• Anonym (Orolig)

Jag är så ledsen och orolig för att jag aldrig kommer att bli med barn :(

Hej!

Jag och min sambo slutade med p-piller i augusti.
    Därefter fick jag min piller mens.

Efter detta så fick jag en liten mängd blödning under 2,5 vecka i oktober/november.
    Sen dess har jag inte haft mens.

Jag blev orolig och besökte gyn som tog blodprover och VUL.
    VUL visade att allt åg bra ut och han såg även en mogen  äggblåsa.
    Proverna var bra förutom att det visade att jag inte har ägglossning. Rynkar på näsan

Nu vill han spola mina äggledare, ta test på min sambos simmare och sätta mig på tabletter.

Funkar inte det så måste vi vänta i 1 år till för att sedan få IVF. Provrörsbefruktning.

Nu sitter jag ensam här hemma och är jätteledsen och orolig för att jag kanske aldrig kommer att kunna bli med barn. Jag känner mig så misslyckad. Har redan blivit drabbad av massa annat i livet. Orkar inte med en sånhär sak oxå. Gråter Varken jag eller min sambo är gamla, utan i vår mest fertila ålder. 20år (snart 21) & 25 år (snart 26).

Är det  någon där ute som varit med om samma? Har ni blivit med barn?

Hur går en spolning av äggledare till och gör det ont?

/ Ledsen och orolig tjej som söker efter råd

• Svar på tråden Jag är så ledsen och orolig för att jag aldrig kommer att bli med barn :(
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-01-10 15:25:53 följande:

Det låter i mina öron som att litet hormontillskott för att få ordning på ägglossningen kan vara allt som behövs
    Hoppas det! Att det är så att ÄL inte vill igång för att jag ätit de där dumma små pillerna i så många år.

Kände ändå att jag var tvungen att skriva av mig där man kan diskutera med någon som förstår.
    För visst blir jag orolig. Risken finns ju där.

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-01-10 14:46:09 följande:
    Har du samma problem? Vi kan följas åt du och jag!

. Jo, tyvärr har jag samma problem:(. Jo, det kan vi göra. Men i värsta fall kan jag ha blivit steril pga en klamydia infektion pga ett ex var otrogen eller att sjukhuset gjorde fel.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-01-13 21:45:00 följande:
    . Jo, tyvärr har jag samma problem:(. Jo, det kan vi göra. Men i värsta fall kan jag ha blivit steril pga en klamydia infektion pga ett ex var otrogen eller att sjukhuset gjorde fel.

Åh stackare!
  • Angels

Ja du ts, alla kan tyvärr inte blanda trosor och kalsonger i tvätten och bli gravid. :-/ Vi har snart försökt i nio år och nu i december fick vi veta att mina ägg är har kromosomfel (vi fick veta det för över ett år sedan egentligen, men det fanns inga bevis då, bara en läkare som trodde det). Nu väntar vi på att få göra äggdonation, har dessutom för snart ett år sedan varit utomlands och gjort en embryoadoption (tyvärr fick vi minus då också). Allt går, vi ger inte upp, vi ska bli gravida, men har fått inse att det inte blir med mina ägg. Men vad gör det? Vi blir stolta föräldrar även om barnet inte är mitt genetiskt!

Ge aldrig upp! Det ska gå, även om vägen dit blir längre än väntat! Än så länge är ni båda unga, ni har många år på er. Ni startar tidigt (vi försökte i många år innan vi sökte hjälp) och det finns massor med möjligheter för att få ett barn. Önskar er all lycka till!

Att spola ägglederna gör ont på vissa, medan andra inte känner alls. Alla är olika.

• Anonym (Orolig)
    Angels skrev 2013-01-14 00:56:16 följande:
    Ja du ts, alla kan tyvärr inte blanda trosor och kalsonger i tvätten och bli gravid. :-/ Vi har snart försökt i nio år och nu i december fick vi veta att mina ägg är har kromosomfel (vi fick veta det för över ett år sedan egentligen, men det fanns inga bevis då, bara en läkare som trodde det). Nu väntar vi på att få göra äggdonation, har dessutom för snart ett år sedan varit utomlands och gjort en embryoadoption (tyvärr fick vi minus då också). Allt går, vi ger inte upp, vi ska bli gravida, men har fått inse att det inte blir med mina ägg. Men vad gör det? Vi blir stolta föräldrar även om barnet inte är mitt genetiskt! Ge aldrig upp! Det ska gå, även om vägen dit blir längre än väntat! Än så länge är ni båda unga, ni har många år på er. Ni startar tidigt (vi försökte i många år innan vi sökte hjälp) och det finns massor med möjligheter för att få ett barn. Önskar er all lycka till! Att spola ägglederna gör ont på vissa, medan andra inte känner alls. Alla är olika.

Tack för svar. Otroligt att du har sån kämpar glöd kvar. Starkt av dig! Hade nog inte stått ut. Som tur är så går forskning framåt. Det svåra är att man trott hela sitt liv att allt ska gå så enkelt. Tyvärr blir de inte så. Hoppas de går vägen för oss båda. Lycka till.
  • Anonym (!!)

Har en kompis som går igenom samma sak som du, men hon är 31 så det känns lite mer "bråttom" för hennes del. Nu som är så unga har ju iallafall åldern och tid på er sida, förhoppningsvis hjälper det! Iallafall fick hennes kille "göra testet" hemma och sen åka direkt och lämna in det! Lycka till!

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2013-01-14 00:48:54 följande:
    Åh stackare!

Det gör jävligt ont och mitt ex är mitt livs jävla misstag!
  • Anonym

Hej. Hoppas jag får hoppa in här med.

Slutade med p-piller i augusti med och har sen bara haft i slutet av oktober 2 dagars blödning sen dess ingenting. Så idag var jag hos gyn och gjorde vul. De såg att jag hade tunn slemhinna och tog sedan blodprover så väntar svar om en vecka.
    Han sa nått om liten eller tom äggblåsa tror jag!? Var dansk så ja hade lite svårt att förstå. :(

Har läst tråden lite dåligt. Men har ni andra haft mens som vanligt? Slemhinnan med varit tunn? Utslag på Äl-stickor?

Började 1 januari nu med Äl-stickor och fick två streck, den 2 fick jag starkare sen svagare dagarna efter. Har även känningar av Äl som ont i magen,massa sega flytningar,hugg i nedremagen, ont i svanken,finnar m.m. Så man hade ju förhoppningar att mensen skulle dyka upp nu men så verkar det ju inte vara efter som slemhinnan va så tunn :(            

• Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2013-01-14 13:47:13 följande:
    Hej. Hoppas jag får hoppa in här med. Slutade med p-piller i augusti med och har sen bara haft i slutet av oktober 2 dagars blödning sen dess ingenting. Så idag var jag hos gyn och gjorde vul. De såg att jag hade tunn slemhinna och tog sedan blodprover så väntar svar om en vecka. Han sa nått om liten eller tom äggblåsa tror jag!? Var dansk så ja hade lite svårt att förstå. :( Har läst tråden lite dåligt. Men har ni andra haft mens som vanligt? Slemhinnan med varit tunn? Utslag på Äl-stickor?   Började 1 januari nu med Äl-stickor och fick två streck, den 2 fick jag starkare sen svagare dagarna efter. Har även känningar av Äl som ont i magen,massa sega flytningar,hugg i nedremagen, ont i svanken,finnar m.m. Så man hade ju förhoppningar att mensen skulle dyka upp nu men så verkar det ju inte vara efter som slemhinnan va så tunn :(            

Hej Jag vet faktiskt inget alls om tunna slemhinnor. Jag har inget ÄL. Men just nu känner jag mig så gravid man kan vara tror jag. Jag går runt med ständigt illamående och molande stickande värk. Haft extremt små blödningar denna helgen. Så lite så de räckt med trosskydd. Som bara kommit ibland. Eller när man torkat sig. Men ändå inget streck på ÄL eller grav stickor. :(
  • Anonym (Orolig)

Min mens kom igång senare. Samtidigt fick jag pergotime. Nu väntar jag på ÄL. Har känningar i tjejmagen. Undra om de kan vara de nu? Måste man ha tydliga flytningar vid ÄL?

Svar på tråden Jag är så ledsen och orolig för att jag aldrig kommer att bli med barn :(