• sunny

Gravid och tågvärd? Se hit

Som rubriken lyder skulle jag mer än gärna vilja höra om det finns någon som är/varit gravid och jobbar som tågvärd?
    Hur gjorde ni med bältet och allt vi har hängande där? Tungt och snart ivägen..
    När gick el kommer ni gå hem? Hur tidigt fick ni beviljat?
    Klarade ni av vibrationerna?
    Det eviga gåendet?
    De mindre roliga jobbtiderna?

Hoppas det finns någon mer som mig där ute att ventilera med..

• Svar på tråden Gravid och tågvärd? Se hit
  • mollymolly

Hej Sunny! 

Jag är nygravid tågvärd som undrar precis samma saker som du! Vi kanske är kollegor på samma ställe med varsin hemlis i magen, vem vet? :)   

Min första oro nu är ifall jag kommer att bli illamående. Tanken på att vingla runt på ett rullande tåg, käck och social, för att springa in i hytten och spy då och då känns inte så lockande. Och våra arbetstider gör det nog inte lättare.

Sen kommer nästa fas, tjock mage, otymplighet, kanske foglossningar...

Jag tänker att jag ska gå in och prata med chefen ganska snart, även om det är för tidigt egentligen. Det är ju inte första gången i världshistorien det händer att en tågvärd blir gravid, kanske finns det några rutiner för hur de brukar göra, och visst borde man kunna få förståelse om man vill ta det lite lugnare ibland, och kanske kan få viss anpassning av arbetstider för att få lite stabilare med sömnen t.ex. Det är vad jag hoppas i alla fall.  

Hoppas vi får nåt mer svar här!         

• sunny
    mollymolly skrev 2013-02-18 20:06:36 följande:
    Hej Sunny! 

Jag är nygravid tågvärd som undrar precis samma saker som du! Vi kanske är kollegor på samma ställe med varsin hemlis i magen, vem vet? :)   

Min första oro nu är ifall jag kommer att bli illamående. Tanken på att vingla runt på ett rullande tåg, käck och social, för att springa in i hytten och spy då och då känns inte så lockande. Och våra arbetstider gör det nog inte lättare.

Sen kommer nästa fas, tjock mage, otymplighet, kanske foglossningar...

Jag tänker att jag ska gå in och prata med chefen ganska snart, även om det är för tidigt egentligen. Det är ju inte första gången i världshistorien det händer att en tågvärd blir gravid, kanske finns det några rutiner för hur de brukar göra, och visst borde man kunna få förståelse om man vill ta det lite lugnare ibland, och kanske kan få viss anpassning av arbetstider för att få lite stabilare med sömnen t.ex. Det är vad jag hoppas i alla fall.  

Hoppas vi får nåt mer svar här!         
    Hej! Vad roligt att jag inte är ensam ;) 
    Jag har nu kommit ganska långt, är i v19 så ingen hemlis här inte. Sen har jag även blivit sjukskriven just för illamåendet, migrän, ischias/fogar och mitt psyke..
    Berättade ganska tidigt för mina kollegor då jag började må illa tidigt och inte kunde vara mig själv riktigt. Och ja, jag har kräkts ombord.. svänger och kränger, tidiga mornar och folk som luktar kanske inte alltid så bra osv..
    Min chef fick också reda på det ganska tidigt då jag var tvungen att ändra lite turer inför kub-testet och sen för mitt illamående. Hon var väldigt förstående och omtänksam och har verkligen varit/är stöttande. 
    Dessutom är detta mitt andra barn så det började synas ganska tidigt att det inte bara var godsaker som var boven till den växande magen ;) 

Hur långt har du gått hittills och hur mår du då? 
Svar på tråden Gravid och tågvärd? Se hit