• Anonym (Oj!)

Sitter pergon i månaden efter eller vad?

Tog min första kur förra månaden och det blev inget men väldigt fin ägglossning. Har uppehåll denna månaden och brukar aldrig känna av min egna äl, men denna månaden känner jag nästan lika starkt som förra månaden, utan piller. Sitter effekten i? Kan det bli fler än ett ägg denna månaden också? (hade två förra månaden)
    Tycker bara det är konstigt för jag känner aldrig av min egna äl annars.

• Svar på tråden Sitter pergon i månaden efter eller vad?
  • delih

Jag är faktiskt skeptisk, men det kanske är olika för alla. Då jag tar pergo 2 månader i rad får jag ingen ägglossning andra månaden. Borde den inte bli dubbelt så mycket bättre då isåfall om jag tar pergo månaden efter isåfall?

• Anonym (Oj!)

Jo man kan tycka det. Jag fick absolut inte ta två månader i rad, släppte fler än ett ägg på första kuren.

• delih

Då måste det vara jätteannorlunda för alla då. Eftersom jag inte ägglossade alls andra gången med pergo trots att jag ägglossade månaden innan.

• Anonym (Oj!)
    delih skrev 2013-01-12 15:38:06 följande:
    Då måste det vara jätteannorlunda för alla då. Eftersom jag inte ägglossade alls andra gången med pergo trots att jag ägglossade månaden innan.
    Ja allt är ju såklart individuellt.
  • Pimpinellan

Effekten kan sitta i månaden efter. Det är därför man aldrig ska ta två kurer på raken och inte får göra IVF direkt efter en pergokur heller. Och det är tydligen inte alldeles ovanligt med vad min läkare kallade "månaden efter pergo-bebisar". Får man igång systemet kan det hålla igång sig själv en månad till s.a.s.

• Anonym (Oj!)

Är ganska säker på att jag hade en grym ägglossning igår, denna gång på väster sida, förra månaden hade jag i höger äggstock vilket även konstaterades på vul.
    Hade jätteont igår,precis som förra månaden....så nu hoppas jag verkligen det kan ta sig nångång....

• MissNora

Det är jag fullt övertygad om att Pergon gör. Det var nämligen så jag blev gravid.

Blev överstimulerad och tvingades till en paus. Månaden efter blev jag gravid.

Min Gyn menade att kroppen behöver sparas igång igen. Ibland går det, ibland inte. :)

• Anonym (Oj!)
    MissNora skrev 2013-01-13 15:46:12 följande:
    Det är jag fullt övertygad om att Pergon gör. Det var nämligen så jag blev gravid.

Blev överstimulerad och tvingades till en paus. Månaden efter blev jag gravid.

Min Gyn menade att kroppen behöver sparas igång igen. Ibland går det, ibland inte. :)
    Grattis till att du blev gravid på det viset Härligt att höra. Kanske behövdes en spark....annars har jag 2 gånger till på mig och jag verkar ju svara väldigt bra på medicinen.
Svar på tråden Sitter pergon i månaden efter eller vad?