• Madelen21

Tips var man kan hitta en jacka'? (gravid)

Tänkte höra mig för om någon mer är i samma sits som mig att magen växer och vinterjackan knappt går att få ihop? Hur gör ni? Jag menar det är bara januari och vintern lär då säkerligen stanna till april....
    Jag behöver en ny jacka men å köpa en känns lite sisådär.. å storlek sen.... jag har storlek m (38/40) i normala fall och tror jag kommer köpa en i storlek large....

Nån som har ett tips om nån bra sida på nätet där man kan hitta en jacka som man kan ha både nu och tidig vår? Helst inte för dyr...
    alla tips mottages.

• Svar på tråden Tips var man kan hitta en jacka'? (gravid)
  • vallmor

Jag köpte en Mamajacket begagnad på forumet Sjalbarn. Den kan man använda både som gravidjacka och som bärjacka (när barnet sedan kommit ut och man bär i bärsele eller bärsjal. Hur bra och skön som helst. Den är ganska tunn, men ändå varm, vilket är bra. Man känner sig ju så himla klumpig redan som det är så det är skönt att inte ha en tjock jacka. Har istället en riktigt varm tröja under de dagar då det är många minusgrader. På blocket och tradera finns säkert också bra och billiga gravidjackor att komma över. Annars har ju hm rätt bra utbud av gravidkläder.

• Moniqe1979

i fjol när jag väntade lillan köpte jag en gravid jacka påb bonprix för 300:- ungefär vilket jag tyckte var rätt lagom att lägga på en jacka man har så kort tid...

• deecember

Jag köpte en Polarn och pyret i nyskick på Tradera.

Den funkar som en skaljacka; först ett vatten/vindtätt lager som funkar som vår/höstjacka.
    Sedan en urtagbar innerjacka som fixar till jackan inför vintern.

Den är verkligen super!
    Lagom varm även vid -20, och gott om plats för magen.
    I takt med att magen växte reglerade jag bara vidden med de för ändamålet isydda gummibanden..

• Madelen21

Tack för tips allihopa och nu har jag hittat en på rea på sportamore, 499 kr helt ok å jag kan nog ha den även om ja int är gravid.. tog storlek large så d borde räcka.

Melany Tuxer Vit

• deecember

Vet inte vilken vecka du är i, men Hoppas den passar hela tiden ut :)

Själv kunde jag inte stänga L på damjackor från v 27 ca.. (Har S/M annars)

Nu i v 39 är det nån halvcm kvar på gravidjackan ;)

• Madelen21

jag är i v 19 nu och den räcker så länge den räcker helt enkelt.. får väl ta fleece tröja under sen å ha jackan uppknäppt

• deecember

Då lär du ju klara dig genom det kallaste, förhoppningsvis kommer våren framåt mars sen :)

• Madelen21

Ja d tror jag också å dessutom kan jag nog ha jackan sen också å d känns bra.. sparade 700 kr på å köpa på rea.. hoppas på snabb leverans :)

• Mary Jo

Jag har alltid bara köpt en a-linje formad kappa från typ H&M i 1 storlek större eller så och när det var som kallast haft en tjocktröja under.

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
Svar på tråden Tips var man kan hitta en jacka'? (gravid)