• BlivandeTrebarnsMamma

Hjärtljud vs kön på bebisen ....lite kul :-)

Väntar fjärde barnet i maj och har sedan tidigare tre flickor och alla dessa har under graviditeten haft de "typiska" flickhjärtljuden ...dvs de har varit från 146 och uppåt. Är snart 24 hela veckor och var hos bm och lyssnade på hjärtljuden för första gagn igår och dom låg på 152 ...så jag tänker såklart att det blir en liten tjej till i vår familj Hur har det varit för er,har det stämt att pojkarna haft lägre och flickorna högre hjärtljud?

• Svar på tråden Hjärtljud vs kön på bebisen ....lite kul :-)
  • sweetfia

Mina pojkar har legat rätt stadigt på 148
    Har (troligen) en tjej i magen nu och de låg också på 148
    Min bm sa att det bara är skrock, pratade med min mamma som har 7 barn
    och det är olika från barn till barn inte på kön..

• Mellowyellow

Min dotter hade runt 120 hela graviditeten och jag trodde rätt mycket på det där med hjärtljud och kön så var helt övertygad om att det skulle bli en kille. Blev väldigt förvånad när det var en tjej.

Är gravid igen nu och är i vecka 25. Ska kolla hjärtljud för första gången om en vecka. Vet inte könet och kommer nog inte bli klokare av hjärtljuden heller. Om det är 150, ska man tro på tjej eller kille då med tanke på förra barnets hjärtljud?

• 878909

Hade mellan 130-150 med dottern. Nu har det varit över 150 men ingen aning om vad det blir. Tror dock inte på sånt här med hjärtljud osv :)

• Diny

Kommer inte ihåg vad dottern hade men väntar en pojke nu och han hade 179 igår vid nästan 17 veckor.

• Mizzii

Det där med att när hjärtljuden är högre att det skulle vara tjej och omvänt har aldrig stämt här.
    Har varigt tvärtom för mig 

• Molly1976

Nu har min lilla tjej kommit. Hjärtljuden stämde på mig. Sonen låg på 130-145 och dottern 144-160. Annars var magen likadan och hormonranden, spydde inte med någon av dem.

• Mercurialis

Mina barns hjärtljud har för båda legat mellan ca 130 och 165. Har två pojkar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Nattafnatta

Tänkte bara titta in och berätta att nu när jag är gravid i vecka 34 med vår lilla flicka ligger hjärtljuden runt 138-140 ;)
    Teorin stämde endast i början..  

• popcornplaya

Pojken hade hjärtljud som enligt myten skulle va flicka.

Flickan hade hjärtljud som enligt myten va pojke.

Tror inte ett dugg på det där utan hjärtljuden visar mer på hur aktiva dom är i magen. Pojken som hade högre hjärtljud va mer aktiv i magen hela tiden.

• Sara H

Är i vecka 25 med vad som enligt RUL tydligt är en pojke, och när jag fick lyssna på hjärtljuden för ett par dagar sedan låg de på 148.

Svar på tråden Hjärtljud vs kön på bebisen ....lite kul :-)