• SarahMB

Hjälp....Ska börja med Pergotime...några erfarenheter??

Hej vänner,

Jag hoppas så att någon kan svara!

Jag och min sambo vill så gärna få barn, vi har försökt en tid utan att lyckats, och nu har vi påbörjat en utredning och jag har PCO.
    Min sambo är det inga som helst fel på fick vi bekräftat, han hade 175 miljoner spermier och typ alla var pigga ;) (Kanon-Det är "bara fel" på mig)

Jag ska gå igenom en kur nu med Provera för att få fram mensen, sen ska jag ta Pergotime!

Jag är jätteglad att min gyn var så snäll och inte väntade länge med det innan vi fick börja, jag har hört att inte inte ofta är så, men jag är nervös för jag har inte hört så mycket om det tidigare.

Nu kommer jag att äta både Pergotime och Metaformin framöver! (Hoppas så att bebisverkstaden tar hjälp från det!)

Finns det någon med erfarenhet som ni kan dela med er av??

Kramar från en nervös Sarah

• Svar på tråden Hjälp....Ska börja med Pergotime...några erfarenheter??
  • ida12
    LillaJagMaria skrev 2013-05-13 09:54:49 följande:
    Fick min mens igår så nu är det nya tag som gäller....varför kan det aldrig bli våran tur???? Suck :( 

Jaja nya tag och positiva tankar är det som gäller nu, börjar ta pergotime på onsdag, dubbelkur igen....men jag verkar ju få ÄL av dubbelkurer så hoppas hoppas hoppas det tar sig snart!!

När har du VUL bokat? tester du med stickor också? 
    Börjar verkligen tröttna nu! Ska iväg och prata med en kurator imorgon, alla motgångar har tagit hårt och rivit upp många gamla sår. Jag börjar också med Pergotime på onsdag, men för min del är det trippeldos som gäller. Funderar dock på att kombinera tre och fyra tabl, får väl se. Den 22 har jag fått tid för VUL, så vi får väl se om det hänt någonting då... är dock tveksam. Som jag skrev innan så tog jag (2-3-2-3-2) förra gången och det resulterade i två ägg på 10mm som sedan gick tillbaka igen, alltså ingen ägglossning. Jag tror inte att jag testar med stickor före VUL, men skulle min gyn säga att det är på gång så skulle jag testa varje dag! 
  • LillaJagMaria
    ida12 skrev 2013-05-13 23:29:07 följande:
    Börjar verkligen tröttna nu! Ska iväg och prata med en kurator imorgon, alla motgångar har tagit hårt och rivit upp många gamla sår. Jag börjar också med Pergotime på onsdag, men för min del är det trippeldos som gäller. Funderar dock på att kombinera tre och fyra tabl, får väl se. Den 22 har jag fått tid för VUL, så vi får väl se om det hänt någonting då... är dock tveksam. Som jag skrev innan så tog jag (2-3-2-3-2) förra gången och det resulterade i två ägg på 10mm som sedan gick tillbaka igen, alltså ingen ägglossning. Jag tror inte att jag testar med stickor före VUL, men skulle min gyn säga att det är på gång så skulle jag testa varje dag! 
    Okej....frustrerande att du inte får någon ÄL! :( Hoppas verkligen trippelkuren ger utslag denna gången!!! Va skönt att få prata med någon, kan vara bra att få ut allt man går och tänker på! 

Jag får ju ÄL men det hjälper ju inte om det aldrig tar sig :( Men jag försöker vara tacksam för det lilla i alla fall.... 

Då är det bara att vänta (och det är vi ju bra på) till VUL då och hoppas på att de ser att det är ÄL på gång. Skulle inte heller testa med stickor innan VUL om jag var du....bara stressande....

Jag får ju inget VUL denna månaden så börjar testa med stickor dag 12 tror jag....har hittills fått ÄL kring dag 16-17. 
  • LängtansBlåaBlomma
    LillaJagMaria skrev 2013-05-23 17:43:46 följande:
    Hur går det för er tjejer? Inga roliga nyheter? :)
    Jag ska börja med sprutor ikväll! Puregon! Än ger det ju inte resultat men jag hoppas och glädjer mig åt att ta nästa steg.
  • LängtansBlåaBlomma

... en annan rolig nyhet är att alla prover såg bra ut, både min mans spermaprov och mina hormonprov. Så det är "bara" PCO-äggstockarna som är mitt största hinder.

• ida12
    LillaJagMaria skrev 2013-05-23 17:43:46 följande:
    Hur går det för er tjejer? Inga roliga nyheter? :)
    Jag fick lite positiva besked hos gyn idag! Var där igår efter trippeldos med pergo och då var slemhinnan 4mm och ett ägg på 14mm. Idag när jag var där var slemhinnan 7mm och ett ägg på 21mm. Med andra ord har det hänt riktigt mycket på kort tid.

Nu har jag börjat med stickor för att ta reda på när ägglossningen äger rum, men tänker nog mysa till det med min man så mycket vi kan och hinner i helgen ;)
  • LillaJagMaria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-23 17:51:21 följande:
    Jag ska börja med sprutor ikväll! Puregon! Än ger det ju inte resultat men jag hoppas och glädjer mig åt att ta nästa steg.
    Va skönt att få ta nästa steg! :) Hoppas verkligen sprutorna fungerar för er nu!! Och grymt skönt att alla andra tester såg bra ut!! :D Då ska ni se att det nog blir eran tur snart! :))
    ida12 skrev 2013-05-23 18:51:55 följande:
    Jag fick lite positiva besked hos gyn idag! Var där igår efter trippeldos med pergo och då var slemhinnan 4mm och ett ägg på 14mm. Idag när jag var där var slemhinnan 7mm och ett ägg på 21mm. Med andra ord har det hänt riktigt mycket på kort tid.

Nu har jag börjat med stickor för att ta reda på när ägglossningen äger rum, men tänker nog mysa till det med min man så mycket vi kan och hinner i helgen ;)
    Va härligt!! Då är det ju ÄL när som helst för dig nu då :) Spännande!! Mys på i helgen nu!! 

Jag får också förhoppningsvis ÄL i helgen eller början på nästa vecka så blir mycket mys för oss också ;)

• ida12

Igår fick jag en glad gubbe på ägglossningstestet, så det var bara till att mysa! Håller tummar och tår för att vi lyckas på första försöker!

• LillaJagMaria
    ida12 skrev 2013-05-28 09:07:59 följande:
    Igår fick jag en glad gubbe på ägglossningstestet, så det var bara till att mysa! Håller tummar och tår för att vi lyckas på första försöker!
    Va roligt! :) Ja mys på nu!!

Jag fick en glad gubbe i söndags så mycket mys för också ;)

Nu håller vi alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gången!!!!  
  • ida12

Jag är mest fundersam över ifall man ska köra en gång om dagen! För på vissa ställen står det att bäst är varannan dag pga att spermiernas kvalité blir bättre (eller något sånt)

• LillaJagMaria
    ida12 skrev 2013-05-28 13:11:12 följande:
    Jag är mest fundersam över ifall man ska köra en gång om dagen! För på vissa ställen står det att bäst är varannan dag pga att spermiernas kvalité blir bättre (eller något sånt)
    Vi har kört varannan dag men när jag fick glad gubbe körde vi två dagar i rad....får se hur det går....
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har ju gått över till sprutor, Puregon, och har förmodligen och förhoppningsvis ägglossning nu :) Om två veckor får jag ta ett graviditetstest.

• ida12
    LillaJagMaria skrev 2013-06-10 14:59:41 följande:
    Hur går det för er tjejer?
    För min del blev det ett positivt resultat på graviditetstestet, så jag är nu i vecka 5 (4+2)  
    Har inte riktigt fattat det än och vågar inte ta ut någonting i förskott 
  • Yarrow

Ida12: grattis!!! Försök att bara njut. Vet att det är lättare sagt än gjort :) jag lyckades aldrig smälta att jag var gravid och vips så var man på förlossningen och tryckte ut en hel bebis. Haha.

• LillaJagMaria
    ida12 skrev 2013-06-10 17:07:08 följande:
    För min del blev det ett positivt resultat på graviditetstestet, så jag är nu i vecka 5 (4+2)  
    Har inte riktigt fattat det än och vågar inte ta ut någonting i förskott 
    Grattis!!! Va roligt, man blir så glad när man hör att även vi som kämpar lyckas :) Försök att slappna av och njut....förstår att det är lättare sagt än gjort men försök :) Grattis igen!!!

• LillaJagMaria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-06-10 17:02:56 följande:
    Jag har ju gått över till sprutor, Puregon, och har förmodligen och förhoppningsvis ägglossning nu :) Om två veckor får jag ta ett graviditetstest.
    Då hoppas vi verkligen du har ÄL nu!! :) Håller tummarna!! 

Själv hade jag samtal med min läkare i måndags och nu blir det uppehåll en månad sedan blir det pergotime en omgång till och den 9 augusti ska jag göra en spolning och om inget konstigt visar sig då så kommer vi får en remiss till IVF....känns skrämmande med IVF men ändå skönt att man inte drar ut på det allt för länge heller.... 
  • LillaJagMaria

Hej hej! 
    Var ett tag sedan det hände nåt här på tråden....hur går det för alla?

Själv fick jag mens idag så inget denna gång heller men vi kör på igen och hoppas på bättre tur denna gång! 

Svar på tråden Hjälp....Ska börja med Pergotime...några erfarenheter??