• CHT

Trycka tillbaka utlösningen.

Hejsan.
    Ibland när jag och min djupt älskade partner har sex med varandra så blir jag helt enkelt övertänd, får superstånd och kommer en superutlösning lite för supersnabbt för att det ska hinna bli kul.
    Även om denna urladdning får mig att slakna ett tag så brukar jag ganska snabbt kunna få upp ett nytt stånd, kanske medan jag ger oralsex eller masserar hennes könsdelar. Och sen kan jag ta mig an fittan på nytt.
    Men allt som oftast kommer denna oplanerade utlösning som ett besked på "jahapp, då var det över" och Hon tappar lusten; hennes kåthet dör med min utlösning så att säga.

Jag är inte ute efter tips på att fördröja utlösningen. Ibland funkar det helt enkelt bättre; om jag har onanerat frekvent innan, t.ex.
    Men min fråga är angående en metod som jag bara vågat testa under onani. Nämligen att med fingrarna pressa på / runt PC-muskeln så att utlösningen "stannar inomhus" så att säga. Bär detta med sig några risker? Olika röster på nätet säger olika saker. Visst förstår jag att utlösningen måste ta vägen NÅNSTANS men frågan är vart lagras den? Och som sagt, risker med detta? Det borde väl inte vara mer riskfyllt än den tantriska metoden med att förhindra utlösningen genom sammandragningar och avslappningar i samma muskel. Eller?
    För jag har märkt att denna fingermetod ger en orgasm, dock ingen utlösning, och denna orgasm tycks vara mindre påfrestande för kuken då det är väldigt lätt att få stånd på nytt efteråt.
    Som sagt, har testat detta vid onani. Vid onani får jag relativt små utlösningar oftast. Och det har aldrig känts konstigt eller så. Frågan är bara, vad som händer om jag pressar tillbaka en av de stora utlösningar jag får vid sex. Det är frågan. Eller ja, frågan är ju kortfattat om denna metod är farlig på något sätt. Och vart sperman lagras.
    Tack! 

• Svar på tråden Trycka tillbaka utlösningen.
  • Sexolog Camilla

Hej.

Vänd dig till urolog med dina frågor, exempelvis till sexualmedicinskt centrum, Göteborg, som är en mottagning med klinisk behandlingsverksamhet med fokus på sexuella frågeställningar. Mottagningen är anpassad så att alla över 23 år oavsett sexualitet, könsidentitet, genusuttryck, funktionsnivå, förutsättningar i livsvillkor samt etnisk, kulturell eller religiösbakgrund ska känna sig tilltalade och professionellt bemötta. Mottagningen arbetar tvärprofessionellt i team, utifrån medicinsk och psykoterapeutisk kompetens, för att främja sexuell hälsa.

Hälsningar

Camilla 

Svar på tråden Trycka tillbaka utlösningen.