• Helena 535

Att använda massmedierna

Hej!
    Jag håller på att skriva en uppsats om Barnspråksutveckling.

Att använda massmedierna är bra eller inte bra för Barnspråksutveckling?

• Svar på tråden Att använda massmedierna
  • Flickan och kråkan

Det var ju inte en särskilt utförlig information i TS. Vad pratar vi för ålder på barn? Att möta språk i alla dess former är ju utvecklande, men oftast behöver ju barn någon form av bollplank som vägleder för att språkutvecklingen ska bli optimal. Oavsett ålder så är det en fråga som går att svara ja eller nej på. Det beror på hur massmedierna används och vilka andra språkformer barnet möter.

• miljarden

Om du skriver en uppsats är det nog inte på familjeliv du ska söka ditt svar. Du behöver läsa på om barns språkutveckling så du får trovärdigare källor än familjeliv.

• blubbblubb

Vilken ålder och vilken typ av information pratar du?

Eller vill du bara att folk på FL kommer med svar som du kan skriva ner?    

• Helena 535
    blubbblubb skrev 2013-01-14 15:54:50 följande:

Vilken ålder och vilken typ av information pratar du?

Eller vill du bara att folk på FL kommer med svar som du kan skriva ner?    

Jag har inte sagt att ni skriva min uppdrag. Jag behövdes information bara. 
  • Helena 535
    miljarden skrev 2013-01-13 15:57:27 följande:
    Om du skriver en uppsats är det nog inte på familjeliv du ska söka ditt svar. Du behöver läsa på om barns språkutveckling så du får trovärdigare källor än familjeliv.
    Hej!
    Ja., jag vet, men hittar två hemsidan som en av de står att massmedier är bra och var tvärtom i andra hemsidan, och jag blir osäker att vilken är rätt. 
    Tack för tipset 
Svar på tråden Att använda massmedierna