• Stella25

Hur ska jag hanter en slug och osäker kollega?

Hej gott folk !! Jag skulle behöva råd gällande en sak som på sistone fått mig att bli irriterad. Jag jobbar ideellt i en grupp där jag tillsammans med en annan kvinnan har ansvaret över att arrangera ett event . I från början fick jag ett gott intryck av henne, hon verkade snäll och trevlig och i diskussionerna som fördes (tidigare var vi fler i gruppen) i diskussionerna var hon oftast tyst och kom inte med så många idéer. Jag känner att jag var en av de mer drivande i diskussionerna, när vi skulle presentera våra idéer för de andra i gruppen där vi arbetar tog hon ordet från mig och med sitt uppförande gav hon sken av att hon på något sätt var ledaren och den drivande i gruppen. Jag blev arg, men sade inget,men hon märkte det nog ändå.Jag blev mest irriterad på hennes slughet och att folk hela tiden gratulerade henne för dem goda idéerna. Efter det presentationsmötet har hon börjat betee sig jätte konstigt. Det känns som om hon tävlar med mig och samtidigt framstår hon som väldigt osäker och avundssjuk på samma gång. Hon är ca 10 år äldre än mig och har kommit långt i sin karriär. Det känns som om hon vill ta åt sig all ära och att hon verkar ha ett slags "vinstintresse" något hon drivs av i sitt ideella engagemang. Dvs hon verkar ha ställt upp på detta pga enbart andra skäl än ideella. Jag undrar om ni kan hjälpa mig, ge mig råd om hur jag ska förhålla mig till den här kvinnan! Jag upplever henne som slug, osäker och maktlysten samtidigt som hon är vältalig och framstår som väldigt sympatisk utåt. Om det fortsätter så här kommer jag nog att avsluta mitt engagemang i gruppen.

• Svar på tråden Hur ska jag hanter en slug och osäker kollega?
  • nyttmedelande

Bra att du känner dig irriterad ts. Om du nu skulle tänka att det är inte hon som gör dig irriterad egentligen, utan det är något inom dig själv som är orsaken till din irritation. Vad skulle det då kunna vara?

• Myran201

Vilken jobbig sits. Strunta i henne men om hon försöker sno dina ideer får du markera detta. Sätt henne på plats, sådana människor ska stoppas i tid..

Svar på tråden Hur ska jag hanter en slug och osäker kollega?