Desperat efter tips!!! Min son vaknar hela tiden...
Hej! Jag fick mitt andra barn för ca 5 mån sedan. I början sov han väl rätt bra, han sov 3 timmar i taget Sedan vaknade han fick mat och somnade igen (pratar om natten nu) på dom tre timmarna Vaknade han inte något, kunde så klart hända men inte som han gör nu. När han var 3 mån så räkte inte Brösten till längre så jag blev ordinerad att börja med ersättning för han kissade inte alls nästan, så han började bli "uttorkad". Hans sömn brukar se ut ungefär så här, somnar vid 19 (går inte lägga han senare om man inte är iväg på något, har provat med att väcka ect) Sedan sover han till 23-00, på denna tiden om det är en bra kväll vaknar han till ca 3-5gånger om det är en dålig Så vaknar han ca 5-9 gånger på dom timmarna. Brukar ge han mat när han vaknar då sedan sover han ca tre timmar till Där vaknar han också några gånger, sen när han vaknar vid 4-5 ca helt då får han mat igen sen sover han kanske en timme till efter de sen vill Han vara uppe ett tag :) Var på Bvc häromdagen och pratade ÅTER igen om hans sömn, då tyckte hon att vi skulle testa att ge han Mjölkfri ersättning! Så nu äter han de. Tydligen behöver man inte få ont i magen(vilket han inte alla visat tecken på) för att var överkänslig mot mjölkproteinet. Dom symptomen han har är utslag på kinder, torr hud, sover dåligt. Utslagen har blivit bättre och hyn också (tror jag :s) sover gör han inte jätte märkbart bättre direkt! Han har ätit detta nu i 1 1/2 vecka ca. Vet att det kan ta lite tid med resultat, Men någo säger mig att det inte är mjölköverkänslighet. Ska bara lägga till att han får två mål mat om dagen också. Så efter min långa novell ;) nu så vill jag bara fråga, är det någon som känner igen detta? Blev de bättre? Och hur gjorde ni? är så himla tacksam för tips!! Känns som om vi provat allt vi vet och tips man fått av vänner och Bvc att göra.