• YlvaHolm

Jag är Gravid men känner mig verkligen inte redo, Funderar på göra abort i andra månaden.

Hej alla!

Jag har ett väldigt stort problem då jag är Gravid men vill verkligen inte ha mitt barn (just nu). Jag känner att jag måste sätta min karriär i första hand och familjen i andrahand just nu. Är dock inne i andra månaden så jag undrar om man kan göra abort då. Kan verkligen riskera vilket ärr som helst för detta. Min dröm om att bli en välkänd journalist måste gå väga. Snälla HJÄLP MIG! 

• Svar på tråden Jag är Gravid men känner mig verkligen inte redo, Funderar på göra abort i andra månaden.
  • Grandmother

Ja det är sådant som händer ibland trots preventivmedel.M;en hoppas det ordnar sig

• SaraS

Jag tycker abort är fel. Gud vill inte vi ska göra det då vi dödar något heligt gör det inte.

• YlvaHolm
    SaraS skrev 2013-01-10 11:31:32 följande:
    Jag tycker abort är fel. Gud vill inte vi ska göra det då vi dödar något heligt gör det inte.
    Men vad ska jag göra? Jag vill vara lycklig precis som gud vill att vi skall vara. Vi skall leva våra liv fredsamt.
  • Thisiswho

Känner du dig inte redo så är ju saken klar, du ska ju inte sätta ett barn till världen som du inte känner är rätt.

• YlvaHolm
    Grandmother skrev 2013-01-10 11:28:38 följande:
    Ja det är sådant som händer ibland trots preventivmedel.M;en hoppas det ordnar sig
    Ett stort problem, då jag och min man har ett otroligt sexliv.
Svar på tråden Jag är Gravid men känner mig verkligen inte redo, Funderar på göra abort i andra månaden.