• violatricolor

Nyttiga mellanmål?

Jag vill ha tips på nyttiga mellanmål!

Är allergisk/överkänslig mot: citrusfrukter, ananas, nötter, mandel samt råa morötter, äpplen, päron, nektariner, persikor, plommon och körsbär.

Tål banan, avocado (fast inte i mängder), vindruvor, kiwi, de flesta bär.

Är lakto-ovo-vegetarian, dvs äter inte kött/fisk/fågel (fisk nån enstaka gång iofs) men äter mjölk/ägg.

Hjälp mig!

• Svar på tråden Nyttiga mellanmål?
  • violatricolor
    FlitigaLis skrev 2013-01-16 14:48:50 följande:
    Oj jisses!

Keso/kesella med bär

Kokt ägg

Omelette

Smoothie

Tack! Får nog satsa på typ keso/yoghurt med bär om jag inte är hemma. Inte lätt detta
  • Juno

Knäcke med färskost eller keso
    matmuffin på dinkelmjöl
    bönsallad (bondbönor, paprika, persilja, olja och vinäger= gott och mättande)

• håess

Kokta ägg är faktiskt lätta att bära med sig också!

Yoghurt med bär och linfrön är en höjdare. Jag brukar ha nötter i också, men det funkar ju inte för dig. 

• Juno
    håess skrev 2013-01-18 11:13:30 följande:
    Kokta ägg är faktiskt lätta att bära med sig också!

Yoghurt med bär och linfrön är en höjdare. Jag brukar ha nötter i också, men det funkar ju inte för dig. 
    Solrosfrön?
  • violatricolor
    Juno skrev 2013-01-18 11:16:54 följande:
    Solrosfrön?
    Jo, det tål jag, tror jag... Reagerade lite på en fröbar en gång men sen har jag aldrig märkt nåt av något av fröna som den innehöll...
  • irriducbili

Något som är riktigt gott är www.mmsports.se/Eiselt-DoublePro.html  chokadsmak blanda med 2 dl mjölk ställ in i kylen en stund, sedan har du ett nyttigt mellanmål/kvällsmål som smakar ungefär som chokladpudding.

Allergiinformation:
    Innehåller mjölkråvara och sojalecitin. 

• violatricolor
    irriducbili skrev 2013-01-18 13:30:51 följande:
    Något som är riktigt gott är www.mmsports.se/Eiselt-DoublePro.html  chokadsmak blanda med 2 dl mjölk ställ in i kylen en stund, sedan har du ett nyttigt mellanmål/kvällsmål som smakar ungefär som chokladpudding.

Allergiinformation:

Innehåller mjölkråvara och sojalecitin. 

Låter gott det
  • irriducbili
    violatricolor skrev 2013-01-18 22:13:38 följande:

Låter gott det
    Ja det är gott, konsistensen blir ungefär som chokladpudding.
    Sedan något mer bra men inte smakar lika gott är, lätt kessela blandat med fun light jordgubb, ha i lite bär också 
Svar på tråden Nyttiga mellanmål?