• Manda91

verkligen minskad lust.

Som sagt är gravid i vecka 37 och min sexlust finns knappt allt är det fel?
    Min sambo tror att jag inte vill ha honom eller att jag tycker att han är dålig ..
    Det är verkligen inte så det är utan det är att jag inte orkar och att jag har ont.

När han vill ha sex så känner jag mig lite äcklad av mig själv för att jag är så pass stor och och äcklig ..
    Är det fel att känna så.?  

• Svar på tråden verkligen minskad lust.
  • Manda91
    Kung Kisstank skrev 2013-01-14 14:15:28 följande:
    Det finns ju olika nivåer av olust. Hur känner du för att tillfredsställa honom på andra sätt? Det kan ju vara ett alternativ, så länge du inte känner total ångest och mår dåligt av allt som är sexrelaterat.
    ja jag kan tillfredsställa honom men jag vill inte inte att han tar på mig för att jag känner mig stor och äcklig .
    men det är inte alla gånger jag orkar det heller och det tar han ju,

• Cheeses
    Manda91 skrev 2013-01-14 14:13:49 följande:
    nej det var inte så problemet var. han vet att jag vill ha honom men att jag inte har  någon lust alls längre , det är där skon klämmer ..

Visst många säger att nästan alla som är gravida blir hur tända som helst på typ vad som helst . men jag känner bara ne usch jag orkar verkligen inte och jag vill inte så jag skiter i det . 

Men då vet jag att jag inte är elak eller att jag inte är konstig för att jag inte vill :) 

Det är lika vanligt att bli toksugen på sex som gravid och att helt tappa sexlusten. Det skiljer sig från kvinna till kvinna och kan också skilja sig från graviditet til graviditet. Vill man ha barn så får man ju räkna med att sexlusten försvinner under en period och att sexlivet läggs på hyllan. Detta är något som din sambo måste förstå, fast han kanske är för ung för att förstå?
  • Anonym

Jag är i v31 och kände som du för några veckor sedan. Ville verkligen ingenting.
    Nu har det gått över, men nu vill jag istället ingenting för att jag känner mig så fruktansvärt stor och osexig tycker det är jobbigt att visa mig naken för min man..

• Manda91
    Cheeses skrev 2013-01-14 14:18:43 följande:

Det är lika vanligt att bli toksugen på sex som gravid och att helt tappa sexlusten. Det skiljer sig från kvinna till kvinna och kan också skilja sig från graviditet til graviditet. Vill man ha barn så får man ju räkna med att sexlusten försvinner under en period och att sexlivet läggs på hyllan. Detta är något som din sambo måste förstå, fast han kanske är för ung för att förstå?
    okej .
    Jag tror att vi båda är för unga för att förstå.
    jag ska nog ta ett prat med honom när han kommer hem .... 
  • Anonym

Men är han på riktigt eller? Jag skulle nog säga åt honom att skärpa sig och sluta spela martyr och försöka ge mig skuldkänslor för att få som han vill. En vuxen man bör väl rimligtvis inte börja gnälla om att du inte vill ha honom eller att han känner sig dålig, när anledningen är så UPPENBAR och dessutom tillfällig som att du ska föda ert gemensamma barn närsomhelst?

Om han på riktigt tolkar bristen på sex som att han inte längre duger, trots att du uppenbarligen valt honom som fader åt ert barn, och dessutom förklarar vad den verkligen anledningen är, bör han nog uppsöka en psykolog och arbeta med sin självkänsla. Själv skulle jag bli riktigt förbannad faktiskt, jag tycker det låter barnsligt och självupptaget att kräva konstant bekräftelse i form av sex för att inte få en personlig kris, under de omständigheter ni befinner er just nu.

• Manda91
    Anonym skrev 2013-01-14 14:32:03 följande:
    Men är han på riktigt eller? Jag skulle nog säga åt honom att skärpa sig och sluta spela martyr och försöka ge mig skuldkänslor för att få som han vill. En vuxen man bör väl rimligtvis inte börja gnälla om att du inte vill ha honom eller att han känner sig dålig, när anledningen är så UPPENBAR och dessutom tillfällig som att du ska föda ert gemensamma barn närsomhelst?

Om han på riktigt tolkar bristen på sex som att han inte längre duger, trots att du uppenbarligen valt honom som fader åt ert barn, och dessutom förklarar vad den verkligen anledningen är, bör han nog uppsöka en psykolog och arbeta med sin självkänsla. Själv skulle jag bli riktigt förbannad faktiskt, jag tycker det låter barnsligt och självupptaget att kräva konstant bekräftelse i form av sex för att inte få en personlig kris, under de omständigheter ni befinner er just nu.
    han ger mig inga skuldkänslor över huvetaget det är inte det utan det är bara att han vill ha sig någonting någon gång. Det behöver inte vara sex utan det kan bara vara att jag tar på honom eller suger av honom. 

• Anonym
    Jag får precis som du TS väldiga skuldkänslor, men det är något jag ger migsjälv. Inget min man prackar på mig. Skuld är ju en känsla som kommer innifrån och precis som svartsjuka kan den komma utan grund.
    Det blir lite annorlunda för dig när din man tycker att du kan ställa upp osv.
    Jag tycker väl tvärtimot att han kan ställa upp på dig, det är trots allt du som bär det tyngsta lasset av er två.

Det är ärligt talat skitjobbigt det här. Min man tycker att jag är jättefin och älskar magen medan jag känner mig fångad i min egna kropp och ungefär lika sexig och nätt som en blåval. Svårt att inte känna sig otillräcklig som fru just nu såhär i slutet på graviditeten
  • Anonym

Blev lite fel där med citat-tecknet i inlägget häröver..

• Kung Kisstank
    Manda91 skrev 2013-01-14 14:17:59 följande:
    ja jag kan tillfredsställa honom men jag vill inte inte att han tar på mig för att jag känner mig stor och äcklig .
    men det är inte alla gånger jag orkar det heller och det tar han ju,

Om det är den springande punkten, att du känner dig stor, är jag rädd för att ni kommer få problem i framtiden. Det är ju inte så att kvinnan direkt blir 18 i kroppen med tiden.

Förhoppningsvis är det hormonerna som spökar.
  • Manda91
    Anonym skrev 2013-01-14 14:21:28 följande:
    Jag är i v31 och kände som du för några veckor sedan. Ville verkligen ingenting.
    Nu har det gått över, men nu vill jag istället ingenting för att jag känner mig så fruktansvärt stor och osexig tycker det är jobbigt att visa mig naken för min man..
    Jag håller dig till 10000 där. jag tyckte att det är jobbigt oxå att visa mig naken för min sambo och det är för att jag inte tycker om att vara stor och klumpig sen även för att jag skäms över mina ben.... 
    men det har släppt nu faktiskt . 

• Manda91
    Anonym skrev 2013-01-14 14:43:44 följande:
    Det blir lite annorlunda för dig när din man tycker att du kan ställa upp osv.
    Jag tycker väl tvärtimot att han kan ställa upp på dig, det är trots allt du som bär det tyngsta lasset av er två.

Det är ärligt talat skitjobbigt det här. Min man tycker att jag är jättefin och älskar magen medan jag känner mig fångad i min egna kropp och ungefär lika sexig och nätt som en blåval. Svårt att inte känna sig otillräcklig som fru just nu såhär i slutet på graviditeten
    Å jag håller med dig . Erik älskar magen och att älskar att jag är gravid för att vi äntligen ska få en bebis till oss. men känner mig som sagt stor och allmänt fet. Jag vet att jag inte är det utan jag är gravid men jag  kan inte rå för hur jag känner.  
    Han ställer upp på mig på andra sätt i stället för sex och det tycker jag räcker faktiskt . jag känner inte behovet just nu, men jag tycker ändå att det är konstigt att lusten har försvunnit helt,.
    Jag kan känna att ja nu vill jag ha någonting men det är oftast när han är på jobbet, är nämligen hemma och är sjukskriven för ryggen.
    Men då känner jag liksom att va fan att den här lusten inte kan komma på kvällen när han kommer hem så kan vi ha mysigt då i stället ...  
  • Manda91
    Kung Kisstank skrev 2013-01-14 14:46:57 följande:
    Om det är den springande punkten, att du känner dig stor, är jag rädd för att ni kommer få problem i framtiden. Det är ju inte så att kvinnan direkt blir 18 i kroppen med tiden.

Förhoppningsvis är det hormonerna som spökar.
    Vi har aldrig haft problem med det innan . vi hade inte problem med det när jag väntade vårat första barn .. lusten då kom tillbaka ganska snabbt efter hon försvann tyvärr :( känns elakt att säga men så var det. 

• Kung Kisstank
    Manda91 skrev 2013-01-14 14:55:21 följande:
    Vi har aldrig haft problem med det innan . vi hade inte problem med det när jag väntade vårat första barn .. lusten då kom tillbaka ganska snabbt efter hon försvann tyvärr :( känns elakt att säga men så var det. 

Tyvärr verkar det här med "jag är stor och äcklig" vara något som sätter mig på många kvinnor. Det är också något av det mest osexiga och avtändande, att vara så osäker på sin kropp. Gjorde faktiskt slut med en tjej av den anledningen och det spelade ingen roll hur mycket jag förklarade att jag njöt av hennes kropp.
  • Manda91
    Kung Kisstank skrev 2013-01-14 14:59:12 följande:
    Tyvärr verkar det här med "jag är stor och äcklig" vara något som sätter mig på många kvinnor. Det är också något av det mest osexiga och avtändande, att vara så osäker på sin kropp. Gjorde faktiskt slut med en tjej av den anledningen och det spelade ingen roll hur mycket jag förklarade att jag njöt av hennes kropp.
    jag känner mig stor och äcklig nu när jag är gravid. 
    Jag vet att inte är det egentligen men just nu känner jag så.
    när jag inte är gravid så är tycker jag om min kropp ja skäms inte alls förutom för mina ben annars ingenting faktiskt .
     Jag vet att jag har kurvor och så när jag inte är gravid men jag vill inte vara smal som en sticka . 

• Anonym
    Kung Kisstank skrev 2013-01-14 14:59:12 följande:
    Att känna sig stor och äcklig är ju inget ovanligt under en graviditet.
    Det är många kvinnor som upplever detta, speciellt mot slutet.
    Och i princip alla har de män som älskar deras kroppar.

Förstår att det är oerhört frustrerande om man har en icke-gravid flickvänsom går runt och tänker såhär, men som pojkvän/sambo/man till en gravid kvinna får man nog stå ut med att hon kanske tycker det är jobbigt med sin kropp under en period. 

-------------

I övrigt tror jag det är svårt för en man att sätta sig in i hur det fungerar att vara gravid. Det är ju inte det att man blir stor, men man är ju så osmidig, och man har så ont i kroppen. Och man mår dåligt och är trött och får ont i huvudet och allt vad det nu kan vara.
    Jag trodde faktiskt inte det skulle vara så tungt innan jag blev gravid. Tänkte väl att det kan ju inte vara så jobbigt med lite extra vikt - men det är ju så mycket mer än bara vikten som är ett problem under graviditeten.
    Och det här med att man blir mindre rörlig och känner sig som en stelkroppsopererad pensionär spär ju inte på självförtroendet precis.. :-/ 
  • Manda91
    Anonym skrev 2013-01-14 16:23:33 följande:
    Att känna sig stor och äcklig är ju inget ovanligt under en graviditet.
    Det är många kvinnor som upplever detta, speciellt mot slutet.
    Och i princip alla har de män som älskar deras kroppar.

Förstår att det är oerhört frustrerande om man har en icke-gravid flickvänsom går runt och tänker såhär, men som pojkvän/sambo/man till en gravid kvinna får man nog stå ut med att hon kanske tycker det är jobbigt med sin kropp under en period. 

-------------

I övrigt tror jag det är svårt för en man att sätta sig in i hur det fungerar att vara gravid. Det är ju inte det att man blir stor, men man är ju så osmidig, och man har så ont i kroppen. Och man mår dåligt och är trött och får ont i huvudet och allt vad det nu kan vara.
    Jag trodde faktiskt inte det skulle vara så tungt innan jag blev gravid. Tänkte väl att det kan ju inte vara så jobbigt med lite extra vikt - men det är ju så mycket mer än bara vikten som är ett problem under graviditeten.
    Och det här med att man blir mindre rörlig och känner sig som en stelkroppsopererad pensionär spär ju inte på självförtroendet precis.. :-/ 
    jag trodde faktiskt inte heller att det skulle vara så tungt att vara gravid men usch vad fel jag hade . Jag älskar att vara gravid och jag älskar barn, att känna sig så jävla osmidig och osexig som jag gör är inte kul speciellt inte med tanke på vikten jag bär på. Visst man går upp i vikt när man är gravid men att ha gått upp nästan för mycket är inte kul men att då den bekräftelsen från sin sambo att han älskar mig hur jag än ser ut känns bra men jag kan fortfarande inte få upp lusten på något konstigt sätt ., men det är nog som ni alla säger att det är hormoner och att det är från kvinna till kvinna och från graviditet till graviditet. 
  • Anonym
    Manda91 skrev 2013-01-14 16:28:56 följande:
    jag trodde faktiskt inte heller att det skulle vara så tungt att vara gravid men usch vad fel jag hade . Jag älskar att vara gravid och jag älskar barn, att känna sig så jävla osmidig och osexig som jag gör är inte kul speciellt inte med tanke på vikten jag bär på. Visst man går upp i vikt när man är gravid men att ha gått upp nästan för mycket är inte kul men att då den bekräftelsen från sin sambo att han älskar mig hur jag än ser ut känns bra men jag kan fortfarande inte få upp lusten på något konstigt sätt ., men det är nog som ni alla säger att det är hormoner och att det är från kvinna till kvinna och från graviditet till graviditet. 
    Det upplever jag också! Är så enormt tacksam gentemot min man som hela tiden säger hur fin jag är, trots att jag numera går runt och ser ut som en mindre Stena Line-färja...
  • Manda91
    Anonym skrev 2013-01-14 16:36:23 följande:
    Det upplever jag också! Är så enormt tacksam gentemot min man som hela tiden säger hur fin jag är, trots att jag numera går runt och ser ut som en mindre Stena Line-färja...
    Jag är oxå tacksam över att Erik säger hur fin jag är och att magen klär mig och så.
    Men jag känner mig som en stor val :P 
Svar på tråden verkligen minskad lust.