-
-
Svar på tråden Sonen läsa vård och omsorg vill bli polis el brandman
-
Och din fråga är?!?
-
Men hoppsan där for inlägget iväg innan jag hann skriva nåt:)
Som skrivet ovan då, sonen ska bestämma linje på gymnasiet i dagarna. Han vet egentligen inte riktigt om han vill bli polis el brandman. Även kustbevakare verkar vara intressant. Men han är inte så jätteförtjust i för mkt läsande även om han är rätt duktig. Är det väldigt mkt studerande eller är det på en lagom nivå? Nån som har ungdomar som läser denna linje? -
Jag har läst Omvårdnad på distans via komvux och det var lagom nivå på pluggandet.
-
Ok, tack för ditt svar
-
Omvårdnad linjen är lika mkt läsande som andra linjer bara det att man har praktik det har man inte på många andra linjer. Vill han bli något utav det du skrev så rekommenderar jag omvårdnad då det finns speciell inriktning på just brandman polis och sjuksköterska mm.
-
Läste omvårdnadsprogrammet i Örebro, Men fanns också ett räddningsprogram i Örebro för den som typ vill bli brandman. Men omvårdnadsprogrammet är bra grund till både polis och brandman.
-
Tack för era svar:) Ja det kommer bli omsorgslinjen. Känns mer och mer givet nu, skönt då han har velat ett tag..