemhinnan väldigt tunn men jag hoppas att den växer till på de här sista dagarna. Insemination blir troligtvis på tisdag nästa vecka.  

Är det första inseminationen för dig? Så spännande, håller tummarna att det tar sig :)
  • isadora81
    PatKay83 skrev 2013-01-18 09:25:11 följande:

Är det första inseminationen för dig? Så spännande, håller tummarna att det tar sig :)

Det är första inseminationen och troligtvis den enda som blir. Om edt inte tar sig nu kör vi igång med ivf. Det vore ju fantastiskt om det tog sig! Åh vad jag hoppas!
  • PiOmiO

Hur går det för er här inne tjejer?!
    Nyfiken, är ny inom området.
    Har provat två IVF försök, som resulterat i att det inte fanns några spermier att tillgå. Nu väntar vi på insemination med donerade spermier, Sverige eller i Danmark, väntetiden får utvisa....

IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • linaochliten

2 misslyckade inseminationer har jag gjort och i början av mars ska vi träffa läkaren och prata om hur vi går vidare...

• isadora81

Min insemination lyckades inte. Nu har vi kört igång med första ivf-försöket. Sprutstart på fredag.

• PiOmiO

Attans =/
    Lycka till med IVF.en Isadora81 !

Hör någon av er till Sahlgrenska? 

IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • isadora81
    PiOmiO skrev 2013-02-18 20:30:31 följande:
    Attans =/
    Lycka till med IVF.en Isadora81 !

Hör någon av er till Sahlgrenska? 

Tack så mycket! Jag följer dig på bloggen. Jag är väldigt ledsen för det ni fick gå igenom. Hoppas det går bättre med insemination av donatorspermier! Kramar!
Svar på tråden "Oförklarlig barnlöshet" och insemination.