• Längtar Igen

Kroppsvärk, någon annan?

Jag undrar om det finns andra här som lider av kroppsvärk under graviditet. Jag är i vecka 23 nu och känner att hela kroppen bara värker Jag har under de senaste månaderna lidit av kraftig huvudvärk och ont i nacken. Nu den senaste månaden har jag fått jättemycket värk i axlarna. Ibland kan jag knappt dra upp byxorna! Och så har jag fått karpaltunnelsyndrom, vilket har iofs blivit lite bättre genom att äta ananas och dricka mycket vatten. Och nu har jag också värk i händerna, fingrarna, knäna, fötterna och ryggen! Jag känner mig inte svullen, har bara gått upp 3,5 kg hittills. Finns det någon annan här som har liknande problem?

• Svar på tråden Kroppsvärk, någon annan?
  • Dolphingirl

Jag har oxå mycket värk. Kanske inte lika mycket som du men i benen och i axlarna och även lite i händerna. Till på köpet har jag foglossning och väldigt ont av ligamenten i magen. Värken började tidigt i graviditeten, typ runt v 6-7. Har varit inne på VC och tagit prover för att utesluta andra orsaker, men de kunde inte hita nått fel. Jättejobbigt. Värst är det på kvällar och nätter tycker jag och gör att jag sover dåligt.

Gabriel 080804 + BF April 2013
  • Längtar Igen

Ja, precis så är det! Supersvårt att sova när det tar ont bara att vrida på sig. Foglossning har jag med i blygdbenet. Börjar undra om jag borde ta npgra prover också, men än så länge har de inte sagt något om det på mödrarådgivningen. Jag ser att du har BF lite före mig, skönt! Man vill ju bara gå i ide och vakna när det är dags!

• Dolphingirl

Jag tog kontakt med VC på eget bevåg ang. Proverna och läkaren som jag hade tog det på stort allvar med en gång. Han sa att det kunde tyda på problem med sköldkörteln med de symtomen och kollade upp det. Men det visade som sagt inget. När jag tycker det är som värst med värken tar jag panodil bara för att kunna somna. Det funkar oftast så att jag kan sova så länge den sitter i.

Gabriel 080804 + BF April 2013
  • Längtar Igen

Jasså?! Jag har ju hypotyreos, proverna har varit bra den senaste tiden, nu ska jag ta kontrollprov igen i morgon. Intressant! Skönt att få det kontrollerat iaf.

• gedansk

jag är i v15 och känner liknade, ont i kroppen men speciellt i axlarna och nacken men så kanske det är stress också. Jag har haft för höga sköldkörtelvärden och äter levaxin men proverna har varit bra TSH 0.8.

• Längtar Igen

Mina sköldkörtelprover var ganska bra igen. TSH har faktiskt sjunkit lite från ca. 2 till 1,34 vilket är riktigt bra. Däremot har fritt T4 också sjunkit lite, från ca. 15 till 11,5. Det är ju lite för lågt. Jag höjde dosen tillbaka till den nivån jag var före jag blev gravid och tänkte se om det påverkar värken i kroppen. Jag har telefontid till min läkare ang. provsvaren först på tisdag

• Längtar Igen

Här har det hänt lite saker och ting... Jag fick feber i helgen (38 grader) och snuva och lite hosta. Det gick över på ett par dagar, men i morse märkte jag att hela mitt bröst och mage var täckta med rödprickigt utslag! Detta skulle tyda på parvovirus (s.k. femte sjukan). Blodprov togs idag och jag ska få provsvaren inom två veckor. Det tråkiga med detta är att det innebär en liten missfallsrisk för barnet. Men nu kan jag inte göra annat än vänta på provsvaren!

• Rebecca 869

Känner igen mg, är i v.17 och min nacke och axlar ömmar ganska bra, men när sambon masserar blir det bättre, och i svanken om jag står upp länge eller går längre rundor med hundarna. Testade simning förra helgen och det funkade jättebra, simningen till skillnad från promenader är snällare mot kroppen. mitt onda försvann dagen efter, efter mina simrundor, så simningen ska jag försöka göra oftare!

• Längtar Igen

Idag kom provsvaren och det var parvovirus (femte sjukan) som jag hade I morgon blir det ultraljud och sedan vet jag inte. Risken för fostret att bli smittad också ligger väl på ca. 30% och risken finns upp till 12 veckor efter att jag har blivit smittad Men Gud, låt det här sluta bra!

Svar på tråden Kroppsvärk, någon annan?