• Frusell

Livmoderinfektion? Orolig!

Jag fick så kallat uteblivet missfall för två veckor sedan och fick ta Cytotec i två omgångar. Jag har blött kopiösa mängder, i perioder har det fullständigt forsat ur mig. Sedan ett par dagar tillbaka har det avtagit men istället har blodet börjat att lukta illa. Jag ringde till sjukhuset och fick rådet av en doktor att avvakta om jag inte har feber, vilket jag inte har, jag har inte heller ont i magen. Är dock så fruktansvärt orolig över att det ska vara en infektion trots allt och att jag ska bli steril. Någon med erfarenheter som kan lugna mig? Kan det gå över av sig självt? Utan antibiotika?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Livmoderinfektion? Orolig!
  • Alezzia85

Jag vet inte riktigt, men blir irriterad när läkarna skjuter upp bara för att man inte hade någon feber... Åk till akuten ist. Så är det garanterat nån som kikar på dig!

• Marsipanprinsessan

Jag har inga bra svar, är i ungefär samma sits. Konstaterat MA i lördags, fostret var dött sedan ett par veckor tillbaka. Funderar på om det blir som efter en förlossning, alltså att man får avslag? Det luktar ju inte gott. Till mig sade de endast att jag skulle vara uppmärksam på om jag fick feber. Om du känner dig jätteorolig tycker jag nästan du kan överdriva lite så de tittar på dig...fult jag vet men ibland känns det som enda sättet! Alternativt göra som Alezzia säger och åka till akuten!! Typ nu, så du slipper sitta där en fredagskväll. Brukar vara mkt folk då.

• Frusell

Tack för att ni svarar! Jag beklagar ditt missfall Marsipanprinsessan! Det här är verkligen inte roligt! Jag tycker som ni säger att det bästa vore att åka in till akuten, om inte annat för att bli lugnad. Problemet är att jag är på skidsemester med närmsta akutmottagning 10 mil bort. Därför tänkte jag att nån kanske kunde lugna mig med att man inte blir steril om man inte har feber så att jag kan lugna mig till nästa vecka då jag är hemma igen.

• Frusell

Idag gick jag till gyn-akuten i tron om att jag skulle få antibiotika, läkaren plockade istället ut ett stort kosten som täppt till (därav lukten). Jag började störtblöda och ligger nu inlagd och väntar på skrapning. Konsensus: sök akut om du är orolig. Vänta inte! Dock är det mer akut vid feber.

• Marsipanprinsessan

Frusell: Beklagar!! Skönt ändå att de hittade "problemet"!! Jag fick också besked om skrapning idag, tabletterna har inte funkat... Får vänta tills nästa vecka dock. Puh. Det tar aldrig slut...hoppas dock på en nystart när skrapningen är gjord! Lycka till Frusell!!

• Frusell

@Marsipanprinsessan: då hoppas jag på en nystart för oss båda, det här har verkligen varit segt! Nu är skrapningen överstökad för min del och jag får gå hem, så skönt! Men jag är fasligt yr pga lågt blodvärde och efter narkos :-S Lycka till nästa vecka!

• Marsipanprinsessan

Sort tack och lycka till själv!! Hoppas vi plussar supersnart igen båda två.

• Frusell

Hej igen :) Hittade den här tråden igen och vill berätta! Jag fick mens en gång och plussade sedan igen och har nu en till liten tjej på 6 månader bredvid mig! Allt ordnar sig till slut. Om du finns kvar Marsipanprinsessan så berätta gärna hur det går för dig :)

Svar på tråden Livmoderinfektion? Orolig!