• majsan74

Sunwing Side West Beach eller Prime family club?

Är det någon som har varit på något av dessa ställen? Hur är strand, mat, underhållning m.m.?

• Svar på tråden Sunwing Side West Beach eller Prime family club?
  • milla89

Jag var på prime family club i somras och ja jag tycker inte att det var något att rekomendera. Personalen var otrevlig och iaf barnunderhållningen var inget värt att se. Tidigare har vi bott på sunwing men på gran canaria och där var det betydligt bättre underhållning. Så jag hade hellre valt sunwing

• carrobarro84

Vi bodde på Sunwing Side West Beach i maj förra året. Vi är supernöjda med hotellet. Fint, stora ytor och rymliga hotellrum med gott om förvaringsmöjligheter för resväska och kläder. Liten matbutik i hotellet som hade det viktigaste dock var det rätt dyrt på vissa varor. Maten var god. Vi hade endast frukostbuffé och den var super. Sen åt vi för det mesta på hotellets restaurang La Tasca och Beach Bar. Den turkiska maten där var väldigt bra. Vi saknade dock möjligheten att hitta bra restauranger i närheten eftersom vid stranden var de flesta matställena hotellens beach barer och många hade samma princip som Sunwing att man bara visade fram sitt betalkort man fått vid incheckningen så betalade man all mat och sånt när man checkade ut. Vi åt kvällsbuffén en kväll, det var gott men vi hade lite för höga förväntningar för vad man betalade i jämförelse med annan mat.

Lollo och Bernie buffén var bra och gratis till sonen. Stora poolen var lite väl kall tyckte jag där i mitten av maj men barnpoolerna var nog uppvärmda. Stranden var en kort promenad bort och väldigt fin. Jättefin strandpromenad man kunde gå på en bit åt båda hållen.

Vid stora vägen, ca 5 min promenad finns det lite affärer och man kan gå en bit bort på trottoar. Man kan sen gå i mittrefugen som är som en bred gräsmatta en bit till för att komma till ett lite större centrum. Tar väl kanske ca 20-30 min att gå dit. Där finns matställen och shopping.

Kvällsunderhållningen var toppen, bra barnshower och kvällsshower. Nu var vår son lite liten så han uppskattade inte mini discot speciellt mkt men gillade ändå att titta lite från kanten. Bara fråga om det är nåt mer du undrar över.

• majsan74

carrobarro84: Tack för ditt svar! Låter som ett perfekt ställe för våra barn som då kommer att vara 1, 4 o 8 år.

Svar på tråden Sunwing Side West Beach eller Prime family club?