• EG83

ÄL i slutet av januari / BIM i början av februari?

Lite tidigt kanske men jag tycker det här är såååå spännande. Har väntat på det här sen vi bestämde oss!

ÄL 24 januari, BIM 7 februari. 29-åring i Värmland som längtar efter första barnet. Första försöket startar nu!

Någon i samma period som vill följas åt? Vet att det är tidigt men kanske någon hoppar på snart Glad Lite ivrig, jag? Flört

Berätta lite om er själva i så fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-08 20:29
    Försök tva: ÄL 20/2, BIM 6/3. Hoppas hoppas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 17:45
    Försök tre: ÄL 22/3, BIM 5/4. Plus efter påskhelgen? Hoppas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 14:47
    Försök nummer fyra
    ÄL 20/4
    BIM 4/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-04 15:11
    Försök nummer fem
    ÄL 17/5
    BIM 31/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 22:29
    Försök nummer sex...

ÄL 14 juni
    BIM 28 juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-12 22:53
    Glömt uppdatera.

Försök nummer sju:
    ÄL 11/7
    BIM 25/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-29 13:18
    Försök nummer åtta:

ÄL 11/8
    BIM 25/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-06 14:37
    Försök nio:

ÄL 5/9
    BIM 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-21 23:50
    Försök nummer 10:

ÄL 4/10
    BIM 18/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-27 18:02
    Försök nummer elva:

ÄL 31/10
    BIM 14/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-16 13:13
    Försök 12:
    ÄL 30/11
    BIM 14/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-06 14:09
    Försök 13:
    ÄL 29/12
    BIM 12/1
  • Svar på tråden ÄL i slutet av januari / BIM i början av februari?
  • EG83
    SabinaF skrev 2013-11-15 21:53:05 följande:
    Heeeej!
    Jag mår skit! Jag brukar vara morgonpigg och älskar det, men nu är jag inte det längre, sover typ 16 timmar om dagen, skit jobbigt.
    En annan sak är att man får sååå ont i magen, förstoppning som värst.
    Idag är jag i v6, 5+2, "dagen" då jag fick missfall sist, har varit extra orolig, speciellt när man ser lite bruna flyttningar på toapappret här o där, men tydligen så är det vanligt...
    Barnmorskan från fertilitetsmottagningen ringde och vi fick en tid den 6 dec för att kolla så att graviditet ligger rätt till, blir så glad att någon "bryr sig" och vill verkligen hjälpa till.
    Efter det besöket får vi kontakta en "vanlig" barnmorska...
    Nu blev det mycket här :)
    Hej på er! Och ge inte upp ni som kämpar!!!
    Styrkekram till dig! Det kommer gå bra ska du se!

Här är jag på BIM+1 och ingen mens i sikte ännu...tror jag lider av inbillningssjukan igen...eller som vanligt. Mensen kommer nog snart igång.
  • EG83

Mensen har kommit och jag sitter här och grinar som en tok...blir galen på detta...orkar inte mer

• SabinaF

Förstår precis hur du känner :(
    Inga ord kommer att få dig att må bättre, men skickar massor med styrkekramar till dig med!
    Ge inte upp!
    Förresten, har du provat Clearblue Fertilitetsmonitorn? Den är så bra, jag var så säker på min ÄL innan, men otroligt nog hade jag helt fel, hade oftast ÄL 5 dagar innan än vad jag alltid hade räknat med!

• Evig kärlek
    SabinaF skrev 2013-11-15 21:53:05 följande:
    Heeeej!
    Jag mår skit! Jag brukar vara morgonpigg och älskar det, men nu är jag inte det längre, sover typ 16 timmar om dagen, skit jobbigt.
    En annan sak är att man får sååå ont i magen, förstoppning som värst.
    Idag är jag i v6, 5+2, "dagen" då jag fick missfall sist, har varit extra orolig, speciellt när man ser lite bruna flyttningar på toapappret här o där, men tydligen så är det vanligt...
    Barnmorskan från fertilitetsmottagningen ringde och vi fick en tid den 6 dec för att kolla så att graviditet ligger rätt till, blir så glad att någon "bryr sig" och vill verkligen hjälpa till.
    Efter det besöket får vi kontakta en "vanlig" barnmorska...
    Nu blev det mycket här :)
    Hej på er! Och ge inte upp ni som kämpar!!!
    Ja, sådär i början är det himla oroligt för man analyserar allt och såklart vill man ju verkligen att det ska gå vägen. Men även om det är jobbigt så brukar det ändå vara lite skönt med symtom för då känns det i alla fall i kroppen att något är annorlunda.

Skönt också att få göra ett tidigt ultraljud så att man kan se hur allt ligger till so far. Det är mysigt och häftigt att få se sin lilla bebis för första gången. Hoppas att du får må hyfsat i alla fall och slipper kräkas 24/7 som jag gjorde, huvva. Kram
    EG83 skrev 2013-11-16 13:14:04 följande:
    Mensen har kommit och jag sitter här och grinar som en tok...blir galen på detta...orkar inte mer
    Åh nej, vad tråkigt. Hur länge har ni försökt nu? Styrkekramar

• EG83
    SabinaF skrev 2013-11-16 18:11:00 följande:
    Förstår precis hur du känner :(
    Inga ord kommer att få dig att må bättre, men skickar massor med styrkekramar till dig med!
    Ge inte upp!
    Förresten, har du provat Clearblue Fertilitetsmonitorn? Den är så bra, jag var så säker på min ÄL innan, men otroligt nog hade jag helt fel, hade oftast ÄL 5 dagar innan än vad jag alltid hade räknat med!
    Tack! Nej men kör med ÄL-stickor sen några månader tillbaka och det verkar fungera bra, eller ja, det blir ju ingen bebis...men de visar starkt runt ÄL.
    Evig kärlek skrev 2013-11-16 22:30:09 följande:
    Åh nej, vad tråkigt. Hur länge har ni försökt nu? Styrkekramar

Tack! Sen januari...
  • Evig kärlek
    EG83 skrev 2013-11-17 18:53:38 följande:

Tack! Sen januari...
    Ja, det är ju ett bra tag. Nu vet jag ju inte hur gamla ni är men har ni funderat på att göra utredning snart? Ibland är det ju enkla saker i kroppen som lätt går att åtgärda. Kan ju vara skönt att veta åtminstone vad det är. För det måste vara jättejobbigt att bli besviken varje månad.

Hoppas snart ni får ert plus i alla fall. Styrkekram!!
  • EG83
    Evig kärlek skrev 2013-11-17 21:44:35 följande:
    Ja, det är ju ett bra tag. Nu vet jag ju inte hur gamla ni är men har ni funderat på att göra utredning snart? Ibland är det ju enkla saker i kroppen som lätt går att åtgärda. Kan ju vara skönt att veta åtminstone vad det är. För det måste vara jättejobbigt att bli besviken varje månad.

Hoppas snart ni får ert plus i alla fall. Styrkekram!!
    Ja vi ska söka hjälp efter nyår, då vi har provat i ett år. Vanligtvis får man ju inte hjälp innan dess. Tack!
  • Evig kärlek
    EG83 skrev 2013-11-19 13:48:43 följande:
    Ja vi ska söka hjälp efter nyår, då vi har provat i ett år. Vanligtvis får man ju inte hjälp innan dess. Tack!
    Ja okej... För jag tror att om man är över 35 så får man hjälp tidigare, efter ett halvår eller något sådant. Men är inte säker. Och nu kanske ni är yngre än så i vilket fall ;) Men jag hoppas att ni plussar innan dess och annars att ni får utredas så att ni får er lilla bebis tillslut :)
  • EG83
    Evig kärlek skrev 2013-11-19 16:19:57 följande:
    Ja okej... För jag tror att om man är över 35 så får man hjälp tidigare, efter ett halvår eller något sådant. Men är inte säker. Och nu kanske ni är yngre än så i vilket fall ;) Men jag hoppas att ni plussar innan dess och annars att ni får utredas så att ni får er lilla bebis tillslut :)
    Tack! Är 30. Hoppas att det ska kunna bli nåt innan vi måste be om hjälp...
  • idenfors
    EG83 skrev 2013-11-16 13:14:04 följande:
    FinaFina du, jag önskar jag kunde göra något! Komma och hälsa på dig, synd det är sååå långt bort! Annars hade jag kommit omedelbart och hittat på nått kul med dig <3 Det kommer ett plus, väntan på pluset är olidligt! Jag vet :/ Men jag lovar, på ett eller annat sätt kommer det. Tusen kramisar från mig och lilla Eli <3
  • EG83
    idenfors skrev 2013-11-23 18:18:10 följande:
    FinaFina du, jag önskar jag kunde göra något! Komma och hälsa på dig, synd det är sååå långt bort! Annars hade jag kommit omedelbart och hittat på nått kul med dig <3 Det kommer ett plus, väntan på pluset är olidligt! Jag vet :/ Men jag lovar, på ett eller annat sätt kommer det. Tusen kramisar från mig och lilla Eli <3
    Kram och tack vännen <3
  • EG83
    SabinaF skrev 2013-12-15 09:40:17 följande:
    15/12 idag, hur gick det EG83???
    Mensen kom imorse
  • idenfors

Hej alla fina människor som varit/är med i denna tråden! ? Jag vill bara se om det finns några kvar här inne och höra hur det gått/går för er alla där ute? :) Ni som blivit mammor och för er som fortfarande försöker ?Jag som alla vet födde en son den 14 Oktober 2013 (: Han är idag 7 månader och ca 2 veckor. Vår son Eli har börjat flytta sig runt på golvet på sitt eget lilla vis ;) Snurra sig fram, haha Han är en envis, glad och busig filur som man just nu kan kalla för mammas lilla kille ;) Kommit in en mammasjuk period just nu, men jag njuter till fullo :D Jaaa tiden springer iväg och man försöker njuta och ta vara på varje minut ?

Tusen kramar till er alla där ute ?

// Linda

• EG83
    idenfors skrev 2014-05-26 03:01:54 följande:
    Hej alla fina människor som varit/är med i denna tråden! ? Jag vill bara se om det finns några kvar här inne och höra hur det gått/går för er alla där ute? :) Ni som blivit mammor och för er som fortfarande försöker ?Jag som alla vet födde en son den 14 Oktober 2013 (: Han är idag 7 månader och ca 2 veckor. Vår son Eli har börjat flytta sig runt på golvet på sitt eget lilla vis ;) Snurra sig fram, haha Han är en envis, glad och busig filur som man just nu kan kalla för mammas lilla kille ;) Kommit in en mammasjuk period just nu, men jag njuter till fullo :D Jaaa tiden springer iväg och man försöker njuta och ta vara på varje minut ?

Tusen kramar till er alla där ute ?
    // Linda
    Hej gumman, jag är kvar, fast du vet ju det mesta om hur det går här...hoppas snart få plussa :( Skönt att det går så bra med Eli. kram
Svar på tråden ÄL i slutet av januari / BIM i början av februari?