• Alux

barnvagn i Tanzania? flyga till tanzania? tips om tanzania?!

I juni åker jag till Tanzania, arusha, med min familj, där ibland min son på Då två år. Jag behöver lite hjälp Ang vad man ska tänka på när man åker dit, tips på/till flygresan? Tips där nere? Och till det egentligen viktigaste, vad ska man ha för barnvagn? Behöver en barnvagn där nere men vet inte vilken som passar bäst? Lätt att köra i de gropiga vägarna och så vidare? Och sen är alla andra tips om både barn och vuxna välkomnade!

• Svar på tråden barnvagn i Tanzania? flyga till tanzania? tips om tanzania?!
  • Dixie

Vad ska ni göra i Tanzania? För spontant tänker jag att jag inte tagit med en 2 åring dit...... Vad gäller vagn hade jag tagit någon form av paraplyvagn med liggläge, vi har en Koelestra.

• Jayt

Rent spontant tänker jag att det nog blir svårt att köra en barnvagn där. Just i Arusha är det väldigt mycket folk, trånga trottoarer, om det ens finns några. Men som Dixie skrev, någon form av paraplyvagn.
    Bara av ren nyfikenhet, vad ska ni göra i Tanzania?

• Alux

Vi ska hälsa på min pappa som bor där, så vi ska liksom bara vara.. ska vi någon stans, typ safari så blir det bärryggsäck,

Om jag får fråga varför skulle du inte ta med en tvååring dit?

• Dixie
    Alux skrev 2013-01-16 18:41:36 följande:
    Vi ska hälsa på min pappa som bor där, så vi ska liksom bara vara.. ska vi någon stans, typ safari så blir det bärryggsäck, Om jag får fråga varför skulle du inte ta med en tvååring dit?

Vi var på Safari i Tanzania och det var jättespännande, men inget som passar barn, först åker man mycket bil på vägar som det mest är håll i, sen är det mycket väntetid innan man ser några djur och dessutom bör man vara tyst - mina barn hade inte fixat det
  • Alux

Dock åker vi inte på det riktiga safarit utan det är min pappa som kör runt oss och såvidare så det blir mer barnanpassat :)

• Jayt

Är han guide på safarin? Vad spännande isåfall! Hoppas ni får se mycket! Safarin är bland det häftigaste jag har gjort (jag älskar djur) vi var på safari i 4 dagar.

• Jayt

Glöm inte alla vaccinationer bara :) och hälsa till Tanzania från mig ;) En vacker dag ska jag åka tillbaka :)

Svar på tråden barnvagn i Tanzania? flyga till tanzania? tips om tanzania?!