Kung Kisstank skrev 2013-01-14 14:59:12 följande:
Tyvärr verkar det här med "jag är stor och äcklig" vara något som sätter mig på många kvinnor. Det är också något av det mest osexiga och avtändande, att vara så osäker på sin kropp. Gjorde faktiskt slut med en tjej av den anledningen och det spelade ingen roll hur mycket jag förklarade att jag njöt av hennes kropp.
Att känna sig stor och äcklig är ju inget ovanligt under en graviditet.
Det är många kvinnor som upplever detta, speciellt mot slutet.
Och i princip alla har de män som älskar deras kroppar.
Förstår att det är oerhört frustrerande om man har en icke-gravid flickvänsom går runt och tänker såhär, men som pojkvän/sambo/man till en gravid kvinna får man nog stå ut med att hon kanske tycker det är jobbigt med sin kropp under en period.
-------------
I övrigt tror jag det är svårt för en man att sätta sig in i hur det fungerar att vara gravid. Det är ju inte det att man blir stor, men man är ju så osmidig, och man har så ont i kroppen. Och man mår dåligt och är trött och får ont i huvudet och allt vad det nu kan vara.
Jag trodde faktiskt inte det skulle vara så tungt innan jag blev gravid. Tänkte väl att det kan ju inte vara så jobbigt med lite extra vikt - men det är ju så mycket mer än bara vikten som är ett problem under graviditeten.
Och det här med att man blir mindre rörlig och känner sig som en stelkroppsopererad pensionär spär ju inte på självförtroendet precis.. :-/