• Powderpuff

Någon mer med huvudvärk?

Hej

Är i vecka 19 och har haft huvudvärk i stort sett varje dag sedan någon månad tillbaka. Tagit extra prover på mvc men allt ser bra ut så ska nu till läkare för att utesluta att det inte är något annat för säkerhets skull.

Någon mer som fått dras med huvudvärk under graviditeten som kanske har något bra tips? Vill inte käka alvedon  hela dagarna nämligen. 

• Svar på tråden Någon mer med huvudvärk?
  • js4

jag är gravid med mitt tredje barn och har haft konstant huvudvärk med alla 3, varje dag! Tills nu.. och jag är överlycklig! tror typ inte att det är sant! har dem gjort järndepå test på dig? alltså inte ett stick i fingret och du får svar på en gång utan ett i armen som dom skickar iväg? om inte.. gör det! mina värden har alltid visat bra och min huvudvärk har vart ett mysterium som jag tvingades leva med tills nu då, då Bm gjorde detta test och järndepån var kass. började med vanliga enkla järntabletter så det är mitt tips! huvudvärk är sjukt jobbigt!

• Powderpuff
    js4 skrev 2013-01-15 21:28:46 följande:
    jag är gravid med mitt tredje barn och har haft konstant huvudvärk med alla 3, varje dag! Tills nu.. och jag är överlycklig! tror typ inte att det är sant! har dem gjort järndepå test på dig? alltså inte ett stick i fingret och du får svar på en gång utan ett i armen som dom skickar iväg? om inte.. gör det! mina värden har alltid visat bra och min huvudvärk har vart ett mysterium som jag tvingades leva med tills nu då, då Bm gjorde detta test och järndepån var kass. började med vanliga enkla järntabletter så det är mitt tips! huvudvärk är sjukt jobbigt!
    Ja, tyvärr har de gjort det och det såg bra ut. Hade varit skönt om det var anledningen. Ska iväg till läkare idag på order från barnmorskan eftersom de inte hittade något. De ska mest utesluta så det inte är något annat, i värsta fall är det väl bara att bita ihop och se glad ut till juni.
  • Powderpuff

Ne, i värsta fall ä de nåt annat som inte är så trevligt... Men det hoppas jag verkligen inte att det är.

• Längtar Igen

Jag hade megahuvudvärk nästan dagligen fram till vecka 20 ca. Nu är jag i vecka 24 och huvudvärken kan komma fortfarande ibland, men inte alls lika ofta eller lika kraftigt.

Mitt hemoglobin var bra hela tiden, men det var troligtvis hormonerna som var boven i dramat. Jag hade likadant när jag var gravid med min dotter. 

Det som hjälpte lite var att dricka mycket vatten och vila. Jag använde en spikkudde på kvällarna för att lindra huvudvärken och tycker att det gjorde en hel del nytta. Jag provade med massage också, gick ett antal gånger på nackmassage och blev nästan bara värre av det. Jag tog också paracetamol vid behov, högst dock 2 gånger per dag. Egentligen hjälpte det inte så mycket, men det höll migränen borta i alla fall.

Hoppas du får någon nytta av dessa  

• Powderpuff

Va hos läkaren tidigare. Han tog en del blodprover som man säkert får svar på om ett par veckor men visar det inget så är jag säker på att det är hormonerna som stökar till de. Tyvärr ändrade läkaren helt inriktning när han frågade vad jag jobbade med. Han tyckte att jag skulle gå till sjukgymnast (!?) eftersom det antagligen kom från axlarna. Kruxet är att jag aldrig någonsin känt av varken rygg eller axlar någonsin. Känns lite konstigt att en icke befintlig spänning/smärta kan ge mig huvudvärk... Ja vet inte...

Svar på tråden Någon mer med huvudvärk?