dejani skrev 2013-01-20 11:21:26 följande:
Jag är inte så orolig för bränder, spindlar, översvämningar och vänster trafik. Det är sånt som man alltid kan undvika. Det som jag har hört om fördelarna är att det är mycket bättre för barn att växa upp i Australien och sen så är det vädret som vi är ute efter och den sociala biten. Vi ska åka på semester i Augusti och se hur det är där.
Har du några tips inför resan och jobbsökandet?
Bara att Oz ar stort san skillnad pa klimat, stader, folk, utbud att basera inte ert beslut pa ett enda stalle :) Jag trodde att jag villa ha varm och skon klimat, som Perth eller Brisbane hojd ungefar medan soderut skulle vara lite for kyligt och hogre upp alldeles for varmt. Visade sig att mitt ultimata dromstalle att leva pa FNQ = Far North Queensland. Alltsa tropikerna. Sjukt hett och fuktigt och regnigt over sommaren men underbara, heta, torra vintrar. Och jag fullkomligt ALSKAR bada :D Det varma, tropiska regnet som forsar ner pa somrarna ar helt underbart.
Menar bara att se er omkring. Och nar ni val flyttar hit finns det stor chans att ni flyttar inom landet igen, for att sa smaningom hitta ERT dromliv. Det hela ar en process pa nagra ar :)
Vad det galler uppvaxten for barn sa ar det ju ratt subjektivt. Personligen ser jag inget dumt med att vara tvasprakig tidigt, vaxa upp i ett klimat som inbjuder till aktivt liv och aventyr. Men Sverige har ju sina fordelar, men barnbidrag och allt subventionerat... Har maste folk kunna forsorja sig sjalva pa ett annat vis.
Vart ska ni resa forst? Var startar trippen? Vilken typ av klimat ar ni ute efter? Stor stad, mindre stad...?