• Palm

Slöa o olagiga föräldrar/plast föräldrar mfl!

Vi fick upp en skylt förra året för barnen skulle få en säkrare väg till o från skolan. (motor förbjuden trafik, under den står det gäller genom fart). Innan den kom upp så gena massvis o sket i korsningen o dom som bodde i området, o bara körde. Många föräldrar/plast föräldrar företags bilar, FÄRDTJÄNST (ingen i området har färdtjänst) skiter fullständigt i skylten än, Jag går varje dag med mitt barn o ser andras barn, men bilisterna bara kör igenom o en del kör skit fort för vi inte ska hinna se vem som sitter i bilen. Tror ni dom skäms?
    Alla barn får inte skjuts till skolan varje dag o dom ska väl ha en säker väg till skolan då?? Jag har ringt o ptatat med rektorn, polisen, gubben i kommun huset som har hand om vägar. Men dom bryr sig inte. Dom skulle kunna sätta dit många varje dag. Men det måste väl hända en olycka först för det ska bli nån bättring el?  Har ni några råd vad som finns att göra för att barn ska få en säkrare skolväg fast det är motorförbjuden skylt???

• Svar på tråden Slöa o olagiga föräldrar/plast föräldrar mfl!
  • nozpa

Bygg ett eget fartgupp. :P Alt sätt en massa blomkrukor o grejer så dom inte kan köra.

• Hannah76

Vi har 30 på vägen förbi skolan, gupp och övergångsställe - ändå kör folk som idioter. Tidigare stod de äldsta barnen i skolan vid övergångsstället med sånna gula caps, men det togs bort då det ansågs farligt för dem.  Det syns klart och tydlligt att manär på väg att köra förbi en skola, men ändå blundar man och gasar, typ.

• Palm

Jag har hört o sett att andra satt upp väg gupp men det har dom tagit bort o satt ditt igen o tagit bort. Det verkar inte finnas mycket att göra för lata o ego trippade bilister. En del är lagliga i alla fall.

• nozpa
    Palm skrev 2013-01-11 15:15:35 följande:
    Jag har hört o sett att andra satt upp väg gupp men det har dom tagit bort o satt ditt igen o tagit bort. Det verkar inte finnas mycket att göra för lata o ego trippade bilister. En del är lagliga i alla fall.

Spikmatta!
  • Palm

Det är synd att det ska bli en olycka för att lata bilister skiter i skyltar. Det höll på att bli en olycka i fredags när det gick två barn o en bilist körde in på vägen o körde nästan på dom, undrar vad den dåren tänkte?

Svar på tråden Slöa o olagiga föräldrar/plast föräldrar mfl!