Dela rum 12 och 17 år hjälp
Jag är 16 snart 17 år bor bara med min mamma har en lillasyster på 12 som bor varannan vecka. Nu ska våran mamma flytta för 5gången, har aldrig skadat mig. Min syster är väldigt bestämd och får hon inte som hon vill skriker och slås hon tills de blir som hon vill. Hon är yngst av 5 barn. Min mamma ska flytta till en 2 1/5 bra planerad och inga problem att använda 1/5 rummet som sovrum. Den är nästan 3000kr biligare i hyra. Min mamma bestämde tidigt att jag skulle ha de stora sovrummet hon skulle ha sin säng i vardagsrummet och min syster i de mindre rummet. Något hon först accepterade men nu vägrar och säger att vi ska dela rum. Hon och jag bråkar varje dag jag är med henne och de skulle aldrig funka. Min mamma vet inte vad hon ska göra min syster lyssnar inte och tycker hon ska ha de stora rummet när hon bara bor där varannan vecka. Jag erbjöd mig i dag att ta de lilla rummet men de ville inte min mamma. Min mamma vet att de inte kommer funka om jag och min syster skulle dela rum. Jag är alltid snäll och ställer upp, har varit mycket problem runt omkring mig när jag va yngre och förstår att de va jobbigt för min mamma men de hära är ännu jobbigare. Jag har även en pojkvänn sen två år som kommer ibland han kommer inte vilja komma hem till mig mera. Hur skulle ni ha gjort? Och inga kommentarer om att jag och min syster är bortskämda för de är inte vad jag vill höra.