• Anonym (Snart IVF...)

IVF: på vilket insättningsförsök lyckades du bli gravid?

Har precis gjort en utredning och nu har vi förklarats ofrivilligt barnlösa... Så nu har remissen skickats till Karolinska Huddinge och det blir IVF för oss. Jag är ett par år under 30, min man är ett par år över.

Har läst att 65-75% av paren blir gravida inom 3 IVF-insättningsförsök, hur har det varit för er? Missfall är hemskt men räkna gärna även dessa graviditeter som graviditeter i omröstningen.

Skriv gärna en kommentar!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden IVF: på vilket insättningsförsök lyckades du bli gravid?
  • Anonym (samma här)

Puffar för att jag själv väntar på IVF och vill veta...

• längtande83a

Vill också veta! Och om det är ok med TS kan ni inte skriva hur lång väntetid ni hade från remissen skickades till första försöket?

• Anonym (samma här)

Har ingen på FL gjort IVF?

• m0desty

Blev gravid på femte insättningen, då sattes två ägg in. Tyvärr blev det missfall då. Dottern som nu är fem månader är resultatet av sjunde ägget, sjätte insättningen.

• Anonym (D)

Fick en IVF-relaterad graviditet efter ett misslyckat stimulerat FET. Min kropp var kanske normal efter hormonruschen, dessutom hade jag tagit immunförsvarssänkande läkemedel den cykeln.

• Tant Groda

Vi hade turen att lyckas på första försöket. Är nu i vecka 14.
    Från utredning till ivf tog det ca 1,5 år. Utredning tog då ca 1 månad och då kom det fram att vi är förklarligt barnlösa och inte kan bli gravida på naturlig väg.

• Anonym (Snart IVF...)

Stort tack för era svar! Hoppas att fler komer att rösta...

Vi har precis blivit uppsatta i IVF-kön, oförklarligt barnlösa. Här i Stockholm sägt kön vara upp till 6 månader, men jag misstänker att det kan bli längre väntetid...

• sol75

Lyckades på andra försöket med första barnet, sedan 3 misslyckade frysförsök innan vi började om med färskförsök o lyckades då på första försöket.

Lycka till! 

• Marengen

Från inskrivning på fertmottagning till ivf tog nog bara 1 1/2 år om jag minns rätt. Blev gravid på första insättningen och är nu gravid igen med det enda ägget vi fick till frysen, låg där i 4år. Är i vecka 20 nu.

• Mirakel familjen

Blev spontant gravid efter lite mer än 2 år efter sista IVF försöket. Men gjorde även en insemination ca 10 månader innan pluset. Totalt tog det lite mer än 7 år att bli gravida. Nu är dottern drygt 2,5 år.

❤son född 1995❤❤❤dotter född 2010❤
  • EEJ

Gravid på fjärde insättningen. (3 ET och 1 FET) fick då insatt två blastocyster.

• Anonym (Snart IVF...)

Tack för alla svar!
    Det låter som att OM man inte blir gravid på första försöket, så går man en väldigt osäker framtid till mötes...
    Nu väntar jag på en bekräftelse från sjukhuset på att vi faktiskt är ställda i kö, sen är det bara att vänta. Och hoppas på att dte tar sig under väntetiden...

• Anonym (Lio)

Blev gravid på första insättningen, sjätte ivf:en. De andra kom vi aldrig till ET.

• Jespis

Blev gravid vid första IVF-försöket, sedan spontant gravid två gånger.

• Anonym

Blev gravid efter första IVFet, tyvärr missfall.

Har nu gjort 3 IVF-försök och har inte blivit gravid igen..  

• kikkan

hej
    ser att det var länge sen nån skrev här men vill pass på att fråga ändå.

min sambo och jag har gjort 2 st ivf försök som båda lyckats direkt, finns det nån mer som haft sån tur med sina ivf ? lite nyfiken på hur vanligt/ovanligt det är att lyckas direkt med flera ivf.

• Carro_39

Vi lyckades på första försöket, andra insättningen:)

Vet inte om det är vanligt eller inte, men efter 3 försök sägs det att 2 av 3 par blir gravida..

• Stressad nervös

Hej sitter på alla dessa forum överallt. Vet inte om jag är på ruvardag 13 eller 15 beror på om man räknar från uttags dagen 26/2 eller tillbaka sättnings dagen 28/2. Hur som helst har jag haft bruna flytningar sen dag ett, igår kom en lite rödare blödning är det kört nu, jag vågar inte hoppas. Psykiskt så bara gråter jag hela tiden och är jätte känslig, orkar ingenting. Vill bara ligga still tills på månad 16/3 mitt test datum, har inte vågat testa innan så nervöst för ett minus. Då bryter jag ihop. Det är min första ivf behandling , använder något som heter lutinus piller tregånger om dagen som ska hjälpa till och fästa. Har någon haft som jag? Hoppas på svar en jätte oroligt stressad kvinna som vill ha en liten bebis/ ????

Svar på tråden IVF: på vilket insättningsförsök lyckades du bli gravid?